Din perfekta fodelsedag

Bukefalos 30 år!

Jag gillar att fylla år och skulle helst gå runt med pappkrona i guld hela dagen som man hade på dagis. :D
Årets viktigaste dag infaller imorgon och jag ska fira den genom att terrängträna nya hästen på dan och ffa genom att äta gott på bra restaurang med ett gäng vänner på kvällen.

När mina föräldrar levde så firade vi alltid alla födelsedagar tillsammans men numera samlar jag gärna vänner för att det är en himla bra anledning helt enkelt.
Jämna födelsedagar firas gärna stort med mycket folk. :)

Min födelsedag är MIN dag då jag får göra precis som jag vill! :D Bara att gå runt i den känslan en hel dag är njutning och firande för mig. 😊
Det KAN ha hänt att jag har fyllt en termos med något festligare och avnjutit till matlådan på jobbet, trots ej tillåtet... :angel: Oftast blir det skaldjur på MIN dag. Och jag gör det som faller mig in utan minsta dåligt samvete. Eftersom jag är ensam så får jag roa mig själv med vad jag känner för den dagen, och det kan vara en biokväll, livemusikspelning, skogspromenad eller vad som känns skoj för stunden. Jag gillar att kunna följa mina infall på MIN dag! Det är min present till mig själv. :D

Jag har aldrig tänkt att det är min dag. Firar inte och blir aldrig firad.
Men nångång för nåt år sen läste jag @Görel att hon tog ledigt och har tänkt sen dess att det är ju något jag bör göra på min dag.
Ta semester. O kanske äta lite god thaimat eller nåt.

Jag gillar också att fylla år men vill inte ha en massa uppmärksamhet, så jag brukar försöka vara bortrest på min födelsedag så får dagen lite extra guldkant på det sättet istället. Jag fyller dessutom år en tid på året då det är ganska trevligt att "förlänga sommaren" med en vecka nånstans i södra Europa, så de senaste åren har jag firat i Spanien, Italien eller Portugal. Väl där behöver det inte vara mer komplicerade än en lång, lugn frukost "hemma", nån kul utflykt eller en dag på stranden, och sedan en trevlig middag på kvällen.

Det bästa minnet är nog från min 30-årsdag för ett par år sedan, då mina föräldrar överraskade mig med att göra mig och min man sällskap i Italien och bjuda med oss till en vingård med ett jättefint tillhörande hotell där vi var de enda gästerna. Det var ett väldigt fint dygn med fantastiska vyer, femrätters, väldigt rolig servitör (och tillika vinbonde) och goda viner!

Jag har aldrig tänkt att det är min dag. Firar inte och blir aldrig firad.
Men nångång för nåt år sen läste jag @Görel att hon tog ledigt och har tänkt sen dess att det är ju något jag bör göra på min dag.
Ta semester. O kanske äta lite god thaimat eller nåt.
Visstja, jag har också börjat ta semester på min födelsedag inspirerad av @Görel! Jag fyller mitt i ett sjok av vardagar så det känns väldigt lyxigt att vara ledig då

Jag fyller år 1 oktober och är det bra väder åker jag gärna till ett fint naturområde, t ex Store mosse, och promenerar, äter något gott och tar det lugnt. Gärna ensam. Jag gillar att få gratulationer genom Facebook/Messenger/SMS.

Mitt jobb ger oss faktiskt en extra semesterdag för att vara lediga på vår födelsedag :)

Man kan ta ut den 3 månader på var sida dock, och jag tror inte det kontrolleras att du tar den för din egentliga födelsedag, utan egentligen är det bara en extra semesterdag, men det är ju en trevlig gest!

Jag gillar att fylla år och skulle helst gå runt med pappkrona i guld hela dagen som man hade på dagis. :D
Årets viktigaste dag infaller imorgon och jag ska fira den genom att terrängträna nya hästen på dan och ffa genom att äta gott på bra restaurang med ett gäng vänner på kvällen.

När mina föräldrar levde så firade vi alltid alla födelsedagar tillsammans men numera samlar jag gärna vänner för att det är en himla bra anledning helt enkelt.
Jämna födelsedagar firas gärna stort med mycket folk. :)

Grattis!

Mitt jobb ger oss faktiskt en extra semesterdag för att vara lediga på vår födelsedag :)

Man kan ta ut den 3 månader på var sida dock, och jag tror inte det kontrolleras att du tar den för din egentliga födelsedag, utan egentligen är det bara en extra semesterdag, men det är ju en trevlig gest!

Oj, så bra!

Jag vill ha frukost på sängen, alternativt "storfrukost" i soffan. :) Jag gillar jättemycket att fira födelsedagar, förr hade vi alltid middag med nära och kära med. Men min man dog i januari och vi bor rätt långt från släkt, så i år lär det inte bli något på födelsedagen alls.

Jag fyller år i slutet på april, perfekt tid för mina favoritsysslor att umgås med hästarna och vara i trädgården.

Oftast har det precis varit lövsprickning på två bokar i hörnet på trädgården så jag njuter som mest av ljusgröna blad och blommande vitsippor under. Fika eller frukost i växthuset och hästarna betande i hagen utanför. Jag brukar unna mig en hel vecka semester kring födelsedagen dessutom, för extra mycket tid att njuta av den fina tiden på året.

Liknande trådar

• Trick trana shettis, nyborjare.
  • Årsutvärdering 2023
  • Vad ar dina samsta egenskaper?
  • Hur borjar man med hudvard?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat