Dokumentera preststioner, hur?

Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Jag kan inte rida mitt sto just nu, hon har stått sedan i december! Dessutom är hon så ömfotad att jag inte vill rida henne utan skor. Det fungerar med att springa på ridbana, men att börja rida henne regelbundet tror jag inte är någon bra idé när hon är skolös!

Hingstämne är inte min fölis, då kanske jag ska vänta med stamboksföringen om det mot förmodan skulle bli ett hingstämne i framtiden! :)

Plats tror jag finns där jag ska visa mitt föl, i allafall om det är så få starter som de senaste åren! Tänkte att jag kanske kan få henne exteriörbedömd utan att behöva stamboksföra.
 
Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Tänk på att om hon är över tio år så får hon inga poäng även om du stamboksför henne.
 
Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Men står en 120 med som C&R skrev så räcker det ju för att bevisa att hon är ridbar så inte behöver du rida henne om du skriver ut den även om andra skulle saknas.
Placering i 120 gör också att om hon blir klass 1 vid bedömningen så blir hon AB premierad istället för B som de blir om de inte har placering.
Kan du lyckas snoka fram resultatlistan från placering i 130 så blir hon AB premierad även om hon blir klass 2 vid visningen.
Du behöver inte snoka fram alla hennes resultat bara du hittar en enda som bevis på rätt nivå.
 
Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Jag kämpar som ett djur för att skapa ett testkonto på hestedata men sidan säger bara att mina användaruppgifter är för dåliga. Trots att jag har testat med bokstäver och siffror huller om buller :mad:

Sidan må säkert vara bra men det är ju lögn att ens komma så långt! Någon som har en idé om hur jag ska lyckas skapa ett konto?

Mvh JV
 
Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Intressant läsning, tack för ditt svar! :)

Jag kollade på Ridsportförbundets sida, men jag kan inte hitta resultatsidan där man kan söka på hästnamn eller licensnr?! :confused:
Det var ett bra tag sedan jag var in på sidan, mycket ändrat såg jag!
 
Senast ändrad:
Sv: Dokumentera preststioner, hur?

Nu har jag lyckats skapa ett konto, det är ju jag som är korkad :o
Men då kommer vi till nästa fråga. Hur hittar man eventuella tävlingsresultat? Resultaten är ju gamla (före 2001) men jag hoppas att de finns ändå.

Mvh JV
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 289
Avel Lyfter ut inlägget om detta från annan tråd, detta är ju värt att ha en egen tråd om. Tycker själv att det är i stort sett identiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 039
Senast: poff
·
Avel Jag försöker följa med i diskussionerna om svensk avel, försöker lära mig av de som kan (de som hållit på länge) med avel. Har förstått...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 729
A
Hästmänniskan Jag undrar vad det är för skillnad på att vara c-tränare (i dressyr/hoppning) eller diplomerad ridlärare samt vilket utav dem som anses...
Svar
2
· Visningar
2 139
Senast: alittledream
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp