Detta är galet

Nu har vi ju ingen aning om vad som hänt eller hur stallägaren är, det framgår inte av inläggen i tråden.
Jag utgår från det TS skriver, något annat går inte att utgå från och i det läget så är det galet. Inte direkt någon idé ens att svara i en tråd om man inte utgår från det som Ts skriver.
 
Jag utgår från det TS skriver, något annat går inte att utgå från och i det läget så är det galet. Inte direkt någon idé ens att svara i en tråd om man inte utgår från det som Ts skriver.
Fast TS har väl gett två versioner?
I första inlägget stod TS i ett stall och undrar om tex veterinär kan förbjudas att komma ut.
I nästa inlägg var TS tränare inom NH och massör och skulle behandla hästar samt hjälpa till med någons häst.
 
Jag tolkar det som att det är en stallvärd som tagit beslutet och inte stallägaren. Att stallvärden missar arbetstillfälle pga att ts mockar boxar som i annat fall gett ersättning till stallvärden. Är det så kan naturligtvis inte stallvärden göra så utan att fått den befogenheten av stallägaren.
 
Fast TS har väl gett två versioner?
I första inlägget stod TS i ett stall och undrar om tex veterinär kan förbjudas att komma ut.
I nästa inlägg var TS tränare inom NH och massör och skulle behandla hästar samt hjälpa till med någons häst.
Ja, och båda versionerna tycker jag säger att stallägaren inte är som den ska. Även om det är lite två olika situationer..vad som är sant vet ju bara ts.
 
Men, det finns ju minst en tredje version också och det är stallägarens.
Jag har bara räknat till två situationer, första är att Ts har en häst i stallet, andra att hennes dotter hjälper till i stallet och att Ts har varit massör eller nh tränare eller vad det var till stallägarens hästar.

Eller det kanske är någon som är inhyrd i stallet som Ts tränat i nh eller nåt som Ts vill hjälpa men som nu inte får..(?)...nä förstår inte riktigt.
 
Senast ändrad:
Sunt att flytta för det låter konstigt. Inte särskilt vanligt med sådant som tur är men det finns stallägare av alla varianter.
Vad är konstigt? Nu vet vi väldigt lite i det här fallet men tycker inte alls det är konstigt att stallägaren inte vill ta in kreti och pleti att hålla träningar på gården, kan tom vara så att stallägaren även är tränare och inte alls vill hyra ut till andra tränare för att hålla träningar.
Tycker inte det är konstigt att stallägaren inte vill ha in all möjlig olika alternativare med tveksam kunskap.

Vet tom om stall där det ställs krav på att enbart hovslagare godkänna av jordbruksverket får komma och sko i stallet, ingen som jag känner lyfter på ögonbrynen för det förutom barfota och strasser arbetare.
 
Jag har bara räknat till två situationer, första är att Ts har en häst i stallet, andra att hennes dotter hjälper till i stallet och att Ts har varit massör eller nh tränare eller vad det var till stallägarens hästar.

Eller det kanske är någon som är inhyrd i stallet som Ts tränat i nh eller nåt som Ts vill hjälpa men som nu inte får..(?)...nä förstår inte riktigt.

Ja, det är ju lite tråkigt att du i detta fall bara kan se två situationer men du har bara en sida av myntet. TS sida av det som hänt.
Det visade sig ju dessutom att det inte var förbud för veterinärer och hovslagare. Det var bara TS och eventuellt andra tränare som inte får komma till stallet.

Vi vet ju inte alls stallägarens anledning till just uteslutande av TS.
 
Ja, och båda versionerna tycker jag säger att stallägaren inte är som den ska. Även om det är lite två olika situationer..vad som är sant vet ju bara ts.

Fast jag skulle inte vilja att någon kommer och tränar NH och masserar mina (fantasi)hästar hur som helst. Det skulle jag boka tid för med någon som jag tycker verkar bra, och om det behövts. Är väl inget konstigt med det.
 
Istället för att folk går i klinch med varandra ang TS redogörelser och hur de ska/bör/kan tolkas, så kanske alla kan vara hyfsat överrens om att TS tråd lämnar många frågetecken utifrån de lite otydliga och varierande scenarion som redovisats tänker jag 😎👍
 
Men jösses, släpp det , Jag skojjade om att passera förbi stallet. Det var ett himla tjat :D


Tror inte folk menat något illa , men även jag reflekterade ju utifrån inlägget ang att du skrev Allemansrätten . Just det blir svårt att förstå när du skrev om den. Allemansrätten handlar inte om lov att gå tvärs över gårdsplanen tex .... än mindre har Allemansrätten att göra med TS beskrivna läge, även om TS inte är särskilt tydlig iof för att uttrycka sig civilt .

Det framgick iinte att du skojade, tror det är därför du får reflektioner .
 
Senast ändrad:
Men jösses, släpp det , Jag skojjade om att passera förbi stallet. Det var ett himla tjat :D

Framgår ingenstans i inlägget att du skojade. Finns inte ens en hint om det.


Fast jag förstår inte ens kopplingen till allemansrätten när tråden handlar om förbud att vistas i stall.
 
Tror inte folk menat något illa , men även jag reflekterade ju utifrån inlägget ang att du skrev Allemansrätten . Just det blir svårt att förstå när du skrev om den. Allemansrätten handlar inte om lov att gå tvärs över gårdsplanen tex .... än mindre har Allemansrätten att göra med TS beskrivna läge, även om TS inte är särskilt tydlig iof för att uttrycka sig civilt .

Det framgick iinte att du skojade, tror det är därför du får reflektioner .
👻
 
Fast jag skulle inte vilja att någon kommer och tränar NH och masserar mina (fantasi)hästar hur som helst. Det skulle jag boka tid för med någon som jag tycker verkar bra, och om det behövts. Är väl inget konstigt med det.

Men jag tolkar det som att TS är massören och är kompis med någon som har sin häst i stallet, att det är den hästen hon masserat och/eller NH-tränat och så har hennes dotter ridit hästen. Nu vill hon hjälpa kompisen med att sköta hästen ibland men stallägaren har lagt sig i och sagt till om att det inte får komma utomstående till gården. Vilket så klart kan ha med smittorisk att göra. Alternativt så gillar inte stallägaren NH och massage eller så gillar hen inte TS helt enkelt.

Jag skulle personligen inte ha min häst i ett stall där jag inte fick ha en medryttare, eller massör om jag nu ville det. Eller egen tränare. Däremot så får man ju visa hänsyn. Vi är medryttare i ett rätt litet privatstall och min dotter är enda barnet där. Jag låter definitivt inte henne ta med kompisar dit till höger och vänster, smitta eller inte. Inte för att någon förbjudit det men det är ju ingen fritidsgård och vi hanterar någon annans häst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 009
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 332
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 039
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp