Det som har gjort mig till denhär personen

Det är ju endel här som brukar tycka att jag gör bra teckningar om hur det är för mig och min upp fattning och så. Men ja jag vet inte hurmånga som tycker det påriktigt men idag med psykologen så gjorde jag denhär som är om neggativa saker som har på verkat mig och som är som fast i mitt huvud. Så man kan säga att det är som har format mig liksom.
Men ja dethär är inte ALLA neggativa saker. Och det finns ju possitiva saker också som på verkar den man är! Men dethär är mera det som är i mitt huvud som tar från mitt batteri och så liksom.
Men ja jag bara vill visa att det är liksom allamöjliga saker hop blandat och att dom på verkar varandra och alltmöjligt. Så det går liksom inte att ta ut bara nån sak utan ALLT dethär har en del till hur jag mår och det jag be höver få hjälp att be arbeta.
 

Bifogade filer

  • DSC_2505.JPG
    DSC_2505.JPG
    134 KB · Visningar: 347

Ja exakt så därför är det ALLTID en stor risk att lita på människor. För att dom kommer göra en ledsen och att man känner sig sviken och sånt men så gör ALDRIG hundar.

Jag förstår hur du menar, och ja, det är nog svårt att helt undvika att göra någon ledsen, om vi pratar om människor som man har nära umgänge med. För oftast om man umgås under en längre tid så dyker det upp någon situation förr eller sedan där man råkar såra varandra (även fast man kanske inte vill det).

Så jag tror att med människor så får man liksom räkna in det som en del av "paketet", att det kan bli "gnissningar" i relationen. Och då är det skönt med djur att de är enklare att umgås med. ❤
 
Jag håller med! Skulle man vara orolig så kan man ställa lite frågor hur personen tänkte gällande det man är orolig över. Då visar det sig om man oroar sig i onödan eller annars kan personen förhoppningsvis själv upptäcka att det inte var en bra idé.

Ni har haft en plan från början och tagit hjälp vid behov. Så det finns ingen anledning att oroa sig över din valp ❤️
Ja exakt! Och man MÅSTE ju inte ut gå från att ingen annan kan nånting och att den är helt dum i huvudet.
 
Jag förstår hur du menar, och ja, det är nog svårt att helt undvika att göra någon ledsen, om vi pratar om människor som man har nära umgänge med. För oftast om man umgås under en längre tid så dyker det upp någon situation förr eller sedan där man råkar såra varandra (även fast man kanske inte vill det).

Så jag tror att med människor så får man liksom räkna in det som en del av "paketet", att det kan bli "gnissningar" i relationen. Och då är det skönt med djur att de är enklare att umgås med. ❤
Ja exakt för människor eller iallafall dom allra allra allra flesta kommer göra så man får mera ensam känslor och sånt. Inte ALLTID men ibland. Och det gör ONT. Men det gör inte djur utan dom BARA hjälper en ❤️
 
:heart :heart :heart

Hur var första natten med din valp? Hoppas han gjorde skillnad för dig (jämfört med utan honom).
Han var lite o rolig och ledsen igår kväll 💔 Så det var lite jobbigt och jag blev ledsen för att han blev ledsen. Men jag tror att han kanske hade lite hem längtan och att allt var nytt och lite konstigt för han ❤️
Men sen efter att han hade varit ute lite med en personal så kom han och la sig i sängen lite på mina ben 🩵 Och då var han lugn och somnade 🩵 Och sen sov han hela natten tills ungefär klockan sex så han var jätte jätte duktig 🩵
Och ja det var väldigt skönt att ha han i sängen bara och att han är en sån som VILL ligga nära en. För M både tycker att det är lite jobbigt att komma upp och ner från sängen och han tycker inte såmycket om att ligga så nära länge om det är varmt. Men min valp vill ligga i sängen och jätte nära en som jag tycker är som lugnande och tryggt ❤️
 
Han var lite o rolig och ledsen igår kväll 💔 Så det var lite jobbigt och jag blev ledsen för att han blev ledsen. Men jag tror att han kanske hade lite hem längtan och att allt var nytt och lite konstigt för han ❤️
Men sen efter att han hade varit ute lite med en personal så kom han och la sig i sängen lite på mina ben 🩵 Och då var han lugn och somnade 🩵 Och sen sov han hela natten tills ungefär klockan sex så han var jätte jätte duktig 🩵
Och ja det var väldigt skönt att ha han i sängen bara och att han är en sån som VILL ligga nära en. För M både tycker att det är lite jobbigt att komma upp och ner från sängen och han tycker inte såmycket om att ligga så nära länge om det är varmt. Men min valp vill ligga i sängen och jätte nära en som jag tycker är som lugnande och tryggt ❤️
Åh, lilla valpis 💔 Vad fint att du och personalen kunde hjälpa honom komma till ro. Härligt att han vill vara nära, samma som du vill. :heart Det låter som en bra första natt. Först fick han hjälp med trygghet från er och sedan gav han trygghet till dig. Win-win.:heart
 
Han var lite o rolig och ledsen igår kväll 💔 Så det var lite jobbigt och jag blev ledsen för att han blev ledsen. Men jag tror att han kanske hade lite hem längtan och att allt var nytt och lite konstigt för han ❤️
Men sen efter att han hade varit ute lite med en personal så kom han och la sig i sängen lite på mina ben 🩵 Och då var han lugn och somnade 🩵 Och sen sov han hela natten tills ungefär klockan sex så han var jätte jätte duktig 🩵
Och ja det var väldigt skönt att ha han i sängen bara och att han är en sån som VILL ligga nära en. För M både tycker att det är lite jobbigt att komma upp och ner från sängen och han tycker inte såmycket om att ligga så nära länge om det är varmt. Men min valp vill ligga i sängen och jätte nära en som jag tycker är som lugnande och tryggt ❤️
Familjen hade en dansksvensk gårdshund när jag var tonåring och han älskade att ligga tätt intill under täcket och sova 😍

Så mysigt med sällskap i sängen ❤️
 
Han var lite o rolig och ledsen igår kväll 💔 Så det var lite jobbigt och jag blev ledsen för att han blev ledsen. Men jag tror att han kanske hade lite hem längtan och att allt var nytt och lite konstigt för han ❤️
Men sen efter att han hade varit ute lite med en personal så kom han och la sig i sängen lite på mina ben 🩵 Och då var han lugn och somnade 🩵 Och sen sov han hela natten tills ungefär klockan sex så han var jätte jätte duktig 🩵
Och ja det var väldigt skönt att ha han i sängen bara och att han är en sån som VILL ligga nära en. För M både tycker att det är lite jobbigt att komma upp och ner från sängen och han tycker inte såmycket om att ligga så nära länge om det är varmt. Men min valp vill ligga i sängen och jätte nära en som jag tycker är som lugnande och tryggt ❤️
Åhhh, va mysigt. Även om det var jättetrångt i sängen ibland med min stora knasjycke så är det jag saknar mest.
 
Så jättemysigt att valpen sover med dig!
Hundar i sängen är det bästa som finns! :love: Båda mina hundar har sovit i sängen under täcket, det hjäper alltid när jag får sömnparalyser att fokusera på de där varma, trygga fläckarna. :heart
Nu har jag ju bara en vovve kvar och hon myser fortfarande alltid under täcket, sedan krullar kissen ihop sig på min hals eller axel. Ibland blir det lite väl varmt om sommaren men jag skulle aldrig ha hjärta att flytta på honom.
 
Åh, lilla valpis 💔 Vad fint att du och personalen kunde hjälpa honom komma till ro. Härligt att han vill vara nära, samma som du vill. :heart Det låter som en bra första natt. Först fick han hjälp med trygghet från er och sedan gav han trygghet till dig. Win-win.:heart
Ja jag tror iallafall att han kommer kunna bo här påriktigt ganska så snart 🩵 Men vi vill ändå ta det lugnt med att vänja han att vara här för det är ju jätte jätte viktigt att det känns bra och tryggt och allt sånt både förmig och för han ❤️
 
Åhhh, va mysigt. Även om det var jättetrångt i sängen ibland med min stora knasjycke så är det jag saknar mest.
Ja jag tycker att det är jätte mysigt att ha en hund i sängen ❤️ Och ja det är ju ganska trångt för som min säng här är en vanlig en person säng. Så det blir ju ganska så trångt för min valp är ändå ganska stor. Men det verkade nästan som han fattar att jag inte kan röra mig så jätte mycket så han låg på mina ben och brevid mina ben mest så han trängdes inte såmycket 🩵
 
Så jättemysigt att valpen sover med dig!
Hundar i sängen är det bästa som finns! :love: Båda mina hundar har sovit i sängen under täcket, det hjäper alltid när jag får sömnparalyser att fokusera på de där varma, trygga fläckarna. :heart
Nu har jag ju bara en vovve kvar och hon myser fortfarande alltid under täcket, sedan krullar kissen ihop sig på min hals eller axel. Ibland blir det lite väl varmt om sommaren men jag skulle aldrig ha hjärta att flytta på honom.
Ja det är jätte mysigt ❤️ Och jag fattar att det kan hjälpa för sömn paralys också! Jag hade somtur inte det inatt men om jag får det nångång när min valp sover med mig så hoppas jag att det kan hjälpa ❤️
 
Ja jag tycker att det är jätte mysigt att ha en hund i sängen ❤️ Och ja det är ju ganska trångt för som min säng här är en vanlig en person säng. Så det blir ju ganska så trångt för min valp är ändå ganska stor. Men det verkade nästan som han fattar att jag inte kan röra mig så jätte mycket så han låg på mina ben och brevid mina ben mest så han trängdes inte såmycket 🩵

Vår förra och sista hund- i dagarna 10 år sedan han fick somna in ❤- var en riktig jäkel på att ta upp sin plats 😁❤. Hade ju vanlig 80 eller om det är 90 cm säng i barndomshemmet och han var en engelsk cockerspaniel och puttade man honom lite mot väggen spjärnade han bestämt emot 😁😂🥰
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 266
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Pratsch
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp