Bukefalos 28 år!

Diskreta sportglasögon

Jamtland

Trådstartare
Finns det diskreta sportglasögon? Och med sportglasögon menar jag ju då att de SITTER KVAR NÄR JAG RÖR PÅ MIG?!
Mvh frustrerad som nyss tappade glasögonen i golvet för 30:e gången idag...
 
Finns det diskreta sportglasögon? Och med sportglasögon menar jag ju då att de SITTER KVAR NÄR JAG RÖR PÅ MIG?!
Mvh frustrerad som nyss tappade glasögonen i golvet för 30:e gången idag...

Börja med att gå till optikern och få skalmarna justerade lite tightare.
 
Finns det diskreta sportglasögon? Och med sportglasögon menar jag ju då att de SITTER KVAR NÄR JAG RÖR PÅ MIG?!
Mvh frustrerad som nyss tappade glasögonen i golvet för 30:e gången idag...
Oj ta kontakt med optikern! Jag har nog aldrig tappat ett par glasögon på det viset, de har blivit bortslagna av barn, hundar och hästar men bara tappade när man rör på sig? Jag har tunna flexibla bågar idag som jag älskar, de klarar det mesta. :)
 
De jag har är köpta via nätet så tillpassning hos dem är lite besvärlig, dessutom är de några år gamla så det är absolut dags för ett par nya som sitter bättre! 😁

Snurrfian, var har du köpt dina? Bild?
 
Jag har:
https://www.favoptic.com/frames/Callarate/black/

Köpte dem för att springa med, de är ju rätt "böjda" så blåser inte in från sidorna, sen köpte jag fotokromatiska så de blir mörka när det är soligt.
Sen tyckte sambon de här var snyggare än mina vanliga och jag vande mig vid sol och vindskyddet. Nu har jag de här alltid och använder inte mina vanliga alls....
 
De jag har är köpta via nätet så tillpassning hos dem är lite besvärlig, dessutom är de några år gamla så det är absolut dags för ett par nya som sitter bättre! 😁

Snurrfian, var har du köpt dina? Bild?
Jag har köpt via Synsam, så krångligt synfel att jag behöver ha kunnigt folk. 🙈 Ett par andra bågar var jag in med tre gånger innan de blev bra. Märket är silhuett och det är mitt andra par nu. Jag rider, jagar, badar osv med dem!
20201001_084845.jpg

Kan lägga till att jag har extremt tjocka glas i och med mitt synfel, för mer normala människor är glaset tunnare. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Badtz Maru
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 968
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 319
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp