Det borde vara straffbart!

Folk som sölar ner offentliga toaletter. Om det finns en papperskorg, varför då kasta pappret på golvet? Om det finns en toalett, varför då kissa bredvid den? Lämpligt straff vore att få städa toaletten det gäller med sin egen tandborste.
Eller den jäveln som tar sista toalettpappret utan att säga till så det kan fyllas på! :arghh: Dom borde doppas i klister och sen rullas in i toapapper som en mumie!
 
Jag brukar tänka att det ska vara DÖDSSTRAFF på att få punktering/motorhaveri/motsvarande på E6 mitt i rusningstid. Att orsaka sådana köer är OFÖRLÅTLIGT!
Hear hear! Helt orimligt att bete sig på det viset!
Själv tog jag ansvar och timade mitt motorhaveri vid en avfart på 158an en helgkväll - minimalt med trafik och inga problem att köra förbi så inga köer skapade. Anser faktiskt att jag betedde mig riktigt föredömligt!
 
Hear hear! Helt orimligt att bete sig på det viset!
Själv tog jag ansvar och timade mitt motorhaveri vid en avfart på 158an en helgkväll - minimalt med trafik och inga problem att köra förbi så inga köer skapade. Anser faktiskt att jag betedde mig riktigt föredömligt!
I högsta grad föredömligt! Berömvärt!
 
Människor (ofta barn och ungdomar) som på allmänna färdmedel typ buss eller tåg, spelar mobilspel eller tittar på youtubeklipp med volym på. Är det okej att erbjuda sig att låna ut ett par hörlurar till dem?

Lämpligt straff: tvingas lyssna på de gamla modem-uppkopplings-signalerna 5 ggr varje gång de ska sova.
 
Att värma sin lunch i en av mikrolådorna på jobbet, LÄMNA lunchrummet eller i vart fall vara så långt bort att de inte märker när lunchen plingar till och är klar, medan det är kö till att få värma sin mat. Och precis när jag kollat mig irriterat omkring och tänker slänga ut deras tallrik, komma springande och konstatera att "det behövs en minut till" och starta mikron en vända till.

Straff: att deras luncher alltid är lite småkalla i mitten och de upptäcker det när de satt sig tillrätta för att äta och inte orkar värma en gång till utan äter upp den halvljumma maten och lider lite grann.
 
Folk som går i bostadsområden med skälliga hundar mitt i natten.

Tillägg på det (riktad till mina grannar ett par hus bort :devil:): folk som låter sina ouppfostrade hundar stå och gapa varje sekund de är utomhus, oavsett tid på dygnet.
 
Mata fåglar. Så fåglarna lockas att hänga runt där människor är, flyger och far och skiter överallt.

Straff: Träffas av minst 3 fågelbajsar varje gång de matar fåglar. En i håret, en på kläderna och en på väskan.
 
Ytterligare tvp saker som borde vara straffbara
- att röka mitt i folksamlingar, dessa onda typer förtjänar att svälja sina fimpar :devil:
- att som lång ställa sig precis framför oss kortisar på konserter. Dessa ska tvingas gå på knäna till bakersta raden i publiken och sen tvingas stå kvar där, på knä, resten av konserten!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp