Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

Silverflinga

Trådstartare
Sitter här och kliar mig i huvudet.
Ska skicka in min första blankett om Aktivitetsstöd - utvecklingsersättning till Försäkringskassan men vet inte hur jag ska fylla i på frånvaron?
Min månad sträcker sig från den 15/6-14/7 och där man ska fylla i frånvaro ser det ju ut att vara en hel månad 1-31, är det då för juni eller juli? jag har haft uppehåll i programmet från den 28/6 ska jag då lämna tomt på frånvaron (29 -30 är lördag o söndag) eller gäller frånvaron för juli så jag ska fylla i dag 1-14?

Eller räknar de "dag i månaden" som att dag 1 för mig är 15/6, dag 2 är 16/6 osv.??

Hade behövt skicka in blanketten i dag (söndag) men FK har ju stängt så kan inte ringa och fråga dem om hjälp. Om någon här på Buke vet hur man ska fylla i skulle jag vara evigt tacksam :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

Din period börjar den 15/6 = dag 15 i raden med rutor, sen motsvarar varje ruta en dag och när du fyller i ruta 14 på blanketten motsvarar det den 14/7. Raden motsvarar alltså både juni och juli. FK håller koll på månadsbytena och mellan vilka datum din period löper.

När du har haft uppehåll i programmet, 28/6= ruta 28 i rutraden, kan du inte ansöka om ersättning för den dagen. Jag kommer inte ihåg koderna som ska användas, men det finns ju en förklaring på blanketten! Kanske "annan frånvaro"?

Lycka till! (Du lär få tillbaka blanketten, om den inte är korrekt ifylld ;) )
 
Sv: Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

Tack så mycket för svaret, men jag är nog lite trög :confused:

Så här ser det ju ut (jag har fyllt i de röda datumen bara för att visa min period):


Hur gör jag då med 1-14 juli, fyller i på nästa blankett? (men då blir det ju fel för den gäller ju från 15/7-14/8) eller ska jag skriva i för juli i början av den här blanketten (där jag inte skrivit några datum)?

Haha ja jag vet att jag får tillbaka blanketten om den inte är korrekt ifylld & det vill jag inte, behöver ersättningen i slutet av månaden. Räkningar du vet...
 
Sv: Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

Tänk dej blanketten som ett "hjul" ex du börjar fylla i 14 juli ruta 14 på blanketten och fortsätter nästa månad från ruta 1 på blanketten.

Hoppas du förstår :)
 
Sv: Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

För dig blir ruta 1-14 den 1 juli till den 14 juli och ruta 15-30 blir 15 juni till 30 juni.
 
Sv: Dessa FK blanketter... hur fyller man i dem?

Hej mitt råd är att du besöker Försäkringskassan hemsida, där hittar du utförliga beskrivningar hur du fyller i blanketten.

Blancketten är busenkel mot var den har varit, om du har varit närvarande hela perioden är det bara att kryssa i rutan och skriva under, läs noga. har du varit frånvarande den markerar du det och gör notering om det i uppgift 3. Du måste ta reda på var frånvarokoden innebär så läs den medföljande införmationsbilagan eller hämta den på förarkassans- hemsida.

Lycka till
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
834
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 307
Senast: Rie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 649
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp