Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går ju att göra inställningarna mer eller mindre privata. Man kan ju låta bara en viss grupp se vissa saker.
Jag tycker att hela flödet med sociala media skrämmer mig - jag kanske är gammeldags och allmänt fientlig mot utvecklingen. Mest skrämmer gilla-hysterin, jag tog bort en människa på Instagram och vips fick jag en fråga om varför - då hade den här personen ändå rätt många följare - hur är man funtad då om man nödvändigtvis måste veta varför en person av alla hundra har för anledning att ta bort? Nånstans där började jag inse att den delen av utvecklingen skrämmer mig.
Jag rekommenderar funktionen "dölj"!Jag tycker att facebook har ändrat karaktär. Det är mer sprida andras ord än att man kan följa sina långtbortistanvänners vardag.
Jag rekommenderar funktionen "dölj"!
Jag tycker det mest verkar vara samma människor som sprider floskler och de brukar inte ha så mycket vettigt att säga för övrigt heller.Meh - problemet är ju att jag vill kunna göra generellt dölj på allt jag tycker är fånigt. typ alla citat eller testresultat och sånt. Annars så döljer jag manuellt sånt som jag inte står ut med
Har inte facebook och kommer aldrig att skaffa något konto heller! Får frågan väldigt ofta om varför jag inte har fb. Svarar oftast att jag är ordförande i VVF dvs Våga Vägra Facebook . Jag jobbar själv inom IT och tydligen ses det som lite suspekt om man inte fb:ar dagarna i ända...Är det någon här som inte har facebook, varför isåfall, och får du isåfall den frågan ofta?
Det tog lång tid innan jag skaffade facebook, var länge emot det och hade inte tänkt skaffa, men så blev jag övertalad och nu är jag fast i "träsket".Är det någon här som inte har facebook, varför isåfall, och får du isåfall den frågan ofta?
Om du har facebook, känner du någon som inte har det, och tycker du det är märkligt?
Jag upplever det som att de flesta har ett facebookkonto och att det förväntas att man går med i grupper för att få tillgång till diverse information och evenemang.
Om du har facebook vilken strategi använder du, hur avgör du vilka du lägger till som vänner, använder du messenger, hur mycket info delar du om dig själv och din vardag, vilka grupper är du med i, är det några grupper du skulle vilja vara med i med inte vill på grund av att dina vänner kan se, avstår du ofta från att kommentera vänners bilder eller statusar som du inte vill att dina andra vänner ska se och så vidare?
Är det någon som använder "No-friends strategy på facebook" som är precis som det låter, att använda facebook för grupper och meddelenaden, men utan att lägga till någon som vän?
Till exempel för att minska tiden man spenderar på facebook, om man egentligen inte vill ha facebook men känner sig tvungen?
Jag har avslutat mitt konto helt, men funderar på att ha ett så att folk ändå kan kontakta en om de inte vill använda sms, samtidigt vill jag inte vara tillgänglig dygnet runt för diverse folk jag egentligen inte känner, om det är viktigt och de känner mig så har de ju mitt telefonnumer. Jag kan känna att jag kan bli lite stressad av att alltid behöva hålla koll på vad som uppdateras i grupper, på vänners sidor och så vidare, och att man förväntas svara blixtsnabbt på alla meddelanden hela tiden.
Hur känner du, är allting bara positivt med facebook eller har du funderat på att avsluta ditt konto någon gång?
Har inte facebook och kommer aldrig att skaffa något konto heller! Får frågan väldigt ofta om varför jag inte har fb. Svarar oftast att jag är ordförande i VVF dvs Våga Vägra Facebook . Jag jobbar själv inom IT och tydligen ses det som lite suspekt om man inte fb:ar dagarna i ända...
Det är en av anledningarna, en annan är att jag helt enkelt inte är intresserad av att läsa om vad folk har för sig...Du som jobbar med IT är du lite mer inne på "privacy" tänket då?
Meh - problemet är ju att jag vill kunna göra generellt dölj på allt jag tycker är fånigt. typ alla citat eller testresultat och sånt. Annars så döljer jag manuellt sånt som jag inte står ut med
Tack! Det ska jag testaOfta kommer ju testerna från samma webbplatser, jag har kört en generell "dölj" på dessa. Funkar bra.