Jamtland
Trådstartare
Sverige är ju avlångt och att vi i Jämtland inte mäter avstånd på samma vis som sörlänningar har en ju märkt rätt ofta.
Tänkte på det i tråden om den svikande partnern där någon ansåg att en inte kunde förväntas åka 4h för att hjälpa någon annan- det skulle jag lätt ha gjort om någon vän bad om hjälp.
Här där jag bor är det:
*4km/ 5 minuter till grundskola, mataffär och hälsocentral
*35km/25 minuter till apotek
*88 km/ 1h och 15 min till "staden" där gymnasium bilbesiktning, större affärer och liknande finns.
Jag har utan att tveka
*åkt 490 km med en skadad häst (Strömsholm).
*åkt 130km för att träna häst på travbana.
*åkt 400 km för att hjälpa min dotter att flytta.
*kört grejor med hästtransport i sammanlagt 5h (drygt 35 mil) till de asylsökande som bott i vår by när Migrationsverket inte lät dem ta med allt de hade när de flyttade dem.
Hur långt har du till det viktiga och hur långt kör du när det gäller?
Tänkte på det i tråden om den svikande partnern där någon ansåg att en inte kunde förväntas åka 4h för att hjälpa någon annan- det skulle jag lätt ha gjort om någon vän bad om hjälp.
Här där jag bor är det:
*4km/ 5 minuter till grundskola, mataffär och hälsocentral
*35km/25 minuter till apotek
*88 km/ 1h och 15 min till "staden" där gymnasium bilbesiktning, större affärer och liknande finns.
Jag har utan att tveka
*åkt 490 km med en skadad häst (Strömsholm).
*åkt 130km för att träna häst på travbana.
*åkt 400 km för att hjälpa min dotter att flytta.
*kört grejor med hästtransport i sammanlagt 5h (drygt 35 mil) till de asylsökande som bott i vår by när Migrationsverket inte lät dem ta med allt de hade när de flyttade dem.
Hur långt har du till det viktiga och hur långt kör du när det gäller?