Dräktiga ston 2020/2021

Dagens ponny. Hon ville inte vara ute så hon har gått i fölhagen i direkt anslutning till hennes box. Hon har mest stått där inne och glott. Gnäggar direkt hon ser mig. ❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_20210419_154842.jpg
    IMG_20210419_154842.jpg
    208 KB · Visningar: 73
Här bakar vi också vidare, övertid med tre dygn så här långt. Försäkringsagenten ringde och undrade om det blivit något än, lite tidigt att börja stressa kände jag, men lovade höra av mig så snart fölet kommer.

Juvret ser typ färdigt ut, men det står inte och läcker. Bäckenband tycker jag aldrig att jag känner nån särskild skillnad på. Lite mjuk runt svansroten, men inte mycket mer än det.
 
Någon som vet hur snabbt värdet på reffen kan öka från poor? Alltså har någon varit med om den gått upp på bra värden under några timmar
 
Jag har satt igång kameran nu och kollar när jag vaknar på natten, men ställer inte klockan. Dygn 304. Igår kväll betedde hon sig annorlunda, slängde med huvudet, skrapade lite med hoven och kollade irriterat på magen. I övrigt är juvret ganska litet men blivit hårdare senaste dagarna.
Jag känner mig lite osäker på när jag ska börja vaka ordentligt. Förmodligen kommer jag börja alldeles för tidigt och vara ett vrak i veckor:D Hur resonerar ni med maidenston?
 
Idag har Doris gått in på 313 d. 😁👍 häromdagen va hon måttligt road av den lille där inne,och skickade upp ena bakbenet supersnabbt mot magen 😅
Bättre med rumpkliandet , så inga nya avskavda ställen och det gamla är läkt.
 

Bifogade filer

  • E071F004-20D1-4A5A-9831-0442A5F8E46D.jpeg
    E071F004-20D1-4A5A-9831-0442A5F8E46D.jpeg
    315,5 KB · Visningar: 46

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 985
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 692
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp