Det borde vara straffbart!

att sakta ner farten när den tvåfiliga vägen blir enfilig.
Och när det är tvåfiligt gasar de på som sjutton så man inte hinner köra om dem. Sedan får man ligga efter dem i 20 km/h i den enfiliga sträckan igen.
Ja men det är inte så lätt när man har en bred bil som knappt får plats mellan vajrarna förstår ni väl :cool:.
Att man kan köra om en lasstbil som är körd åt sidan på den enfiliga sträckan verkar många ha missat.
 
Människor som inte städar i allmänna tvättstugor. Lämnar ett lager av ludd i torktumlaren och tussar/nät av diffusa hårstrån i såväl tumlare som tvättmaskin. Bös på bänkarna. Kletigt sköljmedel i klumpar i facket. Jag blir så äcklad. Har med mig en sprayflaska rengöringsmedel ner varje gång jag ska tvätta :angel:. Det enda jag saknar från min senaste lägenhet är tvättmaskinen och tumlaren. De saknar jag dock intensivt.

Straff? Någon annans torktumlarludd på en tandborste varje morgon i 1 års tid. 3 minuters obligatorisk borstningstid per morgon:devil:
 
Att inte veta var man har högersidan på bilen. Det är mer regel än undantag att man möter små smala bilar som på vägar utan målad mittlinje ligger långt över mitten så man själv får köra halvt i diket.
Straff att möta en 60 tons långtradare på en smal grusväg utan mötesfickor :devil: (många av dem kan nämligen inte backa heller)
 
Det borde vara straffbart att-i rusningstrafik- ogenerat hiva upp sin väska på innersätet på tåget och placera sig på yttersätet, och sen låtsas inte se medresenärers suktande blickar.

Straff: Ett stilla pet med en elektrisk kofösarpinne, tvång att lösa pendelkort för väskan och evigt skavande underkläder.
Plus en walk of shame genom hela tåget medans tågvärden klingar med en bjällra.
 
Det borde vara straffbart att-i rusningstrafik- ogenerat hiva upp sin väska på innersätet på tåget och placera sig på yttersätet, och sen låtsas inte se medresenärers suktande blickar.
Åh jag hade en dålig dag. En kvinna satte sig vid fönstret med väskan i sätet brevid, fullt tåg. Kallt, ruskigt och tråkigt. Jag tog den där fula väskan och nästan kastade den i knät på henna och satte mig ner.
 
Jag tänkte skriva nåt kul men blev ledsen över att läsa om folk som hånar myntbetalande pensionärer. När jag läser gång på gång att Sverige har flera tusen fattigpensionärer idag :(

Sorry for being the party pooper. Behövs inga kommentarer på mitt inlägg. I'm over and out.
 
Den gamla gubben som lade sin ryggsäck på sätet bredvid mig, men själv valde att stå. Som var på väg att ramla flera gånger så att folk erbjöd honom sina sittplatser (som han nekade). Som lyckades få hela bussen att blänga surt på mig, trots att jag var helt oskyldig.

Folk som honom förtjänar att straffas! :arghh:
 
Att använda husbil som sitt vardagliga fordon. Må de dagligen hamna efter ett begravningsfölje.

När folk står i kö vid något snabbmatsställe, där det finns stora menytavlor överallt, enkla att se även från kön, men först framme vid kassan börjar titta och fundera vad de ska ha. Kommer ej på lämpligt straff.

De värsta är de som när de kommer fram till kassan (efter att ha stått i kö en stund) frågar 2-åringen vad hen vill äta... Ja, jag har sett det med egna ögon.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp