Bukefalos 28 år!

Ditt nick?

Jag var en av dem som hade svårt att hitta på namn på den tiden man häckade på Lunarstorm/Bilddagboken/såna ställen där man inte hette det man heter egentligen, a la Facebook. Bland annat därför jag undviker Instagram också, jag har helt enkelt beslutsångest för vad jag ska kalla mig själv, och nej, mitt efternamn är hopplöst ointernationellt innehållande de där bokstäverna som vi är rätt ensamma om att ha här i Sverige, så att bara heta annasvensson som många gör funkar inte riktigt heller. På de flesta av de där ungdomsställena hette jag helt enkelt namnet på min ponny, men ville vara mer anonym här på Buke och hennes namn är rätt ovanligt (jag har i alla fall aldrig hört någon annan häst som heter det), så därför var mitt "självklara" nick på alla andra ställen inget alternativ.

Kiwifrukt kom helt enkelt av att kiwi är min favoritfrukt. Jag hade ett annat nick från början, men bytte namn för några år sen. Det förra kändes lite för tonårsaktigt/flashback till lunartiden, typ. När jag bytte till det här namnet hade jag en avatar med två halvor kiwi, men jag byter lite då och då, så nu har jag kört på Morran ett tag. Hon får väl hänga med tills jag tröttnar på henne. ;)
 
Jag har mitt nick för att jag på den tiden gillade att måla naglarna, och inget utav namnen jag testade var lediga. ;) Och varför det är nagelacksberoende istället för nagellacksberoende är pga att jag inte kan stava. :p

Avataren samspelar ganska bra då det är på en nagellackspensel med droppande nagellack, som tog ungefär tretusen år att få till. Har nog aldrig gjort något så viktigt som att sitta och vänta på att nagellack ska droppa... :angel:
 
WS6 - Pontiac Firebird Trans Am WS6 = Världens (ok en av dem) finaste bil! :D (-02, cab, orange metallic, manuell.. :love: ) Och tillika min drömbil som faktiskt inte är ouppnåelig!

Avataren har inget med nicket att göra och jag har tänkt byta många gånger. Det är iaf jag som tagit bilden och det är en väns häst! :)
 
Jag var en av dem som hade svårt att hitta på namn på den tiden man häckade på Lunarstorm/Bilddagboken/såna ställen där man inte hette det man heter egentligen, a la Facebook. Bland annat därför jag undviker Instagram också, jag har helt enkelt beslutsångest för vad jag ska kalla mig själv, och nej, mitt efternamn är hopplöst ointernationellt innehållande de där bokstäverna som vi är rätt ensamma om att ha här i Sverige, så att bara heta annasvensson som många gör funkar inte riktigt heller. På de flesta av de där ungdomsställena hette jag helt enkelt namnet på min ponny, men ville vara mer anonym här på Buke och hennes namn är rätt ovanligt (jag har i alla fall aldrig hört någon annan häst som heter det), så därför var mitt "självklara" nick på alla andra ställen inget alternativ.

Kiwifrukt kom helt enkelt av att kiwi är min favoritfrukt. Jag hade ett annat nick från början, men bytte namn för några år sen. Det förra kändes lite för tonårsaktigt/flashback till lunartiden, typ. När jag bytte till det här namnet hade jag en avatar med två halvor kiwi, men jag byter lite då och då, så nu har jag kört på Morran ett tag. Hon får väl hänga med tills jag tröttnar på henne. ;)

När jag skaffade instagram hade jag samma problem, de få bra namn jag kunde komma på var redan upptagna så jag kallade mig själv atunaat = all the usernames are already taken :p
 
Du menar de här?
red_by_theredlightning-d62v5po.jpg
12625820_1185308124833365_945557677_n.jpg


Saknar fortfarande den hårfärgen..

Psst, ja det var en manga/animefigur av mig själv. ;)
Den är himla fin
Har du gjort den själv? Duktig du är i såna fall!
 
Vet inte ens vart jag fick mitt nick ifrån. Var bara tvungen att hitta på något.

Avatar har jag haft en del,
Darth Vader, pandor, tigrar, fjärilar och annat som jag gillat.
 
Mitt nuvarande nick är en hyllning till min första och största hästkärlek, Örn. Det gick dock inte att heta "Örn" så det fick bli örn på latin (och tydligen även italienska).
Mitt förra var samma som jag hade på stallet.se back in the days 2002 eller nåt när jag registrerade mig första gången men det kontot har försvunnit för länge sedan.

Avatar har jag ingen ännu som synes men det lär bli på min tredje stora hästkärlek, nuvarande medryttarhästen.
 
Mitt nuvarande nick är en hyllning till min första och största hästkärlek, Örn. Det gick dock inte att heta "Örn" så det fick bli örn på latin (och tydligen även italienska).
Mitt förra var samma som jag hade på stallet.se back in the days 2002 eller nåt när jag registrerade mig första gången men det kontot har försvunnit för länge sedan.

Avatar har jag ingen ännu som synes men det lär bli på min tredje stora hästkärlek, nuvarande medryttarhästen.

Vill du veta en lite weird grej?
När jag inte kan heta Andromedae (för att det är upptaget eller sådana dumheter :angel:) så brukar jag ha just Aquila som nick ;)
 
Vill du veta en lite weird grej?
När jag inte kan heta Andromedae (för att det är upptaget eller sådana dumheter :angel:) så brukar jag ha just Aquila som nick ;)

Jaså minsann! :D Ja visst är det förfärligt när nån har snott ens nick :cautious: Tur att jag bara heter Aquila här på buke. Men om jag någon gång vill använda det någon annan stans och det inte går så vet jag ju vem jag ska skylla på :up: ;)
Har ordet någon speciell betydelse för dig eller tycker du bara att det är fint?
 
Jaså minsann! :D Ja visst är det förfärligt när nån har snott ens nick :cautious: Tur att jag bara heter Aquila här på buke. Men om jag någon gång vill använda det någon annan stans och det inte går så vet jag ju vem jag ska skylla på :up: ;)
Har ordet någon speciell betydelse för dig eller tycker du bara att det är fint?

Haha jo visst är det! Värst av allt är det när man själv har skapat ett nick men glömt bort att man tydligen har gjort det ...

Jag gillar stjärnbilder. Så det är därifrån :)
 
Haha jo visst är det! Värst av allt är det när man själv har skapat ett nick men glömt bort att man tydligen har gjort det ...

Jag gillar stjärnbilder. Så det är därifrån :)

Alltså JA det är ju det hemskaste, speciellt eftersom mailadressen kopplad till nicket såklart aldrig går att komma in på längre enligt muprhys j*la lag (nej jag är inte bitter :angel:)

Ah, på så vis. Tack, nu blev jag tvungen att googla och nu har jag lärt mig en ny fin stjärnbild som jag kan titta upp på och tänka på Örn :heart
 
Hette Melvin på stallet hade ca 10 års uppehåll reggade mig sen på buke då var Melvin upptaget. Blev Meggan efter min första häst, bilden är på min Rottis Kenzo som alltid sover upp och ner :)
 
Jag har glömt varför jag bytte ut mitt gamla nick Clipsie mot prinsessfeminst. @martha hade koll, kommer jag ihåg...

Hunden föreställer sig själv och bor i vårt hus.

;) ...antagligen för du skulle reta gallfeber på mig :p ...eller så var du så god att du tog bort det där vidriga feministslottet på din bild som också retade gallfeber på mig :love::love::love:
Men nu är allt i sin ordning .....10 år senare ...... :heart)
( minns att nån retade sig på alla mina punkter också ........ :laugh: )
 
Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:
Det var enkelt och kallades det av några vänner ett tag. Blir rörigt när det är många med samma namn på samma ställe :D
Min avatar är min katt Kira :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok K, den nye arbetskonsulenten kom fram till mig i korridoren och frågade vad jag jobbat med och gjort tidigare. Då hen tycker att jag ger...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
823
Senast: Fibusen
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 831
Senast: Tarnin
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp