Bukefalos 28 år!

Dobermann + Grand Danois

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag passar en underbar kastrerad Dobermann ibland, igår parade han sej med min höglöpande Grandis tik:crazy:. jag tror han blev kastrerad i september förra året och han fyllde ett år alldeles nyss, men hur i hela friden kan han då genomföra en parning????? Hur lång tid efter en snöpning slutar hanhundar att vilja para sej om dom tas så tidigt? Kan tillägga att min tik såg väldigt nöjd ut när jag upptäckte dom i full aktion!
 
Sv: Dobermann + Grand Danois

Men är det ingen som har ngn ide om hur en kastrerad hanne funkar? Eller om det är vanligt att dom betäcker tikar trots att kulorna e borta eller om det kommer att avta med sådana lustar?
 
Sv: Dobermann + Grand Danois

våran springer hane blev kastrerad tidigt med han parar våra tikar endå(när han tror att inte vi ser) när dom löper, han är nu sju år.

Vet ett antal kastrerade hanar som parar.

Det är väl samma som med hästar, några valacker betäcker endå medan andra inte gör det. Det beror väl lite på om man kastrerade innan könsmognad eller ej, men på våran hane spelade det inte roll iaf.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 400
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 377
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Några av mina valpköpare med tre tikar som bor på egen gård på landet har problem med en grannes hanhund som rymmer till dom hela tiden...
Svar
12
· Visningar
3 399
Senast: Mitra
·
G
Hundavel & Ras Hej Tänkte se här om det finns någon som kanske vet vad "felet" kan vara.. Jag ska para min hane, detta är en planerad parning...
Svar
12
· Visningar
11 877
Senast: Zqathan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp