Dörrknoppar?

Sassy

Trådstartare
Jag letar efter dörrknoppar i amerikansk stil, dvs istället för dörrhandtag. Helst så stilrena och diskreta som möjligt. Någon som vet var man någorlunda lättillgängligt och billigt kan få tag på sådana? Jag ska byta ut handtagen på mina innerdörrar, och eftersom det är en hyresrätt jag bor i är det en fördel om det inte blir jättestor åverkan på dörren.
 
Sv: Dörrknoppar?

troligen måste man sätta knoppen längre in pga det blir för trångt mot dörrkarmen .der finns 100000tals hundar i sverige som öppnar dörrar så jag fattar inte att det inte finns någon son tillverkar knoppar .jag har haft dörröppnande hundar i 25 år och saknar dom.
 
Senast ändrad:
Sv: Dörrknoppar?

Typiskt, jag tänkte inte på hur nära karmen vanliga handtag sitter :mad:

Nu får jag väl leva med mina felhängda dörrhandtag, det är ju bara en tidsfråga innan kattkräken lär sig man öppnar från det hållet också...
 
Sv: Dörrknoppar?

Vi har en gedigen mässingknopp på vår ytterdörr (och en hund med vissa kunskaper).
Vi bytte bara ut det inre handtaget mot en knopp fungerar hur fint som helst.
I paketet ingick två knoppar och det kostade 360:-, inte jättebilligt men värt varenda enkrona när man slipper sitta uppe och vänta på hund#¤%"¤# som gått ut utan tillåtelse.
Googla på dörrknopp så får du upp en del.
 
Senast ändrad:
Sv: Dörrknoppar?

Gå till beslag-butiken som ligger på hörnet Vallgatan-Ekelundsgatan. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter, vilket jag borde göra eftersom jag går förbi den nästan varje dag!

De har i alla fall massor med sådana dörrknoppar har jag sett när jag knallat förbi. Hur bra priser de har kan jag inte säga någonting om då jag aldrig satt min fot innanför tröskeln.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: cili
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 246
Senast: jemeni
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 208
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 827
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp