Detta med meritvärde... hjälp?

Brillan

Trådstartare
Meritvärden är förvirrande. Finns det någon som förstår sig på dom och kan förklara för mig?

Så här: Jag har sökt ett program till våren som jag verkligen vill komma in på. På antagning står det att mitt meritvärde är 76 av 285, är det kasst? Enligt statistiken har de som sökte i våras ha 198 på andra urvalet, innebär det att jag är körd? Är dessutom behörig med villkor (vet varför och det kommer lösa sig) kan det påverka meritvärdet?

Någon som vet hur detta fungerar? :)
 
Sv: Detta med meritvärde... hjälp?

Meritvärde med hp är också en gåta för mig. Jag söker kurser som ligger inom mitt program och får olika meritvärde på olika kurser. Jag har ingen aning om hur det beräknas eller varför endast vissa hp räknas för vissa kurser. Det är inte svar på din fråga, men det verkar vara krångligt och du är inte sen enda som inte fattar.
 
Sv: Detta med meritvärde... hjälp?

Är inte helt hundra, men tror inte att meritvärdet bör påverkas om du är behörig med villkor.
Sen är det här med antagning alltid svårt med hur de räknar och så, men jag skulle nog vänta med att se till antagningen är klar med att säga att det är "kört" eller inte. Ibland kan man komma hur långt bak som helst bland reservplatserna men ändå komma in.
 

Liknande trådar

Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 502
Senast: cirkus
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 190
Senast: athena
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Javan
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp