Det var ju fel?!

Har ni hört reklamen på radio för kry eller liknande app.
"Schukschöterskor", säger hon :crazy: . Måste byta kanal när jag hör det. Och det låter som en 50+ svenska som säger det.
Att dom inte ens kan säga rätt i en reklam liksom.
Jag säger shukshöteshkor.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Har svårt att skriva hur jag lärt mig att sjuksköterska uttalas, men definitivt inte som hon säger på radion i alla fall.
Undrar om jag kan hitta det på nätet så ni får höra.
 
Har svårt att skriva hur jag lärt mig att sjuksköterska uttalas, men definitivt inte som hon säger på radion i alla fall.
Undrar om jag kan hitta det på nätet så ni får höra.
Vad är problemet? Sch-ljudet eller något annat?
Sjuk-sköterska. Två sch-ljud - som uttalas olika i olika delar av landet.
 
Jag trodde (fram tills väldigt nyligen) att det hette jämnvikt och inte jämvikt :laugh:

Sen finns det flera ord som jag bara uttalar fel. Tillexempel kebab. Jag säger inte liksom "ke-babb" (eller hur man nu ska säga det) utan snarare "keebaab", jag vet att det är helt fel men det är så jag alltid sagt det :laugh:

Min pappa säger också keeebaab.:p
 
Jag är seriöst förundrar över att så många både uttalat och hört ”worcestershiresås”
uttalas :D Jag kan inte erinra mig att jag varesig sagt eller hört det, ever. Måste googla vad det är för såsrackare... :cautious:
Jag har det i skåpet tror jag bestämt. Till vadå? kanske ni tänker. Ja, inte vet jag, lika lite som jag vet hur det uttalas. Det var exet som köpte, den måste ha kommit med i flytten. Hur länge håller det sig tror ni? Vi separerade -16.
 
Jag har det i skåpet tror jag bestämt. Till vadå? kanske ni tänker. Ja, inte vet jag, lika lite som jag vet hur det uttalas. Det var exet som köpte, den måste ha kommit med i flytten. Hur länge håller det sig tror ni? Vi separerade -16.
Tills den har torkat ihop, tror det håller egentligen hur länge som helst men att de är tvungna att sätta ett bäst föredatum iom att det är ett livsmedel.
 
Som till exempel....?
När jag står där med köttfärssåsen, ska jag pytsa i lite wsssås då?
Tänk trött ointresserad småbarnsmamma med idétorka.

Köttfärssås, tomatsås, pannbiffar, marinader, dressingar, pyttipanna. Den tillför en djupare smak utan att behöva jobba själv med det i timmar. Men det är en speciell sås , så det gäller att använda med måtta.Typiskt jobbar man droppvis eller kryddmåttsvis.
 
Kalla den "såsjäveln från Storbritannien" så slipper du problem med uttalet dessutom :up:

Åh, jag har nog allt siktat in mig på att säga ”Daaarling, kan du skicka wusstersååååsen är du snäll” med en liten handviftning.

Som till exempel....?
När jag står där med köttfärssåsen, ska jag pytsa i lite wsssås då?
Tänk trött ointresserad småbarnsmamma med idétorka.

EDIT:
Kollade igenom skåpet och insåg att jag har sesamolja och risvinäger också. Av samma anledning. Vilken tur.

Jag ser helt klart för mig hur du snoffsar till middagen med wusstörsås och barnen ba ”Uuusch, vi GILLAR inte den här köttfärssåsen :yuck:

Men asså jag är sjukt pepp på att testa, det måste jag säga :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
584
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 694
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 819
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp