Det här med domar.... (spinoff på Lipsys tråd)

Lupin

Trådstartare
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det jag funderar över, men gör ett försök. Ber om ursäkt på förhand för att det förmodligen blir rörigt.

Hur hårt tar man på domar i vårdnadstvister egentligen? Hur "verksamma" är de i realiteten? Är interimistiska domar mindre "värda"? Är ett umgänge som blir klubbat interimistiskt mindre värt än ett umgängesavtal? Spelar det egentligen någon roll vad som klubbas interimistiskt om umgängesföräldern sen väljer att ändra på umgänget på eget bevåg? Vad spelar det för roll, eller hur värderas det, om ett umgängesavtal som skrivs ca ett halvår efter en interimistisk dom innebär att barnet bara får träffa och umgås med umgängesföräldern hälften så mycket? På umgängesförälderns initiativ alltså... :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 402
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
331 258
Senast: Snurrfian
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 424
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp