Ve och fasaOch tänk om jag hittar en uppenbart trasig maskinapparat eller VATTENLÄCKA!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ve och fasaOch tänk om jag hittar en uppenbart trasig maskinapparat eller VATTENLÄCKA!!!
Kommunalt vatten, så det gör väl inte så mycket, svarar hon rödvinssnällt.Tänk om en av Bönderna i närheten har fulkopplat sig till din brunn och snor vatten av dig nattetid...![]()
Kommunalt vatten, så det gör väl inte så mycket, svarar hon rödvinssnällt.Tänk om en av Bönderna i närheten har fulkopplat sig till din brunn och snor vatten av dig nattetid...![]()
Jag är skräckslagen för sånt. Tar hellre en zombie alla dar i veckan.Ve och fasa![]()
Jag är ju så nyfiken så jag hade kollat utan att funderaJag kan inte sova på grund av oväsen utifrån. Jag trodde att det var någon fläkt eller så från någon av gårdarna i närheten, men när jag ändå gick ut för att kolla så visar det sig att det LÅTER under ett brunnslock i min trädgård! Det låter som typ en fläkt, ett torrt, skrapande och något dovt ljud. Kanske en pump?
Jag har ingen aning om vad som finns under locket. Jag har kommunalt vatten och avlopp.
Vad gör man i en sådan här situation?
Jag är mer skräckslagen för såna där tekniska bekymmer än nyfiken på dem, så jag undviker i det längsta att kolla.Jag är ju så nyfiken så jag hade kollat utan att fundera![]()
Så här ser det ut. Jag har inte vågat öppna det.
Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.Ja, när du skrivit här kan du inte bara hänvisa till tekniknervositet och låta det vara, för nu är vi en massa fler som behöver få veta.
För att lyfta lock och titta, fota, beskriva vad du ser behöver du inte peta på ev. tekniskt som kan finnas i.
Och mitt på dagen bör det vara gengångarsäkert också.
Kloka ord.Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.
mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
Som vanligt, skulle jag säga.Kloka ord.
Fast det funkade på min bil sist den inte ville starta, den har krånglat otaliga gånger men enligt verkstaden är det inget fel på denmvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
SÄRSKILT vid tekniska bil- och huskriser! Du är min förebild på området.Som vanligt, skulle jag säga.
Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.
mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
Mycket klokt. Detta påminner mig om varför jag inte är lämpad att inneha vare sig bil eller villa.Som jag brukar säga: leta inte efter problem! Nu är all teknik tyst och snäll. Jag sitter still i båten.