Digital/kompaktkamera för max 2.000...

GotAsecret

Trådstartare
Någon att rekomendera?
Ska funka på konserter i första hand, dvs mörk inomhusmiljö, men att den gärna får ta upp "sceneffekter" någorlunda.
Och så ska det gå att få okej bilder även om avståndet är lite längre, så en bra zoom är ju att föredra.
Och så står ju inte "motiven" helt still heller så det vore ju bra med en som tål att ta bilder på rörliga motiv :p

Funderar på Canon ixus...någon av dem, men vilken?
Hade en casoi exilim innan som jag var ganska nöjd med men jag vill prova något nytt (speciellt OM jag mot all förmodan skulle få tillbaka casion någon gång...)

Förslag?
:banana:

Sv: Digital/kompaktkamera för max 2.000...

Jag kikade på den här, men kan alldeles för lite om kameror för att veta om den är bra eller ej..
Jag behöver en kamera som tar bilder fort och rörliga motiv.
Hundarna sitter ju inte stilla. :D

Hur vet man hur fort en kamera tar bilen från att man trycker på knappen?

En kompis köpte en Ixus 130 som stand in för sin systemkamera och så långt som jag vet så är hon helnöjd! Har även sett andra som haft Ixus tidigare modeller som har skött sig fint!

Jag köpte en Olympus 1050 till min mamma i julklapp, 5xzoom, vidvinkel, olika bildinställningar, snabb från avtryck till färdig bild, lättanvänd, lagom pris, fina bilder. Jag hade köpt den till mig själv också =) (är lite bortskämd med min systemkamera som tar superbilder, man blir lätt lite kräsen när det gäller kompakter då)

En kompis köpte en Ixus 130 som stand in för sin systemkamera och så långt som jag vet så är hon helnöjd! Har även sett andra som haft Ixus tidigare modeller som har skött sig fint!

Min Ixus-modell är 80015 och den är jag nöjd med.

Jag har hittat mitt hjärta! :love:
Det blev en Canon PowerShot SX120 IS
:)

Vi har ett problem i vårt förhållande...han laddar ur för fort! Drar batteri som faaaaaaaan....glömmer man att ta ut dem är de urladdade nästa gång man ämnar använda den.
Ska det vara så verkligen?

Nä, det låter lite väl... fast det beror lite på hur ofta du använder den oxå. Laddningsbara batterier tappar laddning när de inte används. Jag hade alltid ett par på laddning, så jag satte i nyladdat varje gång jag skulle använda kameran. Och så gärna två extra nyladdade i innerfickan om man ska ut i kylan, för kallt suger musten ur batterierna snabbt.

Jag hänger på här eftersom min tråd inte tog sig alls.

Jag behöver också en kamera som tar snabba bilder på rörliga motiv, gärna som klarar hästar i ridhus...

Jag vill INTE ha vanliga uppladdningsbara AA-batterier, då jag precis som Mimifly har erfarit med min gamla kamera att de ALLTID är slut. Precis jämt. Grrr!

Behöver även kunna använda den som filmkamera (med zoom) då jag inte har möjlighet att ha både foto- och filmkamera med.

Hilfe!!:bump:

på till exempel prisjakt kan man göra detaljerade sökningar och bland annat ange batterityp. jag har en två år gammal ixus-nånting med litiumjonbatteri. räcker typ hela semestern :-) har nog egentligen inte testat den i ridhus eller motsvarande.

Jag köpte en Nikon Coolpix S8100 som "väskkamera", då jag är för lat för att släpa på systemkameran jämt. Och jag är otroligt nöjd, hästar i ridhus vet jag inte hur den hanterar, men den sköter sig bra i mörka förhållanden och har snabb seriebildstagning, så helt omöjligt är det nog inte.
Lättsam att filma med och jag tycker det blir bra resultat.

Utomhus i skymning:

DSCN0031.JPG

Inomhus i naturligt ljus, mulet ute:

DSCN0103.JPG

Den har förresten ett "eget" batteri som man inte behöver ta ut för att ladda, utan man sätter i sladden i kameran. Jag har den alltid i väskan (även om det är -25), tar kanske 5 bilder per dag och laddar den varannan vecka för säkerhets skull, jag har inte lyckats köra slut på batteriet då.
Jag kan då varmt rekommendera den, 2200 gav jag för den och det var väl investerade pengar.

Liknande trådar

S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut... 2
Svar
26
· Visningar
3 529
Senast: Irenes
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 909
Senast: Mitra
·
IT & mobiler Hej och hå. Ni som är fotointresserade se hit!!! Min digitalkamera börjar få mer och mer fel, behöver därför köpa en ny! Med vad... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
16 028
Senast: Clash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka