Det här med döda möss och ormar i ensilaget

Sv: Det här med döda möss och ormar i ensilaget

Jag slänger alltid balarna så fort jag hittat något djur i. Dessvärre blir det om man hittar det i s a s sista omgången man tar hösilaget och hittar ett djur då.

Från en hösilagebonde jag köpte av var det MÅNGA balar vi fick kassera jag hittade allt från möss, råttor till räv och rådjursunge :eek: Detta hittade jag dock i stort sätt direkt (om inte annat luktade balen skit rent ut sagt!) och den leveransen behövde vi inte betala för, dock bytte jag leverantör för att det hända så många gånger, från denna har det varit helt prima.
Idag fodrar jag dock med hö
 
Sv: Det här med döda möss och ormar i ensilaget

Usch... :crazy:
Märkte ni av någon försämring på hästarna även om de inte direkt blev sjuka? Var de vaccinerade?

Jag tyckte mig märka ett något nedsatt allmäntillstånd av det, och jag tror att någon fick feber, men jag kan inte svära på att det hörde ihop. (jag tror det)
Jag tror inte dom hästarna var vaccinerade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 767
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 811
Senast: manda
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 890
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp