Det går bra nu

Status
Stängd för vidare inlägg.
... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
 

Jag tror tyvärr att det finns en risk att det kommer bli så. Mina hästar måste ju få kvällsmat, och det är ju också en syssla precis som insläpp. Och vi delar på fodringar även nu på sommaren när vi stödutfodrar. Så även nu när de går ute dygnet runt har jag 6 stallpass i veckan.

Du kan inte sälja några kvällar till någon av de andra inackorderade?
 
Du kan inte sälja några kvällar till någon av de andra inackorderade?
Det är bara en till inackorderad, och denne är nog inte intresserad. Den andra som har häst där är stallägaren, och jag har redan för ett halvår sedan sagt att jag inte kan ha så många stallpass och att jag vill ha helinackordering - vilket denne inte kan erbjuda.
 
Det är bara en till inackorderad, och denne är nog inte intresserad. Den andra som har häst där är stallägaren, och jag har redan för ett halvår sedan sagt att jag inte kan ha så många stallpass och att jag vill ha helinackordering - vilket denne inte kan erbjuda.

Åh, vad segt :down:
 
Väntar på besked om ett stall med möjlighet till fullservice, de ska höra av sig i veckan om de kommer få boxplatser lediga. Jag informerade min stallägare än en gång om att jag inte hinner att ha tilldelade stallpass, och fick svaret (och detta är ett direktcitat): "Hinner inte? Det är tre timmar mellan 18-21." :meh:
 
Senast ändrad:
@kolblakkur som jag ser det så är ju prio ett att minska ner hästantalet om hästarna enligt beskrivning är mest hagprydnad (?) i kombo med att du vill så mycket annat högre prioriterat . Och nästa prio eftersom du säkert inte bara snabbt kan sälja dem, att hitta ett stall där du inte har dessa pass 6 dagar/vecka ?

Upplägget verkar oerhört tungt! 3 egna hästar på lösdrift och bara två andra i stallet som du ska ta in x tid osv med passen fördelade på dig med 3 hästar/har flest hästar.

Försök som sagt leta vidare efter en mer renodlad lösdrift med fler folk för tillsyn och fix, om det ska vara kollektivt . Annars helinackordering . Under tiden hästarna letar nya hem ?
 
Jag mockar, väger upp påsar, fyller på vatten och tar in hästarna under en kväll då jag har insläpp. Inget annat. Nej, ingen medryttare och det finns varken intresse från mitt håll eller någon annans att bli det. Och jag hade hursomhelst inte kunnat lägga över insläppet på denne, då det ska skötas av oss inackorderade för att skötas korrekt.
Har försökt att köpa loss mig från stallpassen, men ingen vill ta dem/kan ta dem och stallägaren vill inte ha mer arbete.

Måste absolut träna mina hundar åtminstone några vardagar i veckan. Vi går även kurser. Hundarna är mitt största intresse.

Du mockar alltså åt de andras hästar, packar påsar osv samt släpper in ?

Sen bortsett från att nu du inte har någon medryttare osv... om du hade det så skulle det alltså inte vara ok i ett så litet stall med bara stallägaren , dig, och en till inack, att denne medryttare efter intro och godkännande skötte detta ett par dagar regelbundet i veckan?
Låter helt otroligt smalt ang upplägget stallägaren har .
 
Du mockar alltså åt de andras hästar, packar påsar osv samt släpper in ?

Sen bortsett från att nu du inte har någon medryttare osv... om du hade det så skulle det alltså inte vara ok i ett så litet stall med bara stallägaren , dig, och en till inack, att denne medryttare efter intro och godkännande skötte detta ett par dagar regelbundet i veckan?
Låter helt otroligt smalt ang upplägget stallägaren har .
Nej, jag mockar inte åt de andra. Släpper in och byter täcke. Det jag listade upp är vad jag gör i stallet en kväll.

Det beror på hur pass duktig personen är. Jag har ju ponnys, så en medryttare skulle innebära att en förälder var med. Men en ”jag red på ridskola för 20 år sedan” är nog inte lämplig för att ha insläppet, nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var ett tag sedan mitt senaste inlägg och jag tog verkligen åt mig av er som skrev att mitt "schema" lät omöjligt. Så jag har...
Svar
2
· Visningar
1 422
Senast: pajaztar
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 694
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp