Dräktiga ston 2020/2021

Majsan suckar och stönar halva nätterna igenom nu 😆 Tycker synd om henne.. Hon har svårt att lägga sig och där med undviker hon de och står och svajar istället av trötthet. Hon är ju stor som ett hus så förstår henne. Dock vräker hon i sig hö på nätterna men inte lika road av att äta kraftfoder.. Vi får väl se när bebis tänker göra entré 🤗
 
Nu droppar mjölken. Hon har varit nere i halmen en gång men ångrat sig. Far omkring som en elvisp i halmen till och från. Men nu står hon som klistrad vid sitt fönster och glor på passerande människor och djur. Får väl se när hon får ro att föla

Kom igen ponnyn!
 
4C48D70F-29A0-4418-A819-D02A195C8071.jpeg

Dygn 330 och due date idag. Hur lång tid tror ni det är kvar? Kan hoppas juvret fyller upp sig från en dag till en annan :grin: Men det är säkert ett bra tag kvar.
Hon är helt tillfreds med livet.

Lycka till er andra som är nära nu.
 
Mitt sto med.. hon verkar tycka att vi minsann kan vänta ett tag till 🤯😴
Så segt! Min snarkar sig igenom hela nätterna, skönt att någon av oss får sin skönhetssömn :D

Fast imorse hade hon faktiskt små små kristaller eller vaxproppar igen (hur ser jag skillnad?). Men det hade hon å andra sidan för 10 dagar sen också.
 
Så segt! Min snarkar sig igenom hela nätterna, skönt att någon av oss får sin skönhetssömn :D

Fast imorse hade hon faktiskt små små kristaller eller vaxproppar igen (hur ser jag skillnad?). Men det hade hon å andra sidan för 10 dagar sen också.

Vad jag förstod det som så vaxproppar smälter i handen, precis som vax fick jag det förklarat för mig iaf.
Sen om det stämmer det vet jag icke..

Förverkar imorse och mjölktest visa ingen ändring av färg, så borde vara nära nu...
komsi..
 
Äntligen får vi lämna tråden. Dygn 349 blev det, klockan fyra i natt.
Det blev en fyrbent spindel 🙄. Vi har haft trassel med efterbörden, tack gode gud för veterinärer!
Flyttar därmed över till föltråden, och håller tummarna att ni som väntar får era föl snart. Nu ska här sovas!
D2AB8FBF-B458-4AA2-9451-357BEE8C2CB6.jpeg
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 986
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 696
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp