Dräktiga ston 2020/2021

Den färskaste väderrapporten söderöver säger att det redan från Söndag kommer att bli plusgrader dygnet runt. Plus 8 dagtid från Måndag nästa vecka, hoppas hoppas på vårväder. Vilket känns troligare än att gränserna kommer öppnas upp any time soon 😑
 
Här är vi på dygn 261 idag. Helt fantastiskt vinterväder! :love: Det får gärna hålla i sig ett tag till!

IMG_20210211_112041.jpg


Igår var det extrem kvällsgympa i magen! Jag såg på hela Queenie att den var bökig, hon stampade och ryckte till ibland och när jag kände så var det riktigt hålligång! :love:
 
31E923B1-1BBA-431D-961E-B794054C6F51.jpeg

Så fort solen börja skina så blev hon pigg som tusan 😄 Stor som ett hus men de bekommer henne inte värst mycket då hon springer med svansen på ryggen på morgonen eller så håller hon span på alla som passerar på gamla banvallen.
Hon fäller som tusan med 😂 Hon börja en vecka efter Nyår så de rasar på rätt bra trots att vi bara är mitten på Februari. 109 dagar kvar tills bebis är färdig bakad 😍
 
Nu har jag köpt kamera och anmält mig till webutbildningen ”Din väg till föl” :D Ett försök att hantera panikkänslorna eventuellt :nailbiting:
Också anmält mig 😅😄 Rolig grej om inte annat då min mamma och hennes man verkligen är i avelssvängen nu förtiden med flera ston 😄 Här hemma har jag bara en men de räcker gott! Man är nervös ändå.
 
D85C0E35-E195-4E4F-8E6B-8F66E0D0020F.jpeg

I Lördagsmorse 😅 Nu har magen lagt sig mera nedåt och hon ser så rolig ut 😁 Och runt tuttarna har de börjat bli fluffigt. Hon är grinig på varenda häst som passerar henne box så passar de sig inte får de ett tjuvnyp på morgonen. Tråkigt för henne då hon är ensam sto bland 3 vallackar nuförtiden.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 709
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp