Dessa ridponny (?) hingstarna?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, skulle vilja ha lite information om ponnyhingstarna Gerlof och Park's Titan.

Gerlof, f. 1995, har uppgiven stam Orchard D'Avranches - Brockwell Goblin.
Vad jag vet är Orchard D'Avranches en "hyperkänd" typ holländsk ridponny, annars vet jag inget mer om Gerlof stam...

Park's Titan har ingen stam eller ens uppgivet födelseår vad jag kan hitta i alla fall...
Hittar faktiskt ingenting om honom någonstans.

Aktuell ponny har stam Gerlof - Park's Titan kan tilläggas, och är en svart, typ B-ponny, född under senare delen av 00-talet, som enligt mig framförallt är lagd mot dressyr snarare än hoppning.

Men till mina funderingar: Hur är Gerlof till temperamentet? Het? Lugn? Är han egentligen mest hopp eller dressyr?
Och är det någon som vet någonting om Park's Titan?
 
Parks Titan är New forest, född 1997 och verksam i Tyskland. Jag tror inte han har så många avkommor, jag har hittat fakta om honom där han står som valack.
Han är e. Parks Taron - ue. Maestoso . Längre härstamning hittar du i t ex Blå Basen eller allbreedpedigree .
Fadern Park's Taron är nära släkt med New Foresthingsten Park's Tambour RNF 155 som verkat i avel här i Sverige, men som sedan såldes till Finland.

Återkommer om jag hittar mer info,
 
@dimmansstuteri Tack för infon! :D Mycket intressant!
Dock kollade jag redan innan på både Blå Basen och Allbreed men hittade ingen Park's Titan då :confused: men jag kanske gjorde något fel eller något, inte vet jag...
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 930
Senast: moonstruck
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 867
Avel På ridskolan där jag rider har vi en häst vars namn börjar med prefixet "Kilberry". Hästen i fråga är född i mitten av 90-talet...
Svar
12
· Visningar
2 609
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp