Bukefalos 28 år!

Dermalogica skin hydrating masque känns konstig

Rosett

Trådstartare
Tycker den luktar konstigt, typ som bilolja + när jag sköljer bort den känns det som fett på huden. Nån mer som upplevt det eller kan det vara fel på mitt exemplar?

:confused:
 
Tycker den luktar konstigt, typ som bilolja + när jag sköljer bort den känns det som fett på huden. Nån mer som upplevt det eller kan det vara fel på mitt exemplar?

:confused:

Tycker den känns och luktar som den gjort sen de bytte till nuvarande modell för något år eller 2-3 sen.
Fick just hem en ny för nån v sen. Den är som vanligt tycker jag. :)
 
Skumt, jag har inte använt just den från Dermalogica. Vart köpte du den? Den ska väl ge väldigt mycket fukt, så du kanske helt enkelt behöver en som inte är för så torr hy?
 
Tycker den känns och luktar som den gjort sen de bytte till nuvarande modell för något år eller 2-3 sen.
Fick just hem en ny för nån v sen. Den är som vanligt tycker jag. :)

Fast det låter på TS som att hon testat för första gången, som att hon inte vet hur den brukar vara.
 
Fast det låter på TS som att hon testat för första gången, som att hon inte vet hur den brukar vara.

Ok, det hajade inte jag.

Halvt KL då:

Den luktar ju liksom lite kemiskt blandat med gurka. Men just bilolja eller liknande tycker jag nog inte den luktar. Inte heller värre än övriga hudvårdsprodukter luktar inom vare sig Dermalogica eller andra märken.

Jag har förvisso inte sköljt bort den nu på länge iom att jag blandar in den i min hudkräm. Men jag tycker nog inte jag vill minnas att den känns fetare på huden än många andra fuktmasker. Mer än förra sorten de hade tror jag iofs. Men det gillar jag å andra sidan.
 
Det är första gången jag köpt den, köpte på nätet, minns inte vilken butik. Använder inte så ofta, en gång i veckan kanske och jag har rätt torr hy, tror jag...
Kanske skulle ta en behandling med facemapping...länge sen sist.

:)

Kan hända att jag har känslig näsa. :idea:
 
Det är första gången jag köpt den, köpte på nätet, minns inte vilken butik. Använder inte så ofta, en gång i veckan kanske och jag har rätt torr hy, tror jag...
Kanske skulle ta en behandling med facemapping...länge sen sist.

:)

Tänkte att en del internetbutiker är ju ökända för att sälja fejk eller för gamla produkter.
 
Det är första gången jag köpt den, köpte på nätet, minns inte vilken butik. Använder inte så ofta, en gång i veckan kanske och jag har rätt torr hy, tror jag...
Kanske skulle ta en behandling med facemapping...länge sen sist.

:)

Kan hända att jag har känslig näsa. :idea:

Jag har extremt känslig näsa. Och visst luktar den inte rosor. Men ja..

Att det blir som fett kvar tycker jag det blir av många fuktmasker. De har väl ngt fett i utöver fukten. Just för att fukten binds bättre med en lite fetare hinna över.
 
Kollade på Dermalogicas sida över återförsäljare och en butik som jag handlat från (Tiana) är inte med där men minns inte om det var från den jag köpte masken... :(
 
Kollade på Dermalogicas sida över återförsäljare och en butik som jag handlat från (Tiana) är inte med där men minns inte om det var från den jag köpte masken... :(

Jag kan tipsa om att beställa från UK om man vill komma ner i pris. HQ-hair och Lookfantastic är bra sidor.
Skincity i Sverige är också bra. Ibland har de kampanjer med rabatt. Värt att skriva sig på deras nyhetsbrev för att få sån info i mailen..
 
Jag kan tipsa om att beställa från UK om man vill komma ner i pris. HQ-hair och Lookfantastic är bra sidor.
Skincity i Sverige är också bra. Ibland har de kampanjer med rabatt. Värt att skriva sig på deras nyhetsbrev för att få sån info i mailen..

Handlar alltid från Skincity, bästa svenska webshopen iaf :bow:
 
Set var inte från Tiana jag köpt den, hade köpt Ultracalming cleanser därifrån. Såg att de finns inte med på Dermalogicas lista över återförsäljare så jag mailade dem (Tiana) och frågade varifrån de köper in Dermalogica-produkterna. Har inte fått svar, mailat två gånger... :down:
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 182
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
701
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är ett av mina mål att jag ska gå på skol av slutningen. Eller inte GÅ men vara med. Men iallafall så jag har...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp