Djurkommunikation

Suck! Menar du verkligen att du inte förstod vad jag menade?
Tror man på en sak så brukar man oftast tro på något annat konstigt.
Och för mig är UFO precis lika mycket bullshit som djurkommunikation. Förstod du nu? Eller ska jag försöka förtydliga mig ännu mer?
Gör som Quell skriver överbevisa oss alla ni som påstår sig kunna. Men det är det ju tydligen ingen som kan. Så vi får väl fortsätta att säga att det finns ingen som kan prata med djur. Ok, då vet vi det.
 
kalkyl

bra då kanske man kan få se den där kalylen på hur du betalar 30000:- i skatteutjämning på din extrajobbsinkomst (norrbottenstrånden)

glt
 
För mig är inte djurkommunikation varken flummigt eller konstigt, och det betyder inte jag tror på vadsomhelst. Jag var också mycket skeptiskt till en början, men efter att själv ha anlitat olika kommunikatörer till mina dåvarande hästar (mest för att testa vad de hade att komma med), och de alla hade samstämmiga uppgifter så litar jag på dem (de jag anlitade alltså- inte vilken "kommunikatör" som helst). De var specifika och mycket tydliga. Mina hästar hade alla olika problem, och de var veterinärundersökta innan. Kommunikatörerna satt utanför boxarna och skrev bara, de rörde inte ens vid hästarna.

De berättade sedan saker som de OMÖJLIGT hade kunnat veta innan, och det gick abslout inte att bara "läsa av" att hästarna hade varit med om dessa saker hos tidigare ägare (misshandel, lek med stor medicinboll osv..både hemska minnen och roliga)

Kan inte skriva längre svar just nu, för nu ska jag gå och köra upp!

Ärligt talat skiter jag i vad andra tror på och inte tror på, jag vet vad jag har sett och det var fantastiskt. Alla har självklart rätt till en egen åsikt och detta är min. Over and out.
 
Har kollat lite här och jag blir rätt så trött att läsa alla dessa "skeptiker". Bevisa vadå? Kan du bevisa en tanke? Hur gör du när du tänker? Bevisa mig? Det här med djurkommunikatörer. Alla kan lära sig det och alla kan lära sig spela piano men få blir som "Robert Wells". Samma sak med djurkommunkatörer. Sen är det ALLTID ägarens ansvar att se till att djurets välbefinnade går i första hand, oavsett vad en djurkommunikatör säger. En djurkommukatör är ju bara en tolk mellan djuret och dess ägare. Det viktiga är väl att det djurtolken säger ska leda till en bättre förståelse för sitt djur. Det är väl det som är huvudsaken. Inte bevisen! Men glöm inte ansvaret som man har som djurägare.
 
haha.. har läst igenom den här tråden nu.. ganska så underhållande. Tror absolut inte på någon form av telepati - Har dykt upp så många olika grupper som ska hålla på och tjäna pengar på fattiga hästägare - inte klokt faktiskt! Utbilda sig till djurkomunikatör - går det? om det är så att det finns folk som kan prata med hästar borde det inte vara m,edfött då? har hört om folk som skickar bilder på sina hästar till sk hästpratare så sitter dom där 50 mil ifrån hästen och säger att den behöver en vattenhink till i boxen eller att den hellre vill gå med en annan häst i hagen osv.. helt knäppa saker - tror att många människor som anlitar pratare till sina djur har egna problem eller så vill dom hitta fel på sina hästar för dom har omhändertagandekänslor.. hästarna blir som barn för vissa hästägare.. tycker det är dags att luta larva och behandla hästarna efter det sunda förnuftet som sanna hästmänniskor!
 
Har bevis för att jag säger vad.......?
Kan inte bevisa mer än att jag skriver att jag INTE tror på det. Hur ska jag bevisa det menar du????? :confused:
 
Blir du trött på skeptiker?! Oj vad jag blir trött på alla dessa profitsugna cyniker vars enda mål är att tjäna stålar
på fanatiskt hästfolk som tyvärr inte vågar ha en egen uppfattning utan måste lita till andra.
Som sagt, kom med uppenbara bevis så ska jag tro på att det funkar.
Att som du påstå att det inte går att "bevisa en tanke" är bara ytterligare ett bevis på att det inte funkar.
Jag var och lyssnade på en sån där som tror sig kunna prata med djur. Bara för att se och höra själv och bilda mig en egen uppfattning.
Kan bara säga att det var SÅÅÅ FÅÅNIGT. En tjej hade med sig enliten hund. Hunden sov i knät på sin matte.
Helt plötsligt höjde föreläsaren rösten och sade med gäll stämma: - bla bla KLIPPA KLORNA.
Naturligtvis höjde hunden på huvudet och såg sig omkring.
Jaha, såg ni? fortsatte djurprataren. Hon tycker inte om att klippa klorna, är det så? frågade hon matten.
Nej, inga problem sa matten. -Jaha ja, det är vad du tror ja. Den här hunden tycker inte om att klippa klorna, det syntes på hennes sätt att reagera när jag nämnde de orden!

Snacka om att sabotera för sig själv va. Och det allra värsta med incidenten var att flera av deltagarna verkligen trodde att hunden höjde skallen pga ordvalet och inte volymen. Blaha säger jag. Upp till bevis som sagt.
Vill tillägga att om jag frågar min hund om vi ska klippa klorna så går han in i badrummet och ser besvärad ut. Jag ropar ut honom och han lägger sig med tassarna i vädret.
 
Ha, ha den var bra! :D
Hur många hundar tycker om att klippa klorna? Jag har 4 st stora hundar och 2 av dom försöker gömma sig under sängen för att dom inte vill klippa klorna. Och för att dom tror att vi glömmer bort dom då. Så hon trodde nog att ägaren skulle säga "ja, han avskyr att klippa klorna". Gud, vad kul. Skulle velat ha varit med där. :bump:
 
Bevis för att det inte funkar finns ju hur många som helst.
Vid det enda tillfälle jag lyssnat på en djurpratare var det bara bevis för att det inte funkar.
Vad hon än sa så var det fel. Tyvärr var jag inte med på den praktiska biten så jag kan bara citera vad goda kamrater hade att berätta.
Ex. Hon sa att en nordis inte ville gå själv i hagen längre, det sa han till henne. Hihi, hon såg att han var hingst och antog att han gick själv. Men vikken osis, han gick med tre ston och ett par vallacker. Och vilken häst vill gå själv för den delen.
Ex. Hon sa att en vallack inte ville åka transport för att han var rädd för ljudet, därför krånglade han vid lastning.
Problem igen, hon tog fel på häst, den med lastproblem stod i boxen mitt emot... Seriöst va?
Hm..har ju förresten träffat en till, en av dem som pratade med Pinnen. Hon har ju inte en siffra rätt hon heller. Inte CL, om henne kan jag naturligtvis inte uttala mig eftersom jag inte har en aning om vem hon är och vad hon gör.
 
Okej, jag förstår att du inte tycker att det verkar så
seriöst.
Men om jag får hänvisa till böcker jag läst i ämnet så
står det ju att det inte är ovanligt ibörjan att man inte
kan uppfatta ordentligt vem det är som säger vad, att det
är något man får öva sig på. :)

Jag har minst lika många bevis på att det fungerar :)
 
Jag tror inte att man kan prata, nej höra, vad hästar eller andra djur säger. De som påstår sig kunna säger ju oxå att det är bilder och inte ord eller hur?
Men jag kommer inte att tro på detta innan jag får ett så klart bevis att jag inte kan tvivla längre. Kloka ord va?
Jag tycker att jag förstår vad mina hästar vill genom att se på deras minspel, kroppshållning, "prat" mm mm.
Har tex en som inte vill in i hagen efter ridtur. Hans agerande är mycket starkt, man känner verkligen att han inte vill. Men inte ser jag det i några bilder eller hör ord. Jag ser på hållning, ögon och minspel. Han sneglar mot stallet och bromsar när stegen styrs åt fel håll.
Om man nu tror sig kunna, varför då riskera det seriösa genom att tex säga att han inte tycker om banan eller inte vill kallas rulle? Och varför dra upp sådana banala saker, inte bryr sig hästar om vad de kallas, det kan väl ändå ingen tro på allvar?
Nej, bevis som sagt. Jag skulle gärna låta någon prata med mina hästar men inte 17 vill jag betala flera hundra för det
 
Ja nu tycker jag att du har fått quell:s bevis varför hon inte tror. Nu är det upp till dig att bevisa hur det kommer sig att du tror på det.
Jag tror att du är en av dom som försöker tjäna pengar på att säga att du pratar med djur. Har jag rätt eller fel?
 
Undrar samma sak, är hon en sån? Isf är det ju väldigt lätt att bevisa för oss ateister att det funkar.
Eftersom det tydligen funkar även "på håll" så kanske man kan få ett "praktiskt" bevis.
 
Du har fel :)
Jag kan inte kommunicera med djur, inte vad jag vet iaf ;)
Och jag har aldrig försökt lura någon att jag kan, än mindre tjäna pengar på det :mad:

Varför jag tror på det?
Tja, det kan iofs bero på att jag red stoet på eftermiddagen och senare på kvällen så fick jag en äckligt detaljerad beskrivning utav den, personen som beskrev den sitter många många mil härifrån och har inte en susning om hur det ser ut här uppe.. och har ingen koll alls på vart jag brukar rida :)
Dessutom fick jag förklaring på varför stoet agerade som hon gjorde vid vissa tillfällen!

Det var ett exempel! :)
 
Jag gick en helg kurs för några år sedan där fick jag ialla fall bevisat för migatt alla kan lära sig.Inklusive jag, vi fick prata med (känna in)varandras djur.Min session var med en greyhound tik på fyra år. Den känsla hon sände till mig var först en fruktansvärd huvudvärk och sedan stora ömmande juver (bröst) som inte passade ihop med kroppen. Fick sedan veta att hunden var importerad för att bli kapplöpnings hund men hade fått hjärnhinneinflammation så hon hade gått till avel i stället . När hon hade fått sin första kull hade hon fått juverinflammation och varit jättesjuk. Sånt kan man inte gissa sig till. Tyvärr har jag inte tränat efteråt men jag kan ju plocka fram det om jag vill. Tappade sugen lite eftersom hon som höll kursen försökte sälja telefon abonemang till oss efteråt. :crazy:
 
Har gått kurs för "anonym" djurpratare. Kan säga att jag inte är jätteövertygad. För mig fungerade det nästan inte (har väl inte "gåvan"). Det ända som "hände" var att vid frågan ("pratade" med hund): Vad tycker du om smällar/are? kände jag en fruktansvärd olust. Brydde mig inte om det eg. Sen visade det sig att hunden är vansinnigt rädd för smällare. Rätt känsla av mig eller inte....Har inget bra svar på det. Tyvärr räckte det inte för att övertyga mig om att det fungerar. Däremot är jag inte helt bombis på att det inte fungerar hellre. Är nog ganska liberal i frågan...

//Alice
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
785
Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
12
· Visningar
838
Senast: Humla
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: ameo
·
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
803
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp