Dokument Inifrån - Vaccinkrigarna (SVT)

Det brukar ju också vara så med vaccin att biverkningarna i själva verket är att man får en (mycket lindrig) "släng" av sjukdomen.
Precis! Det är ju dessutom exakt det man "vill" vid vaccination - nämligen att trigga immunförsvaret så att det tror att det är utsatt för sjukdomen och därmed sätter igång att producera antikroppar! En sådan reaktion, till exempel feber, är ju faktiskt ett kvitto på att det fungerar! :)
 
Det är ju grävande journalistik. Gissar att det kommer att presenteras verkliga fakta om vaccin i senare delar.
På något sätt tycker jag att de borde ha inlett med det. Gärna varje avsnitt. Inte bara statistik utan även "verkliga fall" som motvikt mot alla de "verkliga fall" som presenteras av antivaxarna.
De snuddar ju vid utbrottet i Berlin som anledning till att de började filmandet. Men det hade kunnat beskrivas mer ingående.
 
Jag såg en fb-post från anti-vaxxers i en foliehattsgrupp jag är med i för ren underhållning. De anklagade SVT för karaktärsmord på hon svenska taleskvinnan för anti-vaxx för att de ljög om vilka de var. 😂 Precis som att hon inte lyckades med att framstå faktaresistent helt själv...
 
Jag såg en fb-post från anti-vaxxers i en foliehattsgrupp jag är med i för ren underhållning. De anklagade SVT för karaktärsmord på hon svenska taleskvinnan för anti-vaxx för att de ljög om vilka de var. 😂 Precis som att hon inte lyckades med att framstå faktaresistent helt själv...
Öhh så om man ljuger om vem man är så begår man karatärsmord? Jag trodde i min enfald att ordet hade en helt annan betydelse 🤔
 
Gissar att programmet inte går ut på att påvisa tidigare illa hanterad vaccinationsskandal -nu gäller det är vigla upp och sprida rädsla hos befolkningen så att så många som möjligt vaccinerar sig. En känsla jag har när vaccinering kommer på tal -är att det inte kommer att bli trängsel på vårdcentralerna....
Anti-vaccinfolket är redan alldeles för stor andel av befolkningen, så det här programmet kommer bara att ge er mer vatten på kvarnen, så du har nog rätt i att väldigt få kommer att vaccinera sig.
 
Anti-vaccinfolket är redan alldeles för stor andel av befolkningen, så det här programmet kommer bara att ge er mer vatten på kvarnen, så du har nog rätt i att väldigt få kommer att vaccinera sig.
Vänta nu så om någon är tveksam till att ta ett nytt vaccin där långtidstester av biverkningar saknas så är personen negativ till vaccin i allmänhet? Det är väl ändå att dra saken långt förbi rimlig tolkning.
/Shaggy uppenbarligen antivaccin trots att hon vaccinerade sig för ca 1 månad sedan
 
Vänta nu så om någon är tveksam till att ta ett nytt vaccin där långtidstester av biverkningar saknas så är personen negativ till vaccin i allmänhet? Det är väl ändå att dra saken långt förbi rimlig tolkning.
/Shaggy uppenbarligen antivaccin trots att hon vaccinerade sig för ca 1 månad sedan
Det var inte vad jag skrev.
 
Det var inte vad jag skrev.
Du skriver att väldigt få kommer vaccinera sig pga antivaccinfolket kan det betyda annat än att du anser att alla som låter bli att vaccinera sig tagit intryck av dessa dårar alternativt gått med i sekten? Om det inte är det du menar så får du nog skriva mer heltäckande inlägg och inte enbart göra den enkla ensidiga kopplingen.
Enligt mig så är det många som kommer låta bli att vaccinera sig av helt andra orsaker än antivaccinmaffians lögner.
 
Du skriver att väldigt få kommer vaccinera sig pga antivaccinfolket kan det betyda annat än att du anser att alla som låter bli att vaccinera sig tagit intryck av dessa dårar alternativt gått med i sekten? Om det inte är det du menar så får du nog skriva mer heltäckande inlägg och inte enbart göra den enkla ensidiga kopplingen.
Enligt mig så är det många som kommer låta bli att vaccinera sig av helt andra orsaker än antivaccinmaffians lögner.
Det kan vara sant att det är folk som inte vaccinerar sig av andra orsaker, men det förtar inte att många inte kommer att vaccinera sig för att de tror att de kommer drabbas av tungmetaller, mikrochips och annat.
 
Anti-vaccinfolket är redan alldeles för stor andel av befolkningen,
Ja möjligtvis när det gäller snabbt framtagna vaccin som man inte vet någonting om. Däremot så vaccinerar väl i princip alla sina barn i Sverige i det rådande vaccinprogram som är till för barn? Är man antivax om man tar vissa vaccin men avstår andra?
 
Det kan vara sant att det är folk som inte vaccinerar sig av andra orsaker, men det förtar inte att många inte kommer att vaccinera sig för att de tror att de kommer drabbas av tungmetaller, mikrochips och annat.
Det kan bli så att det krävs vaccinering för att åka till vissa länder och andra påtryckningar som få en del tveksamma att bestämma sig. Många kommer också att skrämmas av sjukdomens effekter med döda och långtidssjuka av Covid.

Visst kommer en del att vägra men i slutändan tror jag att en hög andel av befolkningen kommer att ta vaccinet, åtminstone om inte allvarliga biverkningar tillstöter
 
Ja möjligtvis när det gäller snabbt framtagna vaccin som man inte vet någonting om. Däremot så vaccinerar väl i princip alla sina barn i Sverige i det rådande vaccinprogram som är till för barn? Är man antivax om man tar vissa vaccin men avstår andra?
Att ta fram ett vaccin tar inte lång tid alls. Det som tar tid är ansökningar om tillstånd/pengar, testgrupper och annan forskningsinfrastruktur. Att det gått "fort" nu är för att det för en gångs skull finns pengar och liknande.
 
Gissar att programmet inte går ut på att påvisa tidigare illa hanterad vaccinationsskandal -nu gäller det är vigla upp och sprida rädsla hos befolkningen så att så många som möjligt vaccinerar sig. En känsla jag har när vaccinering kommer på tal -är att det inte kommer att bli trängsel på vårdcentralerna....
Jag tror du kommer få rätt, läste att enligt en ny Sifo-undersökning är bara drygt hälften av befolkningen beredda att vaccinera sig mot covid-19.
 
Min största fråga till dessa anti vaccin människorna är.

När vaccinet emot covid-19 kommer och erbjuds till alla, så kommer vi ju sluta leva i en pandemi värld. Om jobbet säger att alla nu kan sluta jobba hemifrån och komma tillbaka till arbetsplatsen, så kommer ju inte dem som väljer att inte ta vaccinet särbehandlas och få jobba hemifrån, utan dem kommer komma ut i en värld som är som tidigare, där dem riskerar att smittas och bli allvarligt sjuka/dö av covid-19 pga att dem valt att inte vaccinera sig.

Förstår dem det? är dem beredda att ta den risken?

Jag tycker alla har rätt att välja vad dem själva vill göra, men då får dem vara beredda att ta riskerna också.
 
Min största fråga till dessa anti vaccin människorna är.

När vaccinet emot covid-19 kommer och erbjuds till alla, så kommer vi ju sluta leva i en pandemi värld. Om jobbet säger att alla nu kan sluta jobba hemifrån och komma tillbaka till arbetsplatsen, så kommer ju inte dem som väljer att inte ta vaccinet särbehandlas och få jobba hemifrån, utan dem kommer komma ut i en värld som är som tidigare, där dem riskerar att smittas och bli allvarligt sjuka/dö av covid-19 pga att dem valt att inte vaccinera sig.

Förstår dem det? är dem beredda att ta den risken?

Jag tycker alla har rätt att välja vad dem själva vill göra, men då får dem vara beredda att ta riskerna också.
Jag säger så här. Dom allra flesta som fått covid har haft milda symptom och överlevt. Dessa kommer ju inte att vaccinera sig pga ev men för livet (svinvaccinet i minne). Då är man beredd på att få covid igen då man vet att man klarat den tidigare.
 
Jag säger så här. Dom allra flesta som fått covid har haft milda symptom och överlevt. Dessa kommer ju inte att vaccinera sig pga ev men för livet (svinvaccinet i minne). Då är man beredd på att få covid igen då man vet att man klarat den tidigare.
Det är väl snarast så att de som haft covid redan är immuna, åtminstone om de har påvisade antikroppar. Då finns det ingen anledning att skynda sig att vaccinera sig. Immuniteten varar inte för evigt och ingen kan veta hur det går vid ev nästa infektion. Hade jag haft Covid hade jag väntat ett tag med vaccin och tagit efter rusningen och när vi vet mer om eventuella alvarliga sällsynta biverkningar och om hur länge man är immun genom att ha genomgått sjukdomen.
 
Det är väl snarast så att de som haft covid redan är immuna, åtminstone om de har påvisade antikroppar. Då finns det ingen anledning att skynda sig att vaccinera sig. Immuniteten varar inte för evigt och ingen kan veta hur det går vid ev nästa infektion. Hade jag haft Covid hade jag väntat ett tag med vaccin och tagit efter rusningen och när vi vet mer om eventuella alvarliga sällsynta biverkningar och om hur länge man är immun genom att ha genomgått sjukdomen.
Sen vet vi ju inte hur många som haft covid eftersom alla med symtom inte har testat eller kommer att testa sig.
 
Jag säger så här. Dom allra flesta som fått covid har haft milda symptom och överlevt. Dessa kommer ju inte att vaccinera sig pga ev men för livet (svinvaccinet i minne). Då är man beredd på att få covid igen då man vet att man klarat den tidigare.
Jag säger såhär
Exakt så resonerar de egoistiska antivaxxers. Man vaccinerar sig inte i första hand för sin egen skull utan för de som inte kan vaccinera sig och skulle bli jättesjuka/dö om de får sjukdomen.
 

Liknande trådar

Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
627
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Rosett
·
Övr. Hund När jag slog på TV:en idag var det ett intressant program om räddningshundar på SVT 1. Det är ett norskt program som dels följer...
Svar
2
· Visningar
502
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 283
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp