Det dödliga meningslösa våldet...

Näe, det tycker jag inte att jag gör.
Jag har bara väldigt svårt att se hur en ökning av droger i samhället skulle kunna förbättra nånting..
Absolut, kanske tar bort marknaden för kriminella till viss del. Men hur många fler kommer testa? Hur många fler kommer i sin tur köra bil påverkade eller på annat sätt utsätta andra i sin närvaro, exempelvis barn och unga, för exponering
Vi ser ju hur mycket problem alkohol stället till redan idag.
Fast frågan är väl hur mycket bruket skulle öka. Det är så pass lätt att få tag på droger idag att om du vill köpa, så kan du köpa. Jag tror inte det är många som vill prova som inte gör det för att de inte får tag på det. Droger finns ju överallt idag, om man vill
 
Näe, det tycker jag inte att jag gör.
Jag tänker bara hur en ökning av droger samhället skulle kunna förbättra nånting..
Absolut, kanske tar bort marknaden för kriminella till viss del. Men hur många fler kommer testa? Hur många fler kommer i sin tur köra bil påverkade eller på annat sätt utsätta andra i sin närvaro, exempelvis barn och unga, för exponering
Vi ser ju hur mycket problem alkohol stället till redan idag.
I Colorado går intäkter av mariujanaförsäljning i de statliga försäljningsställena till skolväsendet och till äldrevården. Man har inte sett någon ökning av antalet missbrukare annat än initialt. Om bilkörning och DUI:
 
I Colorado går intäkter av mariujanaförsäljning i de statliga försäljningsställena till skolväsendet och till äldrevården. Man har inte sett någon ökning av antalet missbrukare annat än initialt. Om bilkörning och DUI:

Men den där länken sa ju mest att det är olagligt (rimligt) och sen hur dom kunde hjälpa att reducera påföljen.

Sen så tänker jag att det är olagligt att köra med alkohol i kroppen också, men lik förbaskat gör folk det. Varför skulle det vara annorlunda med andra droger?
 
Vi lever nog rätt olika liv med olika erfarenheter. Jag delar inte din bild över att det skulle kunna vara möjligt.

Det är möjligt, men jag har känt tillräckligt många människor som ansett sig vara "brukare" och där det utifrån varit uppenbart väldigt destruktivt, att det skulle krävas extremt mycket för att övertyga mig om att ändra åsikt om att släppa det fritt.

Då kan vi ju lika väl skippa brottsbekämpning helt. För folk kommer fortsätta misshandla, råna och så vidare ändå?
Eller kanske ta bort hastighetsbegränsningarna så behöver ingen åka fast för det heller och folk kör ju ändå för fort...
 
Det är möjligt, men jag har känt tillräckligt många människor som ansett sig vara "brukare" och där det utifrån varit väldigt destruktivt att det ska krävas extremt mycket för att övertyga mig om att släppa det fritt.

Då kan vi ju lika väl skippa brottsbekämpning helt. För folk kommer fortsätta misshandla, råna och så vidare ändå?
Eller kanske ta bort hastighetsbegränsningarna så behöver ingen åka fast för det heller och folk kör ju ändå för fort...
Ja, låt oss leva i ett anarkistiskt samhälle utan lagar. Det är precis det jag menar?
Eller inte..
 
Vi lever nog rätt olika liv med olika erfarenheter. Jag delar inte din bild över att det skulle kunna vara möjligt.

Men det finns ju jättemånga förbud som vi har trots att de inte efterlevs av alla, det kan ju inte vara ett argument i sig för att avskaffa förbudet. Det är klart att det vore ännu bättre för att minska gängens droginkomster om brukarna självmant tog sitt eget ansvar och slutade bidra till deras marknadskrig, men det verkar inte vara lika viktigt som att få fortsätta med drogerna. Jag tycker det är ett viktigt signalvärde att samhället inte vill att medborgarna nyttjar droger.
 
Men det finns ju jättemånga förbud som vi har trots att de inte efterlevs av alla, det kan ju inte vara ett argument i sig för att avskaffa förbudet. Det är klart att det vore ännu bättre för att minska gängens droginkomster om brukarna självmant tog sitt eget ansvar och slutade bidra till deras marknadskrig, men det verkar inte vara lika viktigt som att få fortsätta med drogerna. Jag tycker det är ett viktigt signalvärde att samhället inte vill att medborgarna nyttjar droger.
Enig!
Du skrev mycket smartare än mig 😉
 
Det är möjligt, men jag har känt tillräckligt många människor som ansett sig vara "brukare" och där det utifrån varit uppenbart väldigt destruktivt, att det skulle krävas extremt mycket för att övertyga mig om att ändra åsikt om att släppa det fritt.

Då kan vi ju lika väl skippa brottsbekämpning helt. För folk kommer fortsätta misshandla, råna och så vidare ändå?
Eller kanske ta bort hastighetsbegränsningarna så behöver ingen åka fast för det heller och folk kör ju ändå för fort...
Linn-Nora! Jag vet inte vem du är eller hur gammal du är, kan bara som Oscar Wilde - att jag inte är tillräckligt ung för att kunna veta allt. Men tycker att du ska fortsätta kämpa för det du tror på! Ju längre upp i ålder man kommer och desto mer kunskap man tar till sig, desto klarare blir det hur lite man vet. Men behåll din glöd!
 
Linn-Nora! Jag vet inte vem du är eller hur gammal du är, kan bara som Oscar Wilde - att jag inte är tillräckligt ung för att kunna veta allt. Men tycker att du ska fortsätta kämpa för det du tror på! Ju längre upp i ålder man kommer och desto mer kunskap man tar till sig, desto klarare blir det hur lite man vet. Men behåll din glöd!

Jag är nästan 40.

Men tack för ett oerhört förminskade inlägg 😉 Det var uppfriskande!
Inget som en klapp på huvudet som får en att känna sig så ung!

Bara för att man vet hur saker är behöver inte betyda att man inte kan ha en önskan och en vision om något annat.
 
Jag är nästan 40.

Men tack för ett oerhört förminskade inlägg 😉 Det var uppfriskande!
Inget som en klapp på huvudet som får en att känna sig så ung!

Bara för att man vet hur saker är behöver inte betyda att man inte kan ha en önskan och en vision om något annat.
Sorry, det var inte min avsikt att förminska dig på något sätt, jag känner mig nog mest gammal och uppgiven, det är ett uttryck jag ofta använder. Men du känns kanske ung (yngre) och vital i dina inlägg.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 989
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp