Dräktiga ston 2020/2021

Nu i eftermiddag tyckte jag att det äntligen hade hänt nåt i rätt riktning! Damen har legat ner massor idag, och som sagt varit hemskt arg på magen emellanåt. När jag tog ut henne för middag och kyla fötter så tyckte jag äntligen att det fyllt på lite i juvret igen! :bump:

Dygn 327 idag!
IMG_20210418_182738.jpg
 
Miraz är riktigt irriterad idag, slår med bakbenet mot magen och svansen viftar hon massor med också men äter på som vanligt ändå.

Bör jag sova i stallet imorgon eller vad tror ni? 🙈 första fölet hade hon klockrena tecken på allt och det hoppas jag väl på även denna gången, och som ni såg är ju Juvret inte alls klart.

Men nog blir man orolig för det ☺️
 
@Ajda
Åh vad fint! :love: Där måste hon vara himla nöjd!

@Bluefish
Hur går det för er? :)

@Molin
Svårt att säga tycker jag men det måste du ju själv bedöma du som känner stoet. Har du inte kamera? :)
Jag vet, det är svårt och säga och i och med att det är hennes andra nu så har jag ”bara” att gå på första dräktigheten och sen var ju klockren i alla tecken som sagt.

Jag får se hur hon ser ut imorgon bitti och under dagen.

Hon stod upp hela natten innan hon fölade sist också så hoppas hon även gör det denna gången 🙈🤣

Jo jag har kamera men jag kan inte ta mig snabbt nog till stallet om det skulle komma igång när jag är hemma.
 
Min fina mu 💕
Dygn 309 idag.
Magen har verkligen landat och trillat ner 😆
Börjat sätta juver och har gelerumpa.

Tror inte hon kommer dra över så värst men vi får se 🤷‍♀️
Dör av nyfikenhet snart vad som gömmer sig där inne
 

Bifogade filer

  • 20210418_151818.jpg
    20210418_151818.jpg
    603,1 KB · Visningar: 66
Miraz kommer gå över tiden, helt sjukt. Trodde faktiskt inte det för om man jämför med första gången så trodde jag stenhårt på runt samma dygn som sist.

Vet inte om det var snön och kylan som återkom hit som förstörde allt 🙈🤣

Miraz är fortsatt väldigt irriterad på natten men hon har legat ner två korta stunder i natt och juvret är oförändrat.
Bäckenbanden känns lösa men sen kan hon ställa sig på ett sätt och så känns som fastare plötsligt. Blir inte klok!

Tror iaf på föl under veckan men när det är en bra fråga.

Stod och njöt i solen när jag var ut efter 13 till dom.
1F1B6E21-0C80-4211-90EE-D4454277C733.jpeg
 
IMG_20210419_163354_039.jpg

Här är anledningen till att jag inte vill att hon ska gå en massa över tiden 😱🙄 Om jag inte visste att de bara var en som sågs på UL under båda gångerna de tittade så skulle jag börja fundera.

Hon är inte heller bara fet, för skulle vi ta bort magen så skulle hon nog vara i sitt vanliga tillstånd, slimmad. Så man undrar hur hur stor den karatekickande bebisen är!? Dygn 292 idag.
 
@MayGrace Det behöver inte betyda den är jättestor. Jag fick en ett år som vi typ trodde skulle vara jättestor pga mamman hade stor mage(ej fet), ut kom en pytteliten fölunge som var mindre än normalt🙈
Hennes mamma var lika stor med henne 😅😂 Och ut kom en långbent madame eller ja de var mest ben 😂 Så man undrar ju men tycker synd om henne nu hon suckar när hon kommer i hagen, antagligen pga av sin storlek och för värmen som slog till rejält.
 
Dygn 320 idag. Bäckenbanden är rejält slappa, spenarna börjar fyllas ut ordentligt, magen har trillat ned och hon har haft en del förvärkar. Har vakat minst en gång i timmen de senaste två nätterna, eftersom hon betett sig annorlunda.
Kommer bli ett vrak om hon drar över tiden, bor nämligen en timme från stallet numera så jag kan inte sova hemma längre :meh:. Har en kompis som löser av mig bl.a. när jag är på jobbet, men helst skulle jag vara klistrad vid häststackarens sida :angel:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 016
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 718
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp