Det var det här med att gå i vatten ...

F

FTW

Lägger min fråga här också:
Ett sto jag har gick tidigare utan problem genom bäckar, men sedan vi bytt stall och det är nya bäckar, så tar hon hellre ett skutt över.
Jag är för gammal för skuttande ;), så jag vill ju att hon ska gå steg-för-steg igen.
HUR tränar jag detta?
Hon är i princip inte rädd för att få vatten på fötterna, för vattenpölar går bra.
Tips emottages gärna, helst innan jag drattar av ... :crazy:
 
Kan du inte prova att låta en någon annan gå före i vattnet så att hon ser att det inte är djupt och farligt? de ser ju inte om vattnet är djupt eller inte, det kanske är därför hon hoppar över de "nya" bäckarna?
 
Testa att leda henne över vattnet går du så går iregel hästen också om hon litar på dig.
Glömm inte stövlarna.

/honungsblomma
 
Sitt av, led hästen över vattnet, beröm...sitt upp och rid över den...beröm om det går bra...om inte, gör om det igen....utan att tappa tålamod ...visa.

Sam
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 881
Senast: Roheryn
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 769
Senast: Lingon
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp