Det borde vara straffbart!

Tänkte på vissa skribenter i tråden (@Monstermom :angel: ) när jag läste denna
528DF7F1-470B-4A77-BE74-2095EC291CB9.jpeg
 
Att värma sin lunch i en av mikrolådorna på jobbet, LÄMNA lunchrummet eller i vart fall vara så långt bort att de inte märker när lunchen plingar till och är klar, medan det är kö till att få värma sin mat. Och precis när jag kollat mig irriterat omkring och tänker slänga ut deras tallrik, komma springande och konstatera att "det behövs en minut till" och starta mikron en vända till.

Straff: att deras luncher alltid är lite småkalla i mitten och de upptäcker det när de satt sig tillrätta för att äta och inte orkar värma en gång till utan äter upp den halvljumma maten och lider lite grann.
Och de som ställer in en djupfryst, otinad, isklump i micron på jobbet! Fan ta dem!

Rimligt straff skulle vara att de själva frystes och sen tinades i micro.
 
Folk som lämnar sin vagn när de står i kassakön för att springa och hämta något långt borta, istället för att ta med sig vagnen. Blir det en lucka innan denne hinner tillbaka går jag helt enkelt före. :devil:

Lämpligt straff, att aldrig komma ihåg vad de skulle handla förrän de hunnit hem.
 
Det borde vara straffbart att tvätta arbetskläder inom min yrkeskategori (äldreomsorgen) i 40 grader. Händer allt som oftast.
Lämpligt straff: den skyldige skulle för alltid få tvätta sina egna privata kläder ihop med arbetskläderna. I handtvättprogrammet.
Alternativt att vara tvungen att tvätta alla arbetskläder hemma i sin egen tvättmaskin.
 
Jag vill straffa en person i grannskapet. Igår kväll när vi satt och njöt av den ljumma kvällen (och sippade rosévin) körde fanskapet igång med vinkelslip eller ngt. Klockan 21.30 på kvällen! Och slutade inte i första taget heller. :rage::turd::arghh:

Straffet borde vara att bli rakad med vinkelslipen. :devil:
 
Sär skrivning. För i helsike!! :arghh::arghh: Lämpligt straff? Grammatiklektioner 2 timmar varje dag, 7 dagar i veckan, för resten av livet. Samma kan gälla för de som vägrar använda punkt och stor bokstav i sina meningar (gäller även Facebook!) eller använder brutalt många utrops- eller frågetecken. Uääkh.

Att gå i "Livets hårda skola". Lämpligt straff för detta kunde vara att se samma avsnitt av "Björne" 5 timmar varje dag, övrig tid ska de tvingas äta pommes frites som värmts i micron alldeles för länge.
 
Att inte veta var man har högersidan på bilen. Det är mer regel än undantag att man möter små smala bilar som på vägar utan målad mittlinje ligger långt över mitten så man själv får köra halvt i diket.
Straff att möta en 60 tons långtradare på en smal grusväg utan mötesfickor :devil: (många av dem kan nämligen inte backa heller)
"Jag förstår verkligen inte hur folk kör nuförtiden. Jag har aldrig kört i diket, men ni anar inte hur många jag mött som gjort det" Autentiskt citat
 
Det borde vara straffbart att röka bland (tex) morgontrötta pendlare, eller gå med barnvagn och blossa, och ett lämpligt straff skulle vara att tvingas ha chilimarinerade filterlösa John Silver i armhålorna och tvingas knipa fast en vett-och-etikettsbok i rumpan medan man går.
 
Att prata i mobilen när man ska betala i kassan. Respektlöst mot den som sitter i kassan.
Straff: Kassörskan har full rätt att beslagta mobilen och krossa den med hammaren som alltid ska finnas vid kassan efter den nya lagen om mobilförbud i kassor :-)

Och jag tycker att kassapersonal som pratar med sin kompis som nyss betalat, och därför inte ens hälsar på nästa kund (mig, exempelvis) borde straffas.
Det är mycket oförskämt mot kunden.

Lämpligt straff: Stå och välkomna alla kunder in i affären, och då hälsa vänligt med ögonkontakt.
Även om kunderna bara blir irriterade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp