Den ultimata jackan - finns den?

Den känns nästan lite vaxad i tyget, utan att vara de. Min stallkamrat hittade den på bra rea i våras på nätet. Blev väldigt avis. Ingen aning om hur den är i storlek tyvärr.

Nu har jag haft den uppe på skärmen sen igår, så jag chansade och beställde en i storlek S (jag har normalt XS). Passar det inte alls får jag väl skicka tillbaka/byta till XS
 
Nu har du ju redan köpt men om ngn annan undrar har jag en Spooks Mia och den passar också in på alla punkter. Jag är också kort så på mig går den absolut över rumpan och har sprund i sidorna.
 
Nu har du ju redan köpt men om ngn annan undrar har jag en Spooks Mia och den passar också in på alla punkter. Jag är också kort så på mig går den absolut över rumpan och har sprund i sidorna.

Nu hittade jag bara Mia II när jag kollade, men den verkade inte ha sprund den iaf? Sen hittade jag ingenstans om spooks är vattentäta eller vattenavvisande. Mysiga och varma ser de verkligen ut att vara i alla fall =)
 
Det kanske den heter? Här är den.

Precis den. Var ju snygg, hade det jag sökte, verkade vettig och låg bra i pris. Jag var nära att klicka köp tills "Jackan är i unisexstorlek och unisexmodell och passar därför lika bra på dam som herr."

Jag har XS/34 (vilket ibland blir för stort ändå, beror lite på modell) och unisexstorlek XS brukar ohjälpligt bli för stort, så därför jag hoppade den. Den startade liksom i S (åtminstone på Skara)
 
Nu hittade jag bara Mia II när jag kollade, men den verkade inte ha sprund den iaf? Sen hittade jag ingenstans om spooks är vattentäta eller vattenavvisande. Mysiga och varma ser de verkligen ut att vara i alla fall =)
Ok, det visade sig efter kontroll att jag ljög; den har ingen sprund. Jag brukar öppna dubbeldragkedjan lite nertill och då lägger sig jackan perfekt kring ben och sadel vilket gjort att jag inbillat mig att det fanns sprund.

Jag har faktiskt inte heller någon aning om hur vattentät den är eftersom jag bara har den när det är minusgrader. Funkar fint i kraftigt snöfall iaf. :) Verkar dock inte som Mia finns kvar längre, bara tvåan nu.
 
Jag har uhip. Andas bra och tål regn bra. Jag är dock inte så nöjd med yttertyget. Går sönder lätt och drar åt sig smuts. Måste tvätta OFTA. Har den varma varianten i blått quiltat tyg.
 
H

hur funkar den till ridning tycker du? Passform? (Med tanke på unisex)

Har faktiskt inte provat rida i den ännu, pållen saknar snösulor och får hemska klampar. Men nya skor imorgon så får förmodligen tillfälle att prova i helgen. Har mockat och grejat i stallet med den och tycker den är smidig för att vara modell stor och fluffig. Underbart varm och skön är den iaf :love:

Storlekarna är ganska rejält tilltagna men inte överdrivet heller tror jag... Jag har S i vanliga fall och köpte en S, den är rymlig och jag får plats med både väst och extra lager. Provade en M också just för att få plats med mycket under men den var alldeles för stor. Annars tycker jag inte den ser så särskilt unisex ut i passformen. Den är ändå lite figursydd samt har dragsko i midjan så inte tältmodell heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp