Det skulle vara gott med lite kaffe...

Det är ju för att det "manliga" uttryckssättet är norm inom ledarskap.
Njae, atm är det snarare ”inne” med människor som är väldigt coachande, kontaktskapande och vänskapliga i sitt ledarskap.
Sen finns det förstås bra och dåliga chefer av alla varianter.
 
Njae, atm är det snarare ”inne” med människor som är väldigt coachande, kontaktskapande och vänskapliga i sitt ledarskap.
Sen finns det förstås bra och dåliga chefer av alla varianter.
Att det är inne betyder ju inte att det är norm, och men kan ju vara allt det du beskrev även om man är tydlig, ärlig och lättolkad.
 
Förväntar ni er att er partner ska fixa kaffe om ni säger dylikt?
Jag blir tokig av detta beteende som tyvärr verkar vara ett kvinnospråk.
Idag fick jag höra exempel som;
Jag säger till min sambo att det finns väldigt fina rosor på Ica....så jag får blommor.
Hon sa att det skulle vara skönt med ett badkar, sen blev hon jättebesviken när jag inte köpte ett...
Hon frös och jag erbjöd mig att värma henne men hon ville bara ha en filt...

Tänk om någon på en operation sa; -Det vore trevligt med en skalpell nu. Eller på ett bygge skulle någon säga;-Det vore bra med en spade nu...
Är det drömmen om sagoprinsen som uppfyller alla ens önskningar utan att en säger ett ord?
Och sen funkar inte det så en börjar hinta?
Och sen blir det bara patetiskt. En evig besvikelse om att drömmen inte var sann.


Snälla Bukisar, säg att ni inte gör så. Vi Bukisar talar klarspråk. Eller hur?
Nej det förväntar jag mig inte (men visst, jag hade uppskattat det).

Tillägg: kan säga att det vore gott med kaffe. Oftast handlar det antingen om att jag "samlar kraft" (haha vad slött det lät) att gå och göra själv, eller att det är för sent för att dricka.
 
Jag tycker tvärtom att jag hela livet blivit tolkad istället för att man lyssnat på det jag sagt.

Arbetade på ett märkligt ställe där en kvinna ständigt tolkade mina uttalaqnden som hågot helt annat och gick till VD för attklaga. E gång frågade jag om hon kunde ta en kortare rast när jag skulel byta av. Jag hade ett stort jobb som måste blil färdigt. Hon sa nej och jag satt den tid hon bett om. Men hon gick till VD och klagade på att jag sagt att jag itne ville sitta där i receptione.

Exet svarade alltid surt om jag bad om något.- -Har du möjlighet att verka unghingstarna någon dag? -blev i hans öron en order om att göra det. Och han blev sur. Istället för att säga nej.

De där två är inte de enda.
Jag har många gånger haft lust att vråla att jag inte vill bli tolkad. Jag menar det jag säger!
Hmm fast här känner jag mig mer träffad. "Kan du...?" kan ju absolut vara en uppmaning också beroende på person och sammanhang. (Typ, handlar det om att sambon ska sin del i hushållet är en annan sak än att fråga min mamma om hon kan passa barnen).

Eller "kan du skicka saltet?"
 
Hmm fast här känner jag mig mer träffad. "Kan du...?" kan ju absolut vara en uppmaning också beroende på person och sammanhang. (Typ, handlar det om att sambon ska sin del i hushållet är en annan sak än att fråga min mamma om hon kan passa barnen).

Eller "kan du skicka saltet?"

Allt går ju att att uttrycka på olika vis och med olika tonfall.
Snällaste älsklingen, kan du köpa choklad på vägen hem från jobbet 😍
Mot, köp choklad på vägen hem.

Kan du vara gullig och skicka saltet hjärtat 😍
Mot skicka saltet.
 
Allt går ju att att uttrycka på olika vis och med olika tonfall.
Snällaste älsklingen, kan du köpa choklad på vägen hem från jobbet 😍
Mot, köp choklad på vägen hem.

Kan du vara gullig och skicka saltet hjärtat 😍
Mot skicka saltet.
Självklart. Men menade att även formuleringen "kan du dammsuga/ta barnen/skicka saltet/köpa choklad" varierar i grad.
 
Självklart. Men menade att även formuleringen "kan du dammsuga/ta barnen/skicka saltet/köpa choklad" varierar i grad.

Absolut!
Hade jag behövt uppmana min sambo att göra saker hemma hade han dock varit en ickesambo. Men det är ju en helt annan diskussion.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp