Det klantigaste ni lyckats med idag (eller igår)

Ok. Grillade just. Stod barfota jämte grillen och petade runt. En bit glöd hade ramlat ner på marken. Jag trampar på det glödande kolet. AJ. Drar upp foten bara för att trycka ovansidan av knäet mot undersidan av grillen. AAAJJE! :banghead:
 
Jag har fina brännblåsor på ett finger ikväll. Avd när stektermometern varit i ugnen så kan man INTE - upprepar inte- ta på någon del som varit i ugnen. Det gör ONT !!!O_o
 
Fick syn på en räv och drog fram kameran för att fota, insåg sedan att jag glömt ta av linsskyddet och räven sprang förstås iväg innan jag hunnit ta någon bild.
 
Igår tappade jag tandborsthuvudet till eltandborsten, det landade på toalettborsten och sen golvet :yuck:. Det var det sista jag hade och jag hittade inte rätt sort här så jag måste beställa och nu är det helg. Och jag tycker inte tänderna känns rena av vanlig enkel tandborste. Ångest :down:.

Sen när jag kom hem slog jag sönder en tallrik. Jag har nu slagit sönder så många djupa tallrikar att jag bara äger två stycken.
Äh, koka tandborsthuvudet så får du bort alla baciller!
 
Alldeles nyss. Jag hade startat en tvättmaskin för en stund sen och stod i köket och gjorde lunch när jag plötsligt hörde ett oroväckande kluckande ljud. Det tar ungefär tre sekunder innan jag inser att det är ljudet av tvättvattnet som flödar ut på badrumsgolvet :nailbiting: :arghh:

Vår tvättmaskin är nämligen en irriterande jäkel som inte har ett eget avlopp utan när man startar en maskin måste man ta en slang och lägga i toaletten så att vattnet åker ut där. Det hade jag naturligtvis glömt just idag... Golvet är blött och högen med kläder till nästa tvätt är också helt genomblöt. Men det är ju inte hela världen, kläderna ska ändå tvättas och vattnet på golvet torkar så småningom... Djupa andetag ;)
 
Åkte upp till sthlm för att reklamera kameran jag köpt tidigare i veckan, glömde dock att kolla öppettiderna INNAN jag åkte dit...

Hela dagen bortkastad :(
 
Jag stod och slavade i stekhett kök i 1,5 h minst för att laga mat till mig själv. Det gör jag sällan när det är bara jag. Fiskgrytan blev fin. Sen glömde jag ställa in jättegrytan jag skulle spara. Hittade den på köksbänken på morgonen. Då vågar man ju inte äta skaldjur och fisk som stått där okylt i sommarvärme..
Surt! Så surt att jag åt mackor till middag dagen därpå..
 
När jag plockade ut påsen med varor ur bilens baksäte i morse, stängde jag bildörren innan jag dragit ut huvudet.
De blev en riktig käftsmäll, och en lätt blåfärgad kind. :banghead:

Sedan slog jag mej på vänster handled med släggan, den handled som fick sig en smäll när jag och foppatofflorna stod på öronen i torsdags.:o
men de kanske va tur, hade jag slagit andra handleden skulle jag haft ont i båda:idea:

* Jenny *
 
Jag skulle ge min kompis får lite hö idag. De är i en provisorisk hage så jag tänkte att det inte var någon ström på, men när jag tog i stängslet fick jag en smäll. Jag hittade aggregatet och kopplade loss två klämmor som satt på en stålstolpe. Men tänka sig, jag fick en smäll igen. Kan vara så att jag ju bara kopplade bort jorden, inte klämman till staketet, På tredje försöket gick det dock bra.
 
Jag skulle lite snabbt plocka ur hatthyllan i bilen med en hand..
Smack sa det när den lossnade och jag slog mig själv med den rätt över näsan :meh:
Idag är den (näsan alltså) tack och lov inte blå, men förbaskat öm, har dessutom ett fint jack på typ 1,5cm :grin:
 
När jag skulle äta middag så tog jag tallriken med spagetti och köttfärsås och 1½ liters mjölk förpackning i andra handen och gick mot bordet och då fick mina ben för sig att ta semester några sec och jag stöp over tallriken och slog sönder den och spagetti och sås fulla magen och kläderna och mjölken rann ut på golvet .Har man inget att göra så skaffar men sig jobb lite snabbt på det viset .Rena turen jag inte skar mig åxo med tanke på det är 10 mil till akuten !
 

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 758
Senast: Varmblod90
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 851
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp