DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Sv: DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

lizan skrev:
ingen janne jobbar där vad jag vet iaf, inte under 2005 och i stallarna iaf..

vi red för mia, (som är sambo med kör-tomas för att du ska veta vilken mia :p )

ja klart jag vet vem mia och tomas är:)
gick aldrig häst utan jordbruk/skogsbruk där,super bra skola!!

du kan inte betala utbildningen själv, du kommer inte in om kommunen nekar, men vi hade en från uddevalla, så det borde dom inte göra.

för oss skötte skolan ansökningen för oss. vi skickade in ansökan till skolan (eller om det var regionens hus i skövde) och resten skötte dom.

Du kan kontakta syo-konsulenten på komvux i din kommun, så får du hjälp.
På min distanskurs är det en del som betalar själva efter att ha blivit nekade utbildningen av kommunen. Dock är det på ett annat naturbruksgymnasium.

Jag gick utbildningen 2004, året innan lizan. Har också mycket gott att säga om Dingle - underbara hästar och lärare! Nackdelen är ju som sagt att det är bra att ha en del förkunskaper innan. Det är t.ex. svårt att lära sig att linda ben på ett snabbt och säkert sätt på de få praktiska timmarna man har.

Pallas_Athena: Vi red för Janne - en otroligt bra tränare! När jag får egen häst ska jag definitivt ta kontakt med honom, den bästa tränaren jag har ridit för.

åh, att skriva om skolan gör bara att jag saknar den ännu mer nu! :love:

över halva klassen håller fortfarande väldigt nära kontakt och vi säger alla samma sak- att vi SAKNAR att få åka upp till skolan en gång i månaden och vara där!

och så hästarna såklart! usch vad jag saknar dom! tror att det får bli ett besök uppåt snart! :love:

mysigt!
jag har iofs varit där ganska ofta eftersom jag har en syster som gick där i 3 år =) men har dom några lite mindre hästar?? typ 160cm? för jag är inte ens 160 cm lång hehe.. då känns de lite jobbbigt att rida dom stoooora hästarna..

dom har alla storlekar på häst så du behöver inte bekymra dig tror jag inte! :)

jaha ja då var de dags att börja skriva sitt personliga brev till kommunen och böna o be om att få dom att finansiera kursen åt mej..

några bra tips? hur gjorde ni andra?

puttar upp tråden då jag har kommit in på kursen men det hade vart kul att få kontakt med andra som oxå skall gå den =)

det är en tjej till här på buke som kommit in! volvo740tjejen eller nåt sånt heter hon! hon skrev en tråd på senior om det om du vill hitta henne! :)

jag är SÅÅÅÅÅ avundsjuk på er så du anar inte! :p

Hej!

Jag läser 3:e året Hästhållning på gymnasiet där! Så jag kan inte svara för vuxenutbildningen, men jag kan ju berätta lite om skolan ändå!

Dom som går Häst-40 v. verkar väldigt glada och nöjda när dom är på skolan! Dock har jag ingen riktig koll på exakt hur ofta dom är där.

Hästarna är jättetrevliga, stallet och anläggningen är fin och det är superbra lärare. :)

Så jag har absolut inget att klaga på... jag tror att du skulle få jättekul om du gick där! Det är verkligen en bra skola.

mysigt!
jag har iofs varit där ganska ofta eftersom jag har en syster som gick där i 3 år =) men har dom några lite mindre hästar?? typ 160cm? för jag är inte ens 160 cm lång hehe.. då känns de lite jobbbigt att rida dom stoooora hästarna..

Dom har hästar i alla storlekar, så oroa dig inte! ;)

Jag skulle sökt till i år men kom på att det inte skulle funka eftersom jag väntar ban 1 mars:rofl:
Men jag kommer söka till nästa år i god tid för intresset för kursen verkar bli större.
Jag bor bara ca 7 km fr skolan så det blir nära och bra.;)
Ska bli kul om man kommer med och om inte annat träffa massa nytt folk vilket inte är fel om man som jag är ny inflyttad :smirk:

Jag ska börja på utbildningen i år:) Ser jätte mycket fram emot det! Kul att så mycket positiva saker har skrivits om skolan! Själv bor jag i Stockholm så det blir en bit att åka..måste fixa bostad också, någon som har något tips?

hej! jag har gått den, gick ut nu i december.
kursen var väldigt bra till att börja med, men läraren vi hade ibörjan var mindre bra, och inte speciellt engagerad. Tyvärr fick vi den "bra" läraren alltför sent, dvs två månader innan kursens slut, därav vi gick miste om mycket.

Jag kan inte säga att jag gillar ridundervisningen i skolan, många hästar mår inte särskilt bra, själv blev jag ordentligt biten i benet av en häst under en lektion, (fick ta stelkramp) samt fick fyra sparkar riktade mot mig när jag satt av. Efter detta skulle han säljas. Och ingen häst som mår bra beter sig så. Fick senare reda på att hästen var förgiftad...

men självklart finns fördelar med utbildningen också, tappskokursen var väldigt bra, samt foderläran, anatomin där vi blandannat dissekera...

kan inte riktigt komma fram till om jag tyckte speciellt mkt om att gå kursen, men jag kan inte komma ifrån att jag lärt mig mkt :banana:

Skolan har internat. Enkelrum, dubbelrum och några lägenheter.

Inackorderingsavgifter

Hyra i enkelrum i elevhem
1125-1320 kr/månad
Hyra i dubbelrum i elevhem
845-990 kr/månad/person

Står på deras hemsida.

Är det nån som ska söka dit nu, ht-07? Som ska gå hästhållning, och inte vuxenutbildningen?

Och jag har praktikplats åt dingleelever strax intill.....med möjlighet att ta med egen häst........

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 232
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 494
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka