Det stora bukevalet till riksdagen 2026

Bukefalos 30 år!

Vilket parti tänker du (just nu) att du vill rösta på i riksdagsvalet 13 september?

• Socialdemokraterna

Röster: 80 26,2%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 13 4,3%
  • Moderaterna

Röster: 32 10,5%
  • Vänsterpartiet

Röster: 60 19,7%
  • Centerpartiet

Röster: 45 14,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 57 18,7%
  • Kristdemokraterna

Röster: 11 3,6%
  • Liberalerna

Röster: 3 1,0%
  • Medborgerlig samling

Röster: 1 0,3%
  • Alternativ för Sverige

• Partiet Nyans

Röster: 0 0,0%
  • Piratpartiet

• Övriga

• Antal omröstningsdeltagare
    305
  • Omröstning stängd .
Alla gör vi visst bort oss ibland....MP tex sen de rasade i sista Novusmätningen idag- ja men vad tror de när de går ut med att höja bränslet direkt om de vinner valet?!? Där gjorde ju de bort sig....Faktiskt. End of story från min sida och nu loggar jag ut igen som jag skulle försöka göra och gick ptja sådär :o. Men nu ska jag åka och jobba istället för att diskutera vidare, det överlämnar jag till er andra :).

Du drar stensäkra slutsatser utifrån vad som passar dig bäst eller?

Jag menar, ett annat sätt att beskriva samma händelse på är ju att trots att MP är tydliga med sin politik angående bränslepriser så har de samma förtroende (8,0 %) i dagens Verianmätning som i den tidigare. Samtidigt som Moderaterna och Sverigedemokraterna tappar. En mätning som för övrigt vanligen har fler deltagare än Novus.

Exakt facit är antagligen ingen av dem, vilket är precis min poäng.

Jag velar fortfarande. Jag funderar på att lägga min röst på ett parti som jag egentligen inte alls delar åsikter med, bara för att jag är SÅ trött på alla dessa idiotiska män att jag vill SPY.

Jag har sett folk skriva att "Nu kan man ju rösta på L för nu är det inte en bortkastad röst" dvs om de trodde att L inte skulle komma in så hade de röstat annorlunda.
Jag har också bekanta som är sossar sen många år men som nu har röstat C eller V beroende på vilken man vill att S ska regera med.

Jag har sett folk skriva att "Nu kan man ju rösta på L för nu är det inte en bortkastad röst" dvs om de trodde att L inte skulle komma in så hade de röstat annorlunda.
Jag har också bekanta som är sossar sen många år men som nu har röstat C eller V beroende på vilken man vill att S ska regera med.

V känns ju som en bortkastad röst...

Du skrev att det berodde på att hon gjort så bra ifrån sig under debatterna så hon fick röster därför när vi skrev om stödröster.
Det är inget fel på stödröster, men att skriva att det inte beror på det blir fel.

JAG tycker hon HAR gjort bra ifrån sej... Så vad JAG tycker är det jag skrev !

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka