Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu spelar det ju ingen roll men valsedel med personröst utan kryss är ju samma sak som en tom valsedel så länge partiet är samma. Så du hade ju inte behövt byta valsedlar för den sakens skull.Oj, jag undrar varför det tar så lång tid med så få personer före.
Jag råkade ta fel sedlar först och bytte (från personröst till utan personröster), men det tog ju ändå max 5 minuter totalt med valsedlarna och kuverten.
Var hittar du den statistiken? Jag letar utsn framgång. Har du en länk?Huh. Aftonbladet har intressant statistik om ens valdistrikt. Jag bor i en blå (och vit) kommun så det var lite överraskande att läsa nedan:
Hade varit intressant att veta procenten som är födda utanför Europa i hela Sverige också.
https://www.aftonbladet.se/valresultat/2026/riksdagsval/region-stockholm/stockholmVar hittar du den statistiken? Jag letar utsn framgång. Har du en länk?
Jo det vet jag, men jag ville inte ta av valsedlarna med personröster när jag ändå inte behövde dem.Nu spelar det ju ingen roll men valsedel med personröst utan kryss är ju samma sak som en tom valsedel så länge partiet är samma. Så du hade ju inte behövt byta valsedlar för den sakens skull.
Du blir lika besviken som Åkesson, står inte ens hur många muslimer det är i distriktet.Var hittar du den statistiken? Jag letar utsn framgång. Har du en länk?
Har du lust att skriva länken? Jag lyckas inte hitta ngt om valdistrikt på AftonbladetHär är
1,7% arbetslösa,
56,2% högskoleutbildning eller påbörjat,
15,1% låginkomsttagare,
11,5% födda utomlands och 6,5% är födda utanför Europa
88,95% röstade i distriktet
Förra året fick S, M och SD alla mellan 22 och 24%. V under 3% och MP strax över 4%
Denna https://www.aftonbladet.se/valresultat/2026/riksdagsval/region-stockholm/stockholmHar du lust att skriva länken? Jag lyckas inte hitta ngt om valdistrikt på Aftonbladet![]()
Never mind, såg den nu!Har du lust att skriva länken? Jag lyckas inte hitta ngt om valdistrikt på Aftonbladet![]()
För det bådar ju gott!Jag håller tummarna att SVTs vallokalundersökning står sig!
VALU svängde förra valet så känns som VALU stämmer lika dåligt eller bra som alla andra undersökningar.Jag håller tummarna att SVTs vallokalundersökning står sig!
Menar du de på SVT? De är enligt deras vallokalundersökning.Hur funkar % som partierna får nu?
Lokalerna har ju precis stängt så rösterna är ju inte färdigräknade på långa vägar än
Det här är de som är intervjuade utanför vallokalerna.Hur funkar % som partierna får nu?
Lokalerna har ju precis stängt så rösterna är ju inte färdigräknade på långa vägar än
Jag skrev precis det i mitt andra inlägg som jag skickade innan jag såg dittVALU svängde förra valet så känns som VALU stämmer lika dåligt eller bra som alla andra undersökningar.