Dräktig???

L

Lady

Parade min Perser 23/1 alltså 6 veckor sedan. Hon har inte fått röda spenar, dock har dom blivit (lite) större.
Har inte visat nån tedens till att löpa än.
Har blivit mycket kelig.
Vad tror ni?
 
hon har ökat 2 hg, det är första gången för henne, så om hon är dräktig så är det kanske bara en eller två ungar, hur mycket ökar dom i vikt då?
 
Låter som min Geisha. Hon visade inga tecken varken på dräktighet eller på kommande löp tills efter fem veckor, då svällde hon upp som en ballong (inte så konstigt då hon hade fem knoddar i magen). Tuttarna blev dock varken stora eller rosa förrän i sjunde veckan.

Att din lilla dam inte har börjat löpa än och att hon gått upp lite i vikt samt keligheten skulle jag se som ett tecken på dräktighet.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Elvasaga
·
Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 478
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 850
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
804
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp