Det där med fysisk attraktion

Jazzper

Trådstartare
Min fundering just nu handlar om hur viktigt fysisk attraktion är i en relation.. Vad tycker ni? Skulle ni kunna ha en relation med någon som ni inte är fysiskt attraherad av, men som är underbar i övrigt?

Anledningen till att jag undrar är att jag träffade en kille som behandlade mig som en prinsessa, men som inte satte igång det där suget i magen pga utseendemässiga "brister" (ja, dåligt ordval, men ni fattar). Jag känner mig väldigt ytlig och undrar om jag är ensam om att resonera som så att det måste finnas en fysisk attraktion för att det ska vara intressant för ett förhållande..

Så, hur tänker ni?
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Jag måste attraheras på alla plan för att falla för någon. Skulle jag vara tvungen att välja skulle jag föredra en relation med sexuell attraktion framför kärlek utan sex. Så ja, sex och sexuell attraktion är väldigt viktigt för mig.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Det där politiskt korrekta "är man vacker på insidan blir man automatiskt vacker på utsidan blabla"-blajet man så ofta hör stämmer absolut inte på mig.

Så kort och gott: Nej, jag skulle inte kunna få känslor för eller ha en relation med någon jag inte fann fysiskt attraktiv. Det gör mig dock inte ytlig, på samma sätt som "insidan är viktigast"-människor inte är blinda. Jag behöver ha både personlighet och utseende och för mig har de inget med varandra att göra, inte svårare än så.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Sexuellatraktion kan för mig vara så mycket mer än "rätt utseende".

Lika mycket som jag kan bli avtänd av en riktig "snygging" som bär sig illa åt lika tändande kan det vara om en "fuling" är på ett speciellt sätt.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

För mig är insidan viktigare än utsidan, men jag vill inte behöva blunda när jag umgås med killen. Lite så kan jag sammanfatta det ;)
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

För min del handlar det bara om personlighet. Resten är oviktigt
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Det där politiskt korrekta "är man vacker på insidan blir man automatiskt vacker på utsidan blabla"-blajet man så ofta hör stämmer absolut inte på mig.

*KL*

För mig stämmer absolut att en vacker insida gör utsidan vackrare, men en person kan vara hur vacker som helst utan att attrahera mig. Alla mina vänner är vackra, men jag tänder inte på (alla :D ) mina vänner.

Jag skulle inte kunna ha en relation med någon som jag inte attraheras av, men det behöver inte betyda att personen är ful. Jag skulle inte heller kunna ha en relation med en snygg person som är ett as. Jag tror det är mer än det rent estetiska som gör en person attraktiv.

Och då talar jag alltså om KÄRLEKS-relation, om personen bara är trevlig men inte attraktiv då blir det en kompis-relation.
 
Senast ändrad:
Sv: Det där med fysisk attraktion

KL.

Jag anser självklart att personen i fråga även ska attrahera mig på ett intellektuellt/personlighetsmässigt plan OCKSÅ. Måste nog precis som LadyCovergirl attraheras på alla plan för att bli kär på riktigt..

Det ena utan det andra håller kanske tillfälligt eller för ons, men i längden behövs hela paketet.

Anser ni att man är ytlig om man "avvisar" någon för att man inte tänder på personen fysiskt?
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Anser ni att man är ytlig om man "avvisar" någon för att man inte tänder på personen fysiskt?

Nej.
Jag skulle aldrig kunna ha sex med någon som inte fysiskt attraherade mig. Det är bara så det är, tror det är så för de flesta. Det betyder ju inte att det är samma personer som blir dissade hela tiden, man har (tack och lov) olika smak.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Anser ni att man är ytlig om man "avvisar" någon för att man inte tänder på personen fysiskt?

Nej.
Ytlig i mina ögon är man om man endast och endast värderar utseendet i en vänskaplig- eller kärleksrelation.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

KL.

När jag har pratat med olika vänner om det här med ytlighet och fysisk attraktion har jag fått lite olika svar. Det som är småroligt är att killarna tycker jag gjort fel som inte fortsatte träffa killen eftersom han var så trevlig medan tjejerna tycker att jo, men det är klart att man måste känna attraktion (som dock kan komma på olika sätt).

Fördomsfull som jag är trodde jag nog att killarna skulle vara mer ytliga än tjejerna, men jag antar att jag känner kloka pojkar :P
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

"Det är utsidan som ger insidan en chans" - stämmer på mig! Sen måste det inte vara hela utseendet, men det måste finnas något som tilltalar mig utseendemässigt för att jag ska ge killen en chans. Sen om det är ögon, ett leende eller vad det nu är spelar ingen roll. Sen är det helt klart så att tilltalar utseendet på något vis så att man ger personen en chans så kan det växa fram en attraktion.

Och annars är jag nog ganska ytlig också, jag tilltalas inte av mulliga/tjocka/överviktiga karlar - har absolut inget emot dom personligen, men pojkvänsmaterial? Nej tyvärr tilltalar det inte alls, inte heller karlar som är kortare än mig(det är verkligen helt avskräckande för mig), har heller aldrig funnit en mörkhyad som tilltalat mig.
Ingen av dom här är något jag egentligen har något emot, som vänner eller bara helt random människor så stör det mig inte alls. Men som en karl jag ska dejta så går dom här grejerna fetbort och har alltid gjort, det är så inpräntat att jag inte kan ignorera det oavsett om jag försöker :p
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

kl

Jag kan inte vara tillsammans med någon som jag tycker är "ful"
men jag tycker insidan är absolut viktigast, och om personen ser "helt okej ut" så kan han bli så mycket snyggare med rätt personlighet och det är det som gör han attraktiv.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Bara någon form av attraktion finns absolut, men den behöver inte handla om utseendet. Min senaste kille hade väl inte utseendet som jag normalt sett faller för, men han hade något annat som intresserade mig och fick mig att falla.. Tyvärr saknades de där riktiga känslorna från bådas håll..
Men summan av kardemumman, finns ingen attraktion på något plan så blir det inget av naturliga orsaker, men attraktion kan finnas i så många fler plan än utseende. Tycker man om någon så gör man, varför överannalysera dyrt? :)
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

vem fan har sagt att det är "ytligt" att vilja VILJA ligga med folk man ligger med?
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Det måste finnas attraktion, fysisk, psykisk, allting. Annars är jag inte ett spår intresserad oavsett hur bra och snäll eller perfekt det verkar.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Väldigt viktig om man ska ha sex. De finns väl de som har förhållanden utan sex också.

Fast för mig behöver inte attraktionen vara omedelbar, den kan lika gärna komma efter jag lärt känna personen.
Tre gånger har jag faktiskt tänkt :crazy: första gången jag såg de personer som jag sedan blev tokkär i och väldigt attraherad av.
 
Sv: Det där med fysisk attraktion

Nog vill jag ha ett attraktivt utseende. Det var då det första jag tittade på och som fångade mitt intresse. Sedan var det ju helt underbart att karln också var klok, smart, snäll osv :love:

Jag ville mao att han skulle ha båda sakerna. Utseende & vacker insida! :):)
 
Senast ändrad:
Sv: Det där med fysisk attraktion

Anser ni att man är ytlig om man "avvisar" någon för att man inte tänder på personen fysiskt?
Verkligen inte! Jag tycker att man ska avvisa personen i såna fall, skulle bli helt förstörd om jag fick veta att någon dejtade mig eller låg med mig trots att han inte tände på mig.

Självklart ska allt kännas helt bra. Gör det inte det bör man avstå.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 808
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 884
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 583
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp