Bukefalos 28 år!

Ditt nick?

20150430_200036.jpg

Jajaja, jag har fattat säger jag ju! *mutter, mutter* :cautious:
 
Jag hade olika nick lite varstans, oftast inspirerade av någon av hundarna. Numera är jag Lona nästan överallt vilket är en variant på en av mina tidigare hundars namn, Ilona.
Avataren är på min medryttarhäst sedan ett antal år tillbaka, islandsstoet Flóa :) . Dessvärre har vi nog inte så många likheter, jag hade gärna varit långbent med ett blont hårsvall...
 
Nicket är föga förvånande hämtat ifrån Flauberts Madame Bovary. Mitt största intresse är litteraturvetenskap och den romanen är en favorit. Passande nog heter jag Emma på riktigt dessutom.

Min avatar har ingen koppling till nicket ;) Men det är iaf en paintmålning av mig som en gammal bekant gav mig i samband med en fest för några år sedan. Det står bland annat "Emma som p0ny!" på den. Väldigt elegant!
 
Senast ändrad:
Jag har världens asskämmigaste nick som jag valde när jag glömt mitt stallet-nick och ville ha nåt "coolt". Enligt tonårig niphredil var Sagan om Ringen såååå coolt så jag tog mitt favoritord därifrån.

Idag skulle jag aldrig välja nåt liknande men det känns fel att byta. Får ha det kvar som en constant reminder om hur jävla pinsam jag varit en gång i tiden.

Avataren är orelaterad. Har den bara för att jag tycker att vissa härinne skulle göra världen lite vackrare om de bara höll käften lite oftare.
 
Mitt nick är så högst tråkigt. Jepp, en häst så klart! Avataren såg bra ut på gamla Buke, här ser man ju bara magen, typ...ska byta sen. Den visar en vass kvinna och är nog rätt lik mig egentligen. Brukar kallas amazon av många...:cool:
 
Avataren är orelaterad. Har den bara för att jag tycker att vissa härinne skulle göra världen lite vackrare om de bara höll käften lite oftare.

Vad betyder texten?

Tillägg: Ah never mind. :p Googlade te callas och resten kan jag förstå med min excellenta högstadiespanska!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok K, den nye arbetskonsulenten kom fram till mig i korridoren och frågade vad jag jobbat med och gjort tidigare. Då hen tycker att jag ger...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
884
Senast: Fibusen
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 017
Senast: Tarnin
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp