Den stora tråden om tricks, freestyle och HtM

Jag har inte haft någon träningslust eller inspiration på länge. Har efter mycket funderande och bollande med kompisar kommit fram till att jag ska testa ett nytt upplägg i träningen och framförallt kring belöningar. Men nu behöver jag lite input på vad jag ska träna. Tänkte att något trick kan vara bra och hoppas att fler vill vara med och kanske träna på samma trick och så kan vi uppdatera här i tråden och hjälpa varandra eller bara heja på när det känns motigt.

Nån som vill vara med?
Nån som har tips på något trick?

Jag är jättegärna med :) Men jag orkar inte fysiskt träna förrän jag har min kropp för mig själv igen :cautious:

Skulle vilja lära in backa runt :)
 
Någon här som tänkt starta i Ulricehamn 21-22 april? Min plan är att testa vårat nya fs program då samt att knipa sista kvalificerade i både fs och htm för att få titeln. Sen går vi upp i tvåan har jag tänkt.

Tävlingsplanen för i vår under förutsättning att jag har en snäll bebis hehe.
21-22 april Ulricehamn
19-20 maj Hässleholm
9-10 juni Jönköping (lite beroende på när hon parats)
 
Jag är jättegärna med :) Men jag orkar inte fysiskt träna förrän jag har min kropp för mig själv igen :cautious:

Skulle vilja lära in backa runt :)

Minn kan backa runt med rätt stora hjälper. Skulle absolut kunna träna på att få till det med mindre hjälper.

Förstår att det är jobbigt att träna nu. Du får träna när du har ork och lust helt enkelt.
 
Minn kan backa runt med rätt stora hjälper. Skulle absolut kunna träna på att få till det med mindre hjälper.

Förstår att det är jobbigt att träna nu. Du får träna när du har ork och lust helt enkelt.

När ungen har lämnat kroppen då jäklar! Är så träningssugen :rofl: Har du nått trick du vill träna in?

Kryp baklänges står högt på listan också. Vi började i höstas men hittade ingen metod som gjorde att hon fattade vad jag önskade. Fick fram rörelsen men hon verkade inte förstå att det var det jag belönade dessvärre. Kanske att polletten hade trillat ner efter fler repetitioner iof.
 
När ungen har lämnat kroppen då jäklar! Är så träningssugen :rofl: Har du nått trick du vill träna in?

Kryp baklänges står högt på listan också. Vi började i höstas men hittade ingen metod som gjorde att hon fattade vad jag önskade. Fick fram rörelsen men hon verkade inte förstå att det var det jag belönade dessvärre. Kanske att polletten hade trillat ner efter fler repetitioner iof.

Det är bara att gå direkt från förlossningen ut på plan ;):p

Körde faktiskt ett pass med backa runt mig. Hon kan backa runt mig rätt bra om hon får utgår från rätt position så nu tränade jag på att hon självmant ska hitta positionen. Nått jag borde tagit tag i för länge sen men inte fått tummen ur. Men nu så, tack vara dig så tog jag helt enkelt tag i det. Får se om hon kommer ihåg nått till nästa pass :rofl:

Minn bjöd ofta spontant på kryp baklänges förr men vi har tappat bort det liten bland rally och lydnadsträning. Har tyvärr inget bra knep där eftersom hon gjorde det av sig själv.
 
Det är bara att gå direkt från förlossningen ut på plan ;):p

Körde faktiskt ett pass med backa runt mig. Hon kan backa runt mig rätt bra om hon får utgår från rätt position så nu tränade jag på att hon självmant ska hitta positionen. Nått jag borde tagit tag i för länge sen men inte fått tummen ur. Men nu så, tack vara dig så tog jag helt enkelt tag i det. Får se om hon kommer ihåg nått till nästa pass :rofl:

Minn bjöd ofta spontant på kryp baklänges förr men vi har tappat bort det liten bland rally och lydnadsträning. Har tyvärr inget bra knep där eftersom hon gjorde det av sig själv.

Är nog så det blir :p Tack vare dig så blev det dock 3 minuter köksträning ikväll, väldigt lycklig hund :love:

Härligt! Du får utöka det sen med start ur fler positioner och distans :D

Ah men lyckans ost att hon bjöd på det spontant :cautious: Betty har ett jäkla bra kryp framåt som hon bjudit på spontant men det hjälps ju inte :rofl:
 
Är nog så det blir :p Tack vare dig så blev det dock 3 minuter köksträning ikväll, väldigt lycklig hund :love:

Härligt! Du får utöka det sen med start ur fler positioner och distans :D

Ah men lyckans ost att hon bjöd på det spontant :cautious: Betty har ett jäkla bra kryp framåt som hon bjudit på spontant men det hjälps ju inte :rofl:

Vad härligt att det blev ett litet pass för er också. Vi sporrar varandra och det var precis det jag ville :)

Har bara testat litegrann att Minn ska krypa framåt, men hon har inte riktigt fattat.

Vi jobbar vidare med att komma in i position och backa runt och sen tar vi tag i kryper igen, får se om det blir framåt eller bakåt.

Vad tränade ni på?
 
Vad härligt att det blev ett litet pass för er också. Vi sporrar varandra och det var precis det jag ville :)

Har bara testat litegrann att Minn ska krypa framåt, men hon har inte riktigt fattat.

Vi jobbar vidare med att komma in i position och backa runt och sen tar vi tag i kryper igen, får se om det blir framåt eller bakåt.

Vad tränade ni på?

Spännande, hon kryper bakåt men inte framåt? :p

Vi plojade bara, ordförtåelse. Vilket iof funkade riktigt bra så jag är nöjd :up:
 
Spännande, hon kryper bakåt men inte framåt? :p

Vi plojade bara, ordförtåelse. Vilket iof funkade riktigt bra så jag är nöjd :up:

Japp precis så, bakåt men inte framåt. Men nu är det länge sedan hon bjöd på bakåtkryp, men det finns nog kvar i henne :D

Det viktiga är väl egentligen inte vad man gör utan att man gör och att både man själv och hunden har roligt.
 
Nu har jag mest troligt låten klar till min första start som troligtvis blir i april.. De flesta momenten och speciellt början är klar *tror jag*. Men hur fixar jag rekvisitan? Jag ska ha två lite större honungsburkar som "koner" hur fixar man det enklast? Vill ju inte att de ska bli så tunga...
 
Nu har jag mest troligt låten klar till min första start som troligtvis blir i april.. De flesta momenten och speciellt början är klar *tror jag*. Men hur fixar jag rekvisitan? Jag ska ha två lite större honungsburkar som "koner" hur fixar man det enklast? Vill ju inte att de ska bli så tunga...

Göra iordning skurhinkar med lock så det ser ut som honungsburkar?

Alternativt: på typ city gross kan man köpa endel konserver i stora plastförpackningar. De skulle passa bra som honungsburkar men då får du äta mycket av någonting :angel:
 
Göra iordning skurhinkar med lock så det ser ut som honungsburkar?

Alternativt: på typ city gross kan man köpa endel konserver i stora plastförpackningar. De skulle passa bra som honungsburkar men då får du äta mycket av någonting :angel:
Skurhinkar skulle nog kunna funka :)
 
Nu har jag mest troligt låten klar till min första start som troligtvis blir i april.. De flesta momenten och speciellt början är klar *tror jag*. Men hur fixar jag rekvisitan? Jag ska ha två lite större honungsburkar som "koner" hur fixar man det enklast? Vill ju inte att de ska bli så tunga...

Färgburkar som man byter etiketter på? :)
 
Väcker liv i den här tråden igen.

Tar gärna emot tips på hur man kan lära hunden att buga. Alltså lägga ner framkroppen men ha kvar rumpan i vädret.
 
Väcker liv i den här tråden igen.

Tar gärna emot tips på hur man kan lära hunden att buga. Alltså lägga ner framkroppen men ha kvar rumpan i vädret.

Funderar på hur jag gjorde men tror jag shejpade fram det. Har du snabba läggande eller skulle du kunna plocka ur det där? Eller leda med handen?
 
Funderar på hur jag gjorde men tror jag shejpade fram det. Har du snabba läggande eller skulle du kunna plocka ur det där? Eller leda med handen?

Funderar också på att shejpa fram det. Hon bjöd på det själv några gånger idag när vi busade med fotbollen.

Tror inte jag kan använda mig av hennes lägganden men ska kolla.
 

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 542
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 236
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 216
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 049
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp