Bukefalos 28 år!

Det här med rakning....

Sv: Det här med rakning....

Jag tycker också att rakning är tråkigt och jobbigt att göra, det tar onödig tid liksom :D Och smink och mode har jag inget intresse av alls och har aldrig haft, jag ser ut som jag ser ut varken mer eller mindre och det finns inget som gör att jag ser bättre ut, det bara döljer det man inte vill se, som ju finns kvar i alla fall.

Jag har haft en period i mitt liv när jag klädde mig fruntimmeraktigt. Den varade inte så länge, insåg kvickt att klänningar och kvinnodojjor inte var min grej det heller. Kläder till män är mycket snyggare och mycket bekvämare än till kvinnor, konstigt nog. Men jag klär mig så att jag inte sticker ut, trots att jag helst hade klätt mig på ett annat sätt. Man kan inte få allt känner jag.

Att stå emot raknormen tycker jag däremot är svårt! Varför vet jag inte, kanske att den är så förknippad, av många, med huruvida man är sunkig eller inte. Vem vill ha andras ogillande blickar på sig. :nailbiting:

Vad innebär det?
 
Sv: Det här med rakning....

Aj då, tänkte inte på att någon skulle haka på det....

Kläder som vanligtvis enligt normen riktar sig till kvinnor och män, menar jag.
 
Sv: Det här med rakning....

Aj då, tänkte inte på att någon skulle haka på det....

Kläder som vanligtvis enligt normen riktar sig till kvinnor och män, menar jag.

Vadå aj då?

Undrade om jag missat något......du menar jeans o t-shirt antar jag och inte kostym...eller kilt
 
Sv: Det här med rakning....

? Därav min fråga?

Vad är kläder som vanligtvis enligt normen riktar sig till kvinnor och män btw?

många klädaffärer har dam-respektive herravdelningar ( jag känner nog faktiskt inte till någon affär som har enbart unisex). Kläderna skiljer sig åt i fråga om exempelvis modell, skärning och storlek. Herrkläder brukar sitta mindre tight än damkläder. Det finns sällan kjolar och klänningar på herrsvdelningarna. Om du inte kände till detta så har du nog missat något ja.
 
Sv: Det här med rakning....

många klädaffärer har dam-respektive herravdelningar ( jag känner nog faktiskt inte till någon affär som har enbart unisex). Kläderna skiljer sig åt i fråga om exempelvis modell, skärning och storlek. Herrkläder brukar sitta mindre tight än damkläder. Det finns sällan kjolar och klänningar på herrsvdelningarna. Om du inte kände till detta så har du nog missat något ja.

Tack du skrev det jag tänkte....
 
Sv: Det här med rakning....

många klädaffärer har dam-respektive herravdelningar ( jag känner nog faktiskt inte till någon affär som har enbart unisex). Kläderna skiljer sig åt i fråga om exempelvis modell, skärning och storlek. Herrkläder brukar sitta mindre tight än damkläder. Det finns sällan kjolar och klänningar på herrsvdelningarna. Om du inte kände till detta så har du nog missat något ja.

Kläder riktar sig mot en kroppsform och en smak kan jag tycka. Enya tycker om ett rakare ledigare snitt, finns både på herr och dam.....

Kjol och klänning bärs normalt av kvinnor ja, men långt ifrån alla kvinnor nyttjar dessa plagg
 
Sv: Det här med rakning....

men miss, nog vet du väl att det finns något som vanligtvis kallas för herrkläder och något som vanligtvis kallas för damkläder? jag kan slå vad om en hundring att om jag ber om hjälp i en affär att jag blir rekommenderad kläder från damavdelningen.
 
Sv: Det här med rakning....

Kläder riktar sig mot en kroppsform och en smak kan jag tycka. Enya tycker om ett rakare ledigare snitt, finns både på herr och dam.....

Kjol och klänning bärs normalt av kvinnor ja, men långt ifrån alla kvinnor nyttjar dessa plagg

Jag visste att detta var vad du for efter och jag tycker bara det är trist att du hänger upp dig på en sådan mening, framför allt när du nog begriper just vad jag menar. Det är inte alltid så lätt att hitta en snygg skjorta i damavdelningen... eller ett par jeans som inte är sydda på fruntimmervis. Jag syftar inte bara på klänningar.

Men det är iofs inte en diskussion jag har lust att traggla igenom. Skapa en egen tråd, om du känner ett behov av det.
 
Sv: Det här med rakning....

men miss, nog vet du väl att det finns något som vanligtvis kallas för herrkläder och något som vanligtvis kallas för damkläder? jag kan slå vad om en hundring att om jag ber om hjälp i en affär att jag blir rekommenderad kläder från damavdelningen.

Jo absolut, det jag menar är "jeans o t-shirt" är just det, inget annat.
 
Sv: Det här med rakning....

Jag visste att detta var vad du for efter och jag tycker bara det är trist att du hänger upp dig på en sådan mening, framför allt när du nog begriper just vad jag menar. Det är inte alltid så lätt att hitta en snygg skjorta i damavdelningen... eller ett par jeans som inte är sydda på fruntimmervis. Jag syftar inte bara på klänningar.

Men det är iofs inte en diskussion jag har lust att traggla igenom. Skapa en egen tråd, om du känner ett behov av det.

Att det kan vara svårt att hitta passande skjortor håller jag helt med om. Jeans däremot är ju väldigt unisex kan jag tycka

Det jag far efter är att det finns en hel uppsjö av kläder som inte är klänning, blommig tunika och stilettklack. På vilken avdelning man sen handlar sina kläder är väl väldigt ointressant.

Normerna är väldigt mycket tydligare för barn, där är det fan nästan helt omöjligt att hitta bra funktionella snygga kläder som inte är "tuffa" eller "gulliga"

Har inget behov av att skapa en tråd, men tack för tipset
 
Sv: Det här med rakning....

Jeans däremot är ju väldigt unisex kan jag tycka
Håller jag inte alls med om. Jeans för tjejer och killar ser ju helt olika ut, förutom tjejernas boyfriend fit. Men försök hitta jeans till en snubbe på damavdelningen.
 
Sv: Det här med rakning....

Håller jag inte alls med om. Jeans för tjejer och killar ser ju helt olika ut, förutom tjejernas boyfriend fit. Men försök hitta jeans till en snubbe på damavdelningen.

Jag tänkte nog mer på Levis Lee Acne etc etc. Där är det mer unisex och modell efter kropp. När jag var ung hade alla 501, vilket är helt fel för mig

På Lindex, kappahl etc är det väldigt styrt ja

Frågan var helt ärligt ställd till enya från början. Hon tycker herrkläder är snyggare, Vad är det som är snyggare? Färger, modeller, snitt, mönster, tryck etc etc?

Men det var tydligen känsligt för jag fick en näppsig kommentar och inte svar på frågan.

Men men...I'm over it:)
 
Sv: Det här med rakning....

Jag tänkte nog mer på Levis Lee Acne etc etc. Där är det mer unisex och modell efter kropp. När jag var ung hade alla 501, vilket är helt fel för mig

På Lindex, kappahl etc är det väldigt styrt ja

Frågan var helt ärligt ställd till enya från början. Hon tycker herrkläder är snyggare, Vad är det som är snyggare? Färger, modeller, snitt, mönster, tryck etc etc?

Men det var tydligen känsligt för jag fick en näppsig kommentar och inte svar på frågan.

Men men...I'm over it:)

Du kanske skulle ställt frågan på det viset från början så hade du fått svar.

Som man ropar får man svar.
 
Sv: Det här med rakning....

Fast "näppsig" kommentar? Du känner inte att du tar i nu? Hyfsat nedlåtande är det i alla fall.
 
Sv: Det här med rakning....

Kläder riktar sig mot en kroppsform och en smak kan jag tycka.

Fast det gör de ju oftast inte oavsett vad du tycker. Bara reklambilder och namn på affärer/avdelningar motsäger ju det. Eller menar du verkligen att din uppfattning är att exempelvis Lindex eller Sisters reklam riktar sig även mot män?

Jag tycker faktiskt knappt att det går att hitta lika rakt skurna och lediga kläder på dam som på herr. Skjortorna på dam brukar t ex vara mer eller mindre figursydda, mycket kortare är herrskjortor och ha smalare axelparti.

Har du verkligen aldrig tänkt på att herrkläder generellt sitter lösare än kvinnokläder?

Sen vet jag att inte alla kvinnor när kjol och klänning, jag pekade bara på en skillnad mellan dam- och herravdelning i en klädaffär.
 
Sv: Det här med rakning....

Du kanske skulle ställt frågan på det viset från början så hade du fått svar.

Som man ropar får man svar.

Jag frågade: Vad innebär det?

Du tolkade uppenbarligen det på ett helt annat sätt än hur jag menade det....
 
Sv: Det här med rakning....

Fast "näppsig" kommentar? Du känner inte att du tar i nu? Hyfsat nedlåtande är det i alla fall.

Vad är nedlåtande? Nu är jag inte med alls?

Jag ställde en enkel fråga och det är mycket möjligt att jag överreagerade, men jag kände att Enyas svar till mig var rätt "konstigt"
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 374
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 634
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Konstiga drömmar
  • Skrota bilen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp