M

Madelene

Finns de inte längre? Har haft dojan som ridskor i x antal år, men kan inte hitta dem längre.

På hööks hemsida hittar jag något som heter Jolly jumper lace, är det dojan fast med nytt namn?

Någon som vet var man kan köpa dojan annrs?

/Madelene
 
hansbo säljer dom....hade högtidlig bgravning för min dojan och min totalt utslitna favorit byxor igår.. :crazy:
 
Hittade dem på Hansbo, men närmaste återförsäljare var ju en bit bort, går det att beställa via nätet någonstans? Jag vet ju vilken storlek jag behöver.

Jag tror inte Jolly Jumper är något för mig faktiskt. Min fot är ganska bred över främre tramppdynan eller vad det heter :crazy: Och vad jag sett så verkar Jolly Jumper vara ganska smal framtill :confused:

/Madelene
 
Jag har osså breda o stooora fötter, men för mig fungerar det med Jolly Jumper som sagt.. men det beror väl på hur breda fötter du har.. ? :smirk:
 
Då kanske jag ska ta och prova Jolly Jumper ändå, de verkar vara mer vattenavisande än dojan.

Alla mina dojan har läckt in vatten, visserligen klantade jag mig och körde grepen genom ett par, men de läckte redan innan.

Var får man tag i Jolly Jumper?

/Madelene
 
Mina Jolly Jumper var av kass kvalitet. De gick sönder på en säsong, medan mina Dojan är inne på sin sjunde. :):
 
Vilka Jolly Jumper snakkar ni om? Det finns ju 2 sorter. Den ena lite billigare (som jag har å snakkar om) den kostar typ 279:- lr nåt. Å sen finns det en lite dyrare som kostar 549:- lr nått. Vilken snakkar ni om? Den billiga som jag lr?
 
De var bruna och kostade 450-500 kr när jag köpte dem (ca 3-4 år sedan). Har inte kollat vilka modeller det finns idag.
 
Jag har haft några par Dojan och alla dem har varit helt slut efter 1 säsong. :mad: Jag blev less och köpte ett par riktiga skor! De är grövre än dojan och högre, men de är då vatten täta....
 
Mina nuvarande Dojan har jag haft i snart 4 år, är väl egentligen inget fel på dem förutom att jag är inne på tredje omgången skosnören.

Men de jag hade innan hade jag ett år i taget ungefär, köper ridskor oftare än jag köper vanliga skor nästan ju :D

Är otroligt fäst vi dojan då jag aldrig fått skav och de sitter bra, är varma på vintern och något så när bra mot vatten.

Men på sommaren blir de varma, speciellt om de är nya så jag ska nog ta och kika på ett JJ. Är ju svårt att bryta vanor :crazy:

/Madelene
 
Har bara använt mina JollyJumper sen i höstas, men ännu är dom iaf som oslitna trots att jag använder dom minst ett par timmar om dagen... :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Det går ju att köpa lösa bit straps på Hööks. Är det någon som vet hur långa de är i stl x-full? Är de längre än de långa som följer med...
Svar
15
· Visningar
876
Senast: Emiro
·
Utrustning Ska jobba utanför reykjavik och kan behöva köpa ridskor där om jag inte hittar ngt här innan jag åker. Iaf kan ett par chaps och...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
630
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp