Dina secondhand vanor?

Scandi

Trådstartare
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
 
Hur gammal är du?
32

Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
3, ganska ofta

Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).

10%. Köper en del textil men inte kläder (syr själv)
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
34
3 (ev 4)
80% kanske? Men mest barnkläder, är betydligt sämre på att hitta secondhand till mig själv.
 
Hur gammal är du? 34
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta? 4
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%). 80%?

De enda kläder jag har som inte är second hand är typ underkläder och badkläder, tror jag.
 
Menar du i secondhand-butik eller bara att det en köper är andrahandsvaror? Jag svarar utefter premiss två.

1; 29

2; 5

3; 80% eller så kanske. Beror på mätmetod/tidsspann.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
Är 44 år
Handlar secondhand ungefär skala 4
Jag köper egentligen inte kläder alls men om jag gör det är det second hand, skor har jag köpt några gånger iår.
 
28 år gammal.
Vill ge en 5a, letar längre begagnat innan jag känner mig nödgad att köpa nytt men det händer ju.
Kläder 70%, både till mig och barn.
 
Hur gammal är du?
Ca 40

Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Aldrig, 1.

Jag köper inte second hand för att jag inte ens tror att det finns nån sån butik här i min lilla stad. De gånger jag varit inne i en second hand butik är lätt räknade. Jag har helt enkelt inte vanan inne och hade det funnits en bra som jag känt till i närheten hade jag kanske gått dit. Hela grejen känns dock som en jobbig shoppingupplevelse. Alla plagg finns bara i en storlek och jag inbillar mig att man få leta mycket för att hitta något plagg som man dels tycker om och som råkar vara i just min storlek (och en modell som passar just mig). Så därför har jag inte bemödat mig att åka iväg till större stad för att kolla. Är det inte en storstadsgrej det där med bra secondhandbutiker?

Loppisar är inte min grej. Hysteriska människor som sliter i barnkläder för att få en bra deal. Nope, den stressen behöver jag inte. Min dotter har fått några kläder som köpts på barnloppisar och de har varit jättefina! Men det är just själv inköpsmomentet jag ogillar.
 
Hur gammal är du?
Ca 40

Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Aldrig, 1.

Jag köper inte second hand för att jag inte ens tror att det finns nån sån butik här i min lilla stad. De gånger jag varit inne i en second hand butik är lätt räknade. Jag har helt enkelt inte vanan inne och hade det funnits en bra som jag känt till i närheten hade jag kanske gått dit. Hela grejen känns dock som en jobbig shoppingupplevelse. Alla plagg finns bara i en storlek och jag inbillar mig att man få leta mycket för att hitta något plagg som man dels tycker om och som råkar vara i just min storlek (och en modell som passar just mig). Så därför har jag inte bemödat mig att åka iväg till större stad för att kolla. Är det inte en storstadsgrej det där med bra secondhandbutiker?

Loppisar är inte min grej. Hysteriska människor som sliter i barnkläder för att få en bra deal. Nope, den stressen behöver jag inte. Min dotter har fått några kläder som köpts på barnloppisar och de har varit jättefina! Men det är just själv inköpsmomentet jag ogillar.

Går utmärkt att shoppa second hand på nätet, t ex genom Tradera.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).

34 år.

4.

10%.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
38år
4
20% kläder (det är i stort sett bara kläder till mannen vi köper secondhand. Jag är så lång att jag syr det mesta själv och barnen har kommit upp i åldern då det slits oerhört mycket på kläder och därmed sällan finns så mycket secondhand. När barnen var mindre köpte vi nog 60% av hela familjens kläder på secondhand.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
54 år gammal, 3 på skalan, mest möbler o annan inredning. 0% kläder då det i princip inte finns i stora storlekar. Däremot köper jag trasmattor så lite textil blir det.
 
Behöver lite hjälp till en undersökning angående secondhandvanor, så skulle vara super tacksam om ni ville svara på 3 frågor:

Hur gammal är du?
Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
38.
3.
Nästintill 0%

Jag köper nästan bara begagnade möbler. Allt från Blocket till Bukowskis. Har inte obegränsad möbelbudget, men gillar inredning. Typ väskor och smycken (som jag iofs inte köper särskilt ofta..) köper jag också gärna begagnat. Textilier köper jag däremot nästan aldrig second hand, har en (kanske äverdriven) skräck för ohyra.. Min brudklänning köpte och sålde jag begagnad, det var nån slags undantag. Men för det mesta inget i tyg. (Gäller både stoppade möbler och kläder)
 
Hur gammal är du?
43

Hur ofta handlar du second hand på en skala 1-5, där 1 är aldrig/väldigt sällan och 5 är väldigt ofta?
1

Om du handlar second hand, hur stor andel av dina second hand-inköp är kläder? Uppskatta i procent (0%-100%).
0%
Har storlekar som nog är omöjliga att hitta på secondhand, orkar inte gå och leta plus tycker det är ofräscht (har jobbat i en secondhandbutik). Köper inte kläder i vanliga affärer heller, bara på webben.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 572
Senast: Hedinn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 499
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp