Body shaming och skol av slutnings kläder

Som endel kanske vet så är ett av mina mål att jag ska gå på skol av slutningen. Eller inte GÅ men vara med.
Men iallafall så jag har börjat kolla lite på kläder till det. Och det är JÄTTE svårt. För som ni kanske vet så har jag rullstol. Så det måste vara nåt som är skönt att sitta i och så. Och jag vill ju ha nånting fint och somrigt men jag vet inte vad.
Och även fast jag försöker att inte tänka på det så är det massa body shaming tankar och sånt. Både som andra har sagt eller skrivit och som jag har läst och bara ändå.
Men somexempel så tycker jag att det är fint med en crop top och några byxor. Och jag VILL kunna ha det men då börjar jag tänka typ tänk om nån glor ifall den är ur ringad eller ifall det blir som en fett valk för jag sitter helatiden och massa sånt.
Och med klänningar så kanske dom är förkorta så nån äckel gubbe glor och försöker se trosorna eller nånting.
Och jag TYCKER att det inte är mitt problem utan det är äckel gubbarna som är ett problem och dom som tänker neggativt om nån har en fett valk eller nåt. Men ändå så blir jag skit skit o säker om jag skulle våga ha tillexempel en kort klänning eller en crop top eller nåt. För tänk OM nån äckel gubbe skulle glo eller att nån skulle tycka att jag in bjöd till att tafsa eller nåt? Då skulle det kännas jätte mycket som mitt fel och som att jag borde ha fattat att det skulle hända ifall jag hade såna kläder.
Så det skulle vara som tryggast att ha mjukis byxor och en hoodie bara somvanligt men jag blir typ arg också att jag känner så. För jag VILL våga ha typ en mini kjol och en crop top om JAG vill det och inte att jag inte vågar pågrund av hur andra skulle tycka och kolla och sånt.
Dethär kanske var jätte konstigt skrivet men jag vill bara få ut lite om mina tankar om det och att det är skit svårt att hitta några bra kläder till skol av slutningen!
 

Jag glömde dethär i första inlägget men ifall nån här har slutat nian för inte så länge sen eller att ni känner nån som har det. Hade ni eller den vita kläder då eller andra färger? För ganska många har ju vita men endel tycker att det bara är för studenten så skulle bara vilja veta hur andra gjorde! ❤️
 
Jag glömde dethär i första inlägget men ifall nån här har slutat nian för inte så länge sen eller att ni känner nån som har det. Hade ni eller den vita kläder då eller andra färger? För ganska många har ju vita men endel tycker att det bara är för studenten så skulle bara vilja veta hur andra gjorde! ❤️

Jag tror att jag hade någon ljus färg! Men vitt är superfint och somrigt, så det passar ju väldigt bra när man slutar nian. :)
 
Jag glömde dethär i första inlägget men ifall nån här har slutat nian för inte så länge sen eller att ni känner nån som har det. Hade ni eller den vita kläder då eller andra färger? För ganska många har ju vita men endel tycker att det bara är för studenten så skulle bara vilja veta hur andra gjorde! ❤️

Det var längesedan jag gick ur nian men jag jobbar på högstadiet.

De elever som gått ut de senaste åren har en del haft vitt och en del haft andra färger. Hos killarna handlar det mest om vita skjortor, och hos tjejerna är det oftast en del av klädeseln som är vit; tex en cardigan, en kjol eller en blus. Som sedan bärs ihop med andra plagg med mer färg på.
 
@EmmaFilippa Du kan ju ha det du vill ha, jag vet inte riktigt vad en crop top är men det är väl typ ett linne eller?
Sen skulle du kunna ta med en hoodie och en tunn filt att lägga över benen om det känns obekvämt med klänning/kjol.
 
Det var längesedan jag gick ur nian men jag jobbar på högstadiet.

De elever som gått ut de senaste åren har en del haft vitt och en del haft andra färger. Hos killarna handlar det mest om vita skjortor, och hos tjejerna är det oftast en del av klädeseln som är vit; tex en cardigan, en kjol eller en blus. Som sedan bärs ihop med andra plagg med mer färg på.
Okej tack för ditt svar också! ❤️ Dethär kanske är en konstig fråga men har domflesta tjejerna klänning eller kjol eller byxor eller shorts? Eller är det jätte blandat?
 
Okej tack för ditt svar också! ❤️ Dethär kanske är en konstig fråga men har domflesta tjejerna klänning eller kjol eller byxor eller shorts? Eller är det jätte blandat?

Det är jätteblandat.

De tjejer som relativt ofta har kjol/klänning till vardags kommer oftare i det på avslutningen också. Och de som trivs bäst i byxor/shorts väljer det. Kanske något fler klänningar än vi ser "till vardags" men ja, blandat.

Det viktiga är att man klär sig i något man själv trivs i!
 
@EmmaFilippa Du kan ju ha det du vill ha, jag vet inte riktigt vad en crop top är men det är väl typ ett linne eller?
Sen skulle du kunna ta med en hoodie och en tunn filt att lägga över benen om det känns obekvämt med klänning/kjol.
En crop top är en lite kort topp så man ser lite av magen ❤️ Eller det beror ju på hur höga byxor man har också men iallafall.
Men ja med ifall jag har en ganska så kort kjol eller klänning så vill jag inte som dölja mera bara för andra har å sikter om du fattar hur jag menar?
 
Det är jätteblandat.

De tjejer som relativt ofta har kjol/klänning till vardags kommer oftare i det på avslutningen också. Och de som trivs bäst i byxor/shorts väljer det. Kanske något fler klänningar än vi ser "till vardags" men ja, blandat.

Det viktiga är att man klär sig i något man själv trivs i!
Okej tack för svaret igen ❤️
Jag har bara mjukis byxor och hoodie i skolan nu men jag tror att jag skulle vilja ha nåt lite mera finare på skol avslutningen. Men det finns ju som mjukis byxor som är lite finare också men jag vet inte bara.
Och sen dethär låter nog jätte knäppt men jag vet inte om jag borde ha lång ärmat eller ifall jag kan ha nåt linne eller kort ärmat eller nåt även fast att jag har jätte mycket själv skade ärr på armarna.
 
Okej tack för svaret igen ❤️
Jag har bara mjukis byxor och hoodie i skolan nu men jag tror att jag skulle vilja ha nåt lite mera finare på skol avslutningen. Men det finns ju som mjukis byxor som är lite finare också men jag vet inte bara.
Och sen dethär låter nog jätte knäppt men jag vet inte om jag borde ha lång ärmat eller ifall jag kan ha nåt linne eller kort ärmat eller nåt även fast att jag har jätte mycket själv skade ärr på armarna.

Som sagt var. Ha på dig något som du känner dig fin och bekväm i!

Och som någon föreslog ovanför; ta med dig en kofta/hoodie så kan man ha något kortärmat och dra på sig något om man känner sig obekväm (eller kall). Men ha på dig det DU TYCKER ÄR SNYGGT. Det är svårt i din ålder att ibland låta andra sköta sig själva men det är DIN skolavslutning du får ha på dig vad DU vill! (men kanske inte gå naken...)

Är du mest bekväm med shorts/byxor så välj det och en snygg överdel.
 
Om du vill ha klänning eller kjol men inte känner dig helt bekväm i det så kanske det skulle fungera med (kommer inte ihåg ordet) sådana, typ cykelbyxor som är till för att ha under klänning? Jag har sådana för at jag får lårskav och för att jag är rädd för att min rumpa ska synas om jag böjer mig ner.

Då ser det ut som vanligt men du har en trygghet för din egen skull.
 
Som sagt var. Ha på dig något som du känner dig fin och bekväm i!

Och som någon föreslog ovanför; ta med dig en kofta/hoodie så kan man ha något kortärmat och dra på sig något om man känner sig obekväm (eller kall). Men ha på dig det DU TYCKER ÄR SNYGGT. Det är svårt i din ålder att ibland låta andra sköta sig själva men det är DIN skolavslutning du får ha på dig vad DU vill! (men kanske inte gå naken...)

Är du mest bekväm med shorts/byxor så välj det och en snygg överdel.
Jag vet inte ifall man får länka men skulle det vara konstigt att ha tillexempel dethär?


hmgoepprod

hmgoepprod

Alltså den toppen och dom byxorna. Men det är bara som ett exempel men som den stilen och att man kanske har en lite kort kofta ifall man vill ha lång ärmat.
 
Om du vill ha klänning eller kjol men inte känner dig helt bekväm i det så kanske det skulle fungera med (kommer inte ihåg ordet) sådana, typ cykelbyxor som är till för att ha under klänning? Jag har sådana för at jag får lårskav och för att jag är rädd för att min rumpa ska synas om jag böjer mig ner.

Då ser det ut som vanligt men du har en trygghet för din egen skull.
Ja det har jag också tänkt på att man kan ha ❤️ Men nu så bara är jag o säker för ifall dom klänningarna som jag tycker är fina kanske är för korta ifall man sitter så kanske andra skulle kolla massa bara för det. Och jag vill inte ha nåt konstigt bara.
 
Det där var fint tycker jag, vilka somriga fina byxor som dessutom ser supersköna ut!
Tack ❤️ Byxorna är på barn av delningen men jag är ganska så kort och dom är ju ganska vida så jag skulle nog kunna ha dom iallafall. Och ja jag tycker också att dom ser sköna ut som för mig som har rullstol så då är ju det extra viktigt att dom är sköna när man sitter.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 628
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 249
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 516
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 002
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp