Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyllot som somnade innan 12 o sen vaknade o kom på att det är nyårDet gick precis som väntat, vovve var så inne i att bearbeta sin Kong att han inte ens märkte att det lät ute. Det var över snabbt i år, tror det höll på i högst en halvtimme. Jag tycker att det blir mindre varje år och det är ju faktiskt en väldigt positiv förändring.
Men nån eftersläntrande tomte smällde lite extra vid 02:30... alltså gå och lägg dig, människa.Nu var jag djupt inne i mitt spel så jag var ändå vaken men det får vara nån jäkla måtta fast det är storhelg.

Katten försvann nånstans i huset vid 12-tiden på dagen, och dök upp igen strax efter 1 på natten. I morse fick han gå ut igen. Stackarn.
Min hund, Beauceronen, var totalt skott/fyrverkeri-fast och nu inser jag vilken tur vi hade med honom. Det måste vara ett helvete med en skotträdd hund. R kom till oss i december och var väl 10 veckor på sin första nyårsafton - jag minns att jag gick och la mig med honom före midnatt, drog för alla gardiner och hade handen på honom. Han somnade på en gång - och reagerade inte ett DUGG när fyrverkerierna brakade loss. Jag kunde knappt tro det var sant. Undrar lite om det formade honom inför resten av livet? Eller var han bara sån?
(Jag minns MT:t, när de skulle kolla ljudrädslan. Han var losskopplad när skytten avfyrade uppe i skogen. R drog iväg som en avlöning mot skottet - jag skrek, domaren hojtade, och hunden var borta. Kom tillbaka en minut senare, MYCKET nöjd, med skytten, som han hittat och avväpnat (trodde han väl). Han var sån - han skulle DIT och uppfostra det som väsnades. Domaren var konfunderad - hunden var ju inte rädd MEN han reagerade, vilket han ju egentligen inte skulle ha gjort, men..... )