Desperat behov av att få tävla!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare SuperSpringBoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 003
S

SuperSpringBoy

Rubriken kanske var att ta i lite grand men det är ungefär så här jag känner.
Har övergett min klubb eftersom dom bytte instruktör. Den nya instruktören är otroligt opedagogisk och nonchalant. Det är verkligen inte bara jag som tycker det!
Tyckte själv att jag låg på lokal tävlingsnivå och fick det även bekräftat då jag åkte och red för den förra instruktören i somras. Hon var väldigt brydd över att jag inte hade tävlat något och att vi inta hade utvecklats mer.
Det var verkligen en förlust av ridskolan att inte behålla den här instruktören men nu kommer vi till den igentliga frågan/bekymret.
Tävlingsfolket på den här ridskolan består till största del av privatryttarna och de barn som har föräldrar i styrelsen. Det finns faktist bara en tävlingsryttare som inte har en egen häst. Den här ryttaren är även in kompis så jag är ju självklart glad för hennes skull. Hennes mamma sitter även i styrelsen.
Tycker att jag blev ganske nonchalerad då jag var där. Red regelbundet på ridskola i sex år innan jag tog beslutet att sluta eftersom jag inte utvecklades mer med den nys tränaren. Man åkte dit och satt av ridpasset.
Hur skulle jag kunna göra nu för att kunna tävla? Mina chanser minskade väl för att jag nu inte rider där längre men ska jag vara ärlig så var det nog ingen som hade reagerat om jag hade varit kvar heller! Är det någon som känner igen sig eller kan komma med något förslag?
Vill verkligen prova på att tävla nu! Har grönt kort! Tack på förhand.

Sv: Desperat behov av att få tävla!

Har egen häst men är dock inte utbildad på tävlingsnivå ännu. Den är dessutom ganska gammal och är ett vbl så jag tror inte att den har så stora förutsättningar för tävling heller. Tycker absolut om min häst men han ligger inte i dagsläget på den nivån.
Tror ni att man kan kolla runt litegrand och säga till andra att man är tävlingsintresserad så kanske det är någon som nappar och har en häst som ingen tävlar...?
Eller det kanske är långsökt....

Tror att du tyvärr inte har någon chans utan egen häst eller ridskolehäst att låna, speciellt inte om du inte har några meriter att visa upp...

Så det är totalt kört för min del?

kan du inte leta efter en medryttarhäst som du kan få tävla med då?

Kolla runt bland de du känner om det inte är ngn som skulle vilja ha sin häst tävlad/riden.
Vi har några hästar i stallet som tävlas av andra än ägaren, så visst förekommer det.

Okej, det var ungefär det som jag hade tänkt mig. Hur mycket engagemang och tid bör man ha för att det ska ge utdelning på tävlingsbanorna?

Liknande trådar

Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Kiwifrukt
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: raggsock
·
Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 024
Senast: worthless
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur