Det går bra nu

För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög och den blev alltså inte borttagen. Och brunnen blev inte tömd. Blev en bomavgift på 815 kronor. :banghead:

Boendestöd vill att vi avslutar kontakten eftersom jag inte tycker att ett telefonsamtal i veckan hjälper mig. Och boendestöd tycker att jag ska bo på ett boende när jag inte klarar av att laga mat, diska och städa. Boendestöd vill inte hjälpa mig och blev bara sur när jag ville ha deras hjälp. Trots att jag nu är arbetslös och alltså ledig när de jobbar. Jag påpekade det och hen sa då att de skulle kolla om någon kunde komma. Jag sa då att jag ville ha någon som faktiskt har mål i munnen och gör något men blev åter surt bemött. Jag skulle inte ha krav på att boendestöd gör sitt jobb utan skulle vara nöjd om det kom någon som varken sa eller gjorde något. Har ju haft såna som varit till absolut noll hjälp.

Jag ringde till handläggaren för boendestöd och klagade på bemötandet. Fick då veta att mitt beslut gått ut. Varför har ingen sagt nåt tidigare? Har möte med handläggaren nästa vecka. Jag känner att jag riskerar att bli utan boendestöd.

Jag försökte laga mat i förrgår. Lyckades riva en ingefära. Sen tog det stopp och jag kom inte längre.

Gjorde test för madr-s idag igen. Jo, fortfarande deprimerad.

Och en f.d. klasskamrat som var här för ett tag sedan tyckte att boendestöd verkligen skulle komma ut och titta hur jag har det och se att jag faktiskt inte klarar av att hålla ordning. Och då hade jag ändå ansträngt mig och städat. Ändå var det typ misär enligt klasskamraten.

Idag tappade jag en glasvas i golvet så den gick sönder.

Sen har jag träffat en ny terapeut och jag vet verkligen inte om hen kommer att kunna hjälpa mig. Misslyckas det så får jag ingen mer hjälp. Och så får jag bara ett visst antal gånger. Sen ska jag liksom klara av livet på egen hand, vilket jag inte känner att jag gör. Skulle behöva en riktigt fet lön så jag kan gå hos psykolog privat. Jävla skit att jag ska vara så defekt.

Och så låg jag kvar i sängen till runt 12 idag för jag hade ingen lust att gå upp. Känner hela tiden att ska något bli gjort så måste jag piska mig till det. Även om det är sånt jag egentligen vill. Känns tungt. Och allt är så övermäktigt hela tiden.

Fick i alla fall en bukett blommor av extraknäcksjobbet idag. Fyller ju år. Men vet inte var jag ska ställa blommorna i vanlig ordning då jag ju har katter numera.

Och så vet jag inte varför jag skriver det här. Kommer ändå få skit för det. Som vanligt.
 
Senast ändrad:

Grattis! :heart
1664901864499.png
 
Ja, bestämde mig ändå för att åka till Ica och köpa färdig mat idag, i stället för att tvinga mig att laga mat. Egentligen får jag inte göra så, (har jag själv bestämt).

Nej, jag brukar inte skriva ner någonstans hur jag mår. Men ja, ensamhet påverkar och nu har jag inte några kollegor att prata med längre. Har bara katterna.

Och hur jobbigt det än var att jobba så var det nog ändå bra att göra det, åtminstone till viss del.
Färdigmat är bättre än ingen mat! :)
Kanske kan du fundera på att hoppa på någon typ av kurs någon dag i veckan nu under vinterhavåret så att du får regelbunden kontakt? Kan ju vara lite vad som helst.

Sedan förstår jag att en inte kan specialbeställa boendestäd, utan det är väl som med allt annat att en får den person som är tillgänglig den dagen, ungefär som med hemtjänst och inom vården? Å andra sidan kunde handläggaren vara betydligt mer tillmötegående.
Hoppas det löser sig!
 
Färdigmat är bättre än ingen mat! :)
Kanske kan du fundera på att hoppa på någon typ av kurs någon dag i veckan nu under vinterhavåret så att du får regelbunden kontakt? Kan ju vara lite vad som helst.

Sedan förstår jag att en inte kan specialbeställa boendestäd, utan det är väl som med allt annat att en får den person som är tillgänglig den dagen, ungefär som med hemtjänst och inom vården? Å andra sidan kunde handläggaren vara betydligt mer tillmötegående.
Hoppas det löser sig!
Jag tycker inte det är att specialbeställa när man vill ha ett boendestöd som gör sitt jobb. Kommer man bara in genom dörren och inte säger eller gör något så tycker ju inte jag att de gör vad de ska.

Kurs kunde kanske vara något. Men jag känner en stor ekonomisk osäkerhet nu när jag inte vet vad jag kommer att få från a-kassan.

Stort grattis på födelsedagen 💐
Grattis på födelsedagen! :banana:
🐈🐈‍⬛

Tack!
 
Färdigmat är bättre än ingen mat! :)
Kanske kan du fundera på att hoppa på någon typ av kurs någon dag i veckan nu under vinterhavåret så att du får regelbunden kontakt? Kan ju vara lite vad som helst.

Sedan förstår jag att en inte kan specialbeställa boendestäd, utan det är väl som med allt annat att en får den person som är tillgänglig den dagen, ungefär som med hemtjänst och inom vården? Å andra sidan kunde handläggaren vara betydligt mer tillmötegående.
Hoppas det löser sig!
Kollade upp om det fanns någon kurs hos abf, som ju har lokal här, men de hade inget. Kollade medborgarskolan också men det fanns bara en dyr snickerikurs här. Är inte alls peppad på att sitta 6 mil enkel väg till en kurs.
 
Minnie o jag skickar födelsedagshälsningar i mängd.

Och i övrigt, kan du o jag ta varann i hand... Det är misär här med, mellan mina städdagar. Idag pratade jag och hemstädet lite och diskuterade om hon ska prata med sin chef o se om vi kan dela upp städet lite, så jag har tvätt och städ ena veckan a 2 timmar och 1.5 timme städ nästa.. i stället för städ- och tvätt 3.5 timme var fjortonde dag ett tag och se om vi kan få igång mig...

Jag har ju gått hemma ett år under min uppsägningstid och inte träffat nån förutom hemvården 8 minuter morgon och kväll, samt hemstädet var fjortonde dag och den gång var fjortonde dag, jag orkar kravla mig ut på café eller hem till mor o far...
Och i måndags var det då att kliva rakt ut i arbetslösheten och genast få en bunt med formulär att fylla i på arbetsförmedlingen, regionen, försäkringskassan och gud farao vet allt. Kurator ringde idag och gav mig klapp på axeln och jag har lyckats steka pytt i panna med ägg och mikra en kanelbulle...

:heart

Vi får peppa varann Wille, du o jag. :heart
 
Jag tycker inte det är att specialbeställa när man vill ha ett boendestöd som gör sitt jobb. Kommer man bara in genom dörren och inte säger eller gör något så tycker ju inte jag att de gör vad de ska.

Kurs kunde kanske vara något. Men jag känner en stor ekonomisk osäkerhet nu när jag inte vet vad jag kommer att få från a-kassan.




Tack!
Nej, står de bara innanför ytterdörren och glor är det ju klart läge att klaga, men en del behöver kanske vägledning från dig för att veta vad du behöver hjälp med? Det lär ju vara olika i varje hem, och en del människor kanske inte tycker om när de tar initiativ heller. :)
Samtidigt tänker jag att det kanske helt enkelt inte finns personal att välja på, många platser är ju väldigt underbemannade.

Synd att det inte finns några kurser. Kanske startar det upp någonting nu på hösten, typ höstkranser eller svampplockning?
 
Minnie o jag skickar födelsedagshälsningar i mängd.

Och i övrigt, kan du o jag ta varann i hand... Det är misär här med, mellan mina städdagar. Idag pratade jag och hemstädet lite och diskuterade om hon ska prata med sin chef o se om vi kan dela upp städet lite, så jag har tvätt och städ ena veckan a 2 timmar och 1.5 timme städ nästa.. i stället för städ- och tvätt 3.5 timme var fjortonde dag ett tag och se om vi kan få igång mig...

Jag har ju gått hemma ett år under min uppsägningstid och inte träffat nån förutom hemvården 8 minuter morgon och kväll, samt hemstädet var fjortonde dag och den gång var fjortonde dag, jag orkar kravla mig ut på café eller hem till mor o far...
Och i måndags var det då att kliva rakt ut i arbetslösheten och genast få en bunt med formulär att fylla i på arbetsförmedlingen, regionen, försäkringskassan och gud farao vet allt. Kurator ringde idag och gav mig klapp på axeln och jag har lyckats steka pytt i panna med ägg och mikra en kanelbulle...

:heart

Vi får peppa varann Wille, du o jag. :heart
Tack! :heart


Nej, står de bara innanför ytterdörren och glor är det ju klart läge att klaga, men en del behöver kanske vägledning från dig för att veta vad du behöver hjälp med? Det lär ju vara olika i varje hem, och en del människor kanske inte tycker om när de tar initiativ heller. :)
Samtidigt tänker jag att det kanske helt enkelt inte finns personal att välja på, många platser är ju väldigt underbemannade.

Synd att det inte finns några kurser. Kanske startar det upp någonting nu på hösten, typ höstkranser eller svampplockning?
Jag är inte i skick att vägleda boendestödet. Fixar inte att hantera någon som inte säger något eller gör något. Har ju råkat ut för sådana. Och en sådan person följer faktiskt inte ens genomförandeplanen.

Den jag haft har frågat vad vi ska göra. Det är en bra nivå att börja med, tycker jag.
 
Tack! :heart



Jag är inte i skick att vägleda boendestödet. Fixar inte att hantera någon som inte säger något eller gör något. Har ju råkat ut för sådana. Och en sådan person följer faktiskt inte ens genomförandeplanen.

Den jag haft har frågat vad vi ska göra. Det är en bra nivå att börja med, tycker jag.
Nej, är de totalt stumma och handfallna förstår jag att det inte funkar. Då arbetar de nog inte inom rätt område - men ett "Kan vi diska idag?" går kanske börja med så att de kommer igång? Även tafatt hjälp är ju bättre än ingen hjälp tänker jag.
Fast jag ska inte tjata, jag vet att det så lätt blir rundgång!
 
Tack! :heart



Jag är inte i skick att vägleda boendestödet. Fixar inte att hantera någon som inte säger något eller gör något. Har ju råkat ut för sådana. Och en sådan person följer faktiskt inte ens genomförandeplanen.

Den jag haft har frågat vad vi ska göra. Det är en bra nivå att börja med, tycker jag.
Låter som ett väldigt konstigt upplägg - jag utgick ifrån att man hade en genomgång med handläggaren på kommunen om vad man behövde hjälp med och att man la upp en plan tillsammans och att man sen fick en och samma boendestödjare som var införstådd med planen.
 
Låter som ett väldigt konstigt upplägg - jag utgick ifrån att man hade en genomgång med handläggaren på kommunen om vad man behövde hjälp med och att man la upp en plan tillsammans och att man sen fick en och samma boendestödjare som var införstådd med planen.
Handläggaren är inte delaktig i genomförandeplanen utan den är det boendestödet och jag som gör tillsammans. Jag har oftast haft samma som kommit men har fått besök av andra ibland.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Tankarna snurrar. Jag reder inte ut nånting. Vad är jag, vad är diagnoser och vad av det är resultat av mina erfarenheter? Jag känner...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp