Din perfekta fodelsedag

Bukefalos 30 år!

Jag kräver inte att mina födelsedagar är perfekta, men ordentlig sovmorgon och en god frukost, gärna på kafé. Och sen gott om tid i stallet. Och sen en middag hemma med lite lagom många gäster, kanske 5 ungefär. (Kruxet är gott om tid i stallet OCH middag hemma, middagar behöver som bekant lagas.)

Eftersom jag inte tycker om att min person är i centrum så vill jag helst att den passerar obemärkt.

De sop känner mig tycker nog att det är en paradox eftersom jag gärna talar i mikrofon, gärna tar ordet även i stora sammanhang. Men - då är det inte jag som är huvudsaken utan det jag presenterar eller saken jag argumenterar för.

Med en enda släkting jag har kontakt med så blir jag glad om jag får hälningar därifrån.
I övrigt är det en helt vanlig dag

Jag firar inte födelsedagar så det skulle bli som vilken ledig dag som helst.
Jag fyller i juli så förhoppningsvis varmt och soligt 😊
En perfekt dag är vi och tävlar fälttävlan och har en rolig dag tillsammans, jag, min häst och mina kompisar.
På kvällen ser jag film med min partner och äter chips till kvällsmat.

Nåt av det:) men jag har senaste åren ofta jobbat natt när jag fyller år, då blir det jag och en ost. För mig spelar dagen i sig ingen roll men bra restaurang tackar jag sällan nej till.
I sort sett känns det där med en perfekt födelsedag som samma sak som en perfekt dag, och då kan födelsedagen bidra till att göra det mer realistiskt.

I sort sett känns det där med en perfekt födelsedag som samma sak som en perfekt dag, och då kan födelsedagen bidra till att göra det mer realistiskt.

In deed! Detta var en perfekt tisdag när jag helt spontant fick ostron och sen klassisk råbiff.

Bifogade filer

• att.dqMZVZFsdfwnxqifqFg_ZrJh9vZt4Z-ralqTAEnTqQ8.webp
    att.dqMZVZFsdfwnxqifqFg_ZrJh9vZt4Z-ralqTAEnTqQ8.webp
    161,7 KB · Visningar: 37
Svår fråga för mig som gärna jobbar på min födelsedag :D
Jag gillar mitt jobb och så kan mina kollegor sjunga för mig och det är roligt. I år fyller jag 40 år så har funderat på att resa bort. Är ledig en vecka, på schema, runtom min födelsedag. Dock ska eventuellt dottern flytta till internat i höst så jag vet inte om jag ska boka för en eller två personer :p

När jag fyllde 15 år, så satt vi på en regnig campingplats i Storuman - fick ingen present, ingen tårta, inte ens ett grattis från föräldrarna och syskon. Det är nog min värsta födelsedag.
Men fy så dåligt av dem ☹.

Då är jag med min mamma som också fyller år samma dag.

Oj, vad coolt!

Vi äter prinsesstårta och delar på rosen, som vi alltid gjort, och så hittar vi årets första tussilago. Vi letar alltid efter dem kring vår födelsedag, och den som hittar en först skickar en bild (jag skickade till henne nu på lunchen, vi fyller på söndag).

Grattis i förskott!

Min perfekta födelsedag går inte att få ihop pga brist på teletransportör, men i en ideal värld vill jag sova länge, vakna till en riktigt bra hotellfrukost, men samtidigt vara tex ute i sommarstugan med bara nära vänner och mina katter. Och sen middag på någon riktigt trevlig restaurang på kvällen. :D

Gillar inte stora firanden för egen del, men god mat, nära vänner och familj, vara ute i naturen, eller hänga med mina djur. En riktigt bra champagne också förstås, men det behöver vi ju inte någon födelsedag för att öppna.

Skaldjursplatå och bubbel ihop med vän! (Är liksom denna småbarnsförälderns våta dröm eftersom jag 1. Saknar att få äta i lugn och ro. 2. Inte har någon i familjen som gillar skaldjur och jag ÄLSKAR det. 3. Längtar efter ostörda samtal över en bit god mat.)

Just det, en öppen lift så att jag kan få cykla lite DH innan maten hade varit toppen!

Jag tror jag skulle tycka om att göra en rad olika saker, men det som verkligen skulle betyda något är att någon annan skulle ha planerat, tänkt ut, bokat, förberett eller ordnat något som jag tycker om.

I vuxen ålder har mina födelsedagar ofta gått obemärkt förbi, jag fyller på sommaren så träffar oftast bara närmaste familjen. Mitt ex lyckades aldrig riktigt planera, eller så jobbade han. Mina föräldrar kommer gärna upp men då ska det ordnas fika och städas och blir mest på deras villkor. Mina barn är än så länge för små för mer än teckningar och kramar (oerhört uppskattat såklart, men inte samma sak).

Jag tror att det jag önskar mest dels är känslan av att någon/några skulle anstränga sig och lägga tid på att överraska MIG och dels att personen/-erna känner mig såpass bra att det faktiskt också är för mig, och inte utifrån deras preferens.

Jag fyller år i mitten augusti. Inte helt ovanligt att första dagen efter semestern infaller samma dag som min födelsedag. Jag vill absolut inte bli firad på jobbet. Min ömma moder brukar tillsammans med MIT barn arrangera kalas för mig men det brukar bli till nästkommande helg.

Anyway. Dom bästa födelsedagarna har varit när Midnattsloppet varit på min födelsedag. I början åkte vi alltid in och åt god mat och sen hejade längs spåret men nu springer jag alltid själv.

När jag fyllde 40 hade jag bjudit in de som ville till strandhäng. Kom och tjôta och bada, ta med egen picknick. Det var trevligt och opretentiöst. Nån födelsedag framåt funderar jag på vandring eller långlöpning. När jag levde tillsammans med barnens far hade jag och maken ett par arbetskalas för släkten. Alla har typ varit scouter så det ena började med en hög med slanor och "bygg långbord så att alla får plats". Jag gillar aktiva kalas där man inte behöver piffa så mycket. Umgås bäst axel mot axel.

Numera blir det lite enklare firande (eftersom jag har gård och djur och därför inte kan åka bort). Jag vill bli utbjuden på en bra restaurang. Att någon annan planerar och ordnar. Bara behöva närvara och avnjuta god mat.

Jag har alltid velat ha tårta med marängbottnar grädde och jordgubbar, men tyvärr sällan fått det utöver de fem åren med min man, men det är en tårta jag verkligen gillar. Har ingen att fira min födelsedag numera med så det blir inget firande alls och har inte blivit på många år, en dag som alla andra. Enda skillnaden är att det plingar lite i telefonen från syskon om grattishälsningar och att någon av mina barn, minst ett i alla fall ringer mig och vi pratar om allt och inget i två timmar som vanligt när vi pratar . :D

Numera blir det lite enklare firande (eftersom jag har gård och djur och därför inte kan åka bort). Jag vill bli utbjuden på en bra restaurang. Att någon annan planerar och ordnar. Bara behöva närvara och avnjuta god mat.
Det tycker jag också är det viktiga, att någon ger av sin tid för min skull. Hur eller vad exakt det ser ut som spelar inte så stor roll i det stora hela egentligen, bara det är för mig liksom.

Jag får mat jag gillar och får göra precis vad jag vill. Helst ensam faktiskt. För det händer aldrig annars.

Liknande trådar

• Trick trana shettis, nyborjare.
  • Årsutvärdering 2023
  • Vad ar dina samsta egenskaper?
  • Hur borjar man med hudvard?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat