Tänk om, hör och häpna, sånt här beteende inte är direkt och absolut kopplat till vad man har mellan benen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förväntar ni er att er partner ska fixa kaffe om ni säger dylikt?
Jag blir tokig av detta beteende som tyvärr verkar vara ett kvinnospråk.
Idag fick jag höra exempel som;
Jag säger till min sambo att det finns väldigt fina rosor på Ica....så jag får blommor.
Hon sa att det skulle vara skönt med ett badkar, sen blev hon jättebesviken när jag inte köpte ett...
Hon frös och jag erbjöd mig att värma henne men hon ville bara ha en filt...
Tänk om någon på en operation sa; -Det vore trevligt med en skalpell nu. Eller på ett bygge skulle någon säga;-Det vore bra med en spade nu...
Är det drömmen om sagoprinsen som uppfyller alla ens önskningar utan att en säger ett ord?
Och sen funkar inte det så en börjar hinta?
Och sen blir det bara patetiskt. En evig besvikelse om att drömmen inte var sann.
Snälla Bukisar, säg att ni inte gör så. Vi Bukisar talar klarspråk. Eller hur?
Min fetning. Precis det där har min sambo sagt flera gånger. Han är en jäkel på att komma ihåg om jag har sagt att jag vill ha något (som jag kan ha glömt bort själv men som jag ändå blir glad av att få!) och kommer alltid med det sedan.Om jag säger "jag såg något fint på x ställe" så brukar det handla om att jag vill prata om den saken, typ komma på om jag verkligen vill ha den eller inte. Nu har jag ingen partner men om det skulle gå tillräckligt med tid mellan att jag sa att nåt va fint, och partners skulle förstå hinten och sedan köpa det då hade jag antagligen bestämt mig för att jag inte ville ha grejen ändå, vem har tid att vänta på att nån annan ska köpa nåt som man verkligen vill ha? Alltså hade det snarare varit partnern i det läget som behövt tala klarspråk och sagt "Ge nu fan i att köpa den fina grejen för jag vill ge den till dig"
Jag är en tolkare, absolut. Jag sträcker fram drycken när någon tittar på sitt glas. Eller större storlek hylsnyckel när jag ser att det blivit fel innan jag får frågan. Det är ju en helt annan kommunikation. Detta gör jag oavsett relation. Främlingar får också samma "service", också oavsett kön o ålder.
Men för det så sitter jag inte och suckar över ett halsband i en tidning och lägger den framför maken och hummar. Så som kvinnliga bekanta sagt sig göra!
Det här beteendet har jag aldrig sett en man syssla med.
Jag blir bara förbannad når någon, oavsett kön ska "tolka" mig, ge fan i att tolka och hör vad jag säger istället!
Jag blir bara förbannad når någon, oavsett kön ska "tolka" mig, ge fan i att tolka och hör vad jag säger istället!
Förväntar ni er att er partner ska fixa kaffe om ni säger dylikt?
Jag blir tokig av detta beteende som tyvärr verkar vara ett kvinnospråk.
Idag fick jag höra exempel som;
Jag säger till min sambo att det finns väldigt fina rosor på Ica....så jag får blommor.
Hon sa att det skulle vara skönt med ett badkar, sen blev hon jättebesviken när jag inte köpte ett...
Hon frös och jag erbjöd mig att värma henne men hon ville bara ha en filt...
Tänk om någon på en operation sa; -Det vore trevligt med en skalpell nu. Eller på ett bygge skulle någon säga;-Det vore bra med en spade nu...
Är det drömmen om sagoprinsen som uppfyller alla ens önskningar utan att en säger ett ord?
Och sen funkar inte det så en börjar hinta?
Och sen blir det bara patetiskt. En evig besvikelse om att drömmen inte var sann.
Snälla Bukisar, säg att ni inte gör så. Vi Bukisar talar klarspråk. Eller hur?
Men förväntar du dig då att din partner/den andra personen ska se till att den blir påfylld? Varför i så fall? Varför stiger du inte själv upp och fyller på och kanske frågar den andre om den vill ha mera?Om mitt kaffe tagit slut när vi fikar brukar jag lägga muggen ner och säga:
”-Jävla tur det inte va kaffe i den.”
Tydligare kan det inte bli![]()
Vi gör så båda två som ett skämt eftersom en släkting gör det på fullt allvar. När mannen gör så så hämtar jag ibland och ibland inte och lika åt andra hållet.Men förväntar du dig då att din partner/den andra personen ska se till att den blir påfylld? Varför i så fall? Varför stiger du inte själv upp och fyller på och kanske frågar den andre om den vill ha mera?
Det skulle vara gott med kaffe. Det säger jag ofta till min man, underförstådd fråga: vill du också ha?
Min sambo har blivit hårt drillad hemma och i sitt förra förhållande. Säger jag att oj det var en fin tröja, så antar han att jag hintar om att jag vill att han ska köpa den
Jag svarar alltid "VILL JAG HA TRÖJAN KÖPER JAG DEN SJÄLV!"eller att vill jag nåt så säger jag det helt tydligt.
Han blir helt förvirrad.